Početna Off 120 pregleda

Od izgleda interijera automobila je važniji sadržaj

KURT BEYER
Vidi galeriju 1/5
Od izgleda interijera automobila je važniji sadržaj Od izgleda interijera automobila je važniji sadržaj Od izgleda interijera automobila je važniji sadržaj Od izgleda interijera automobila je važniji sadržaj Od izgleda interijera automobila je važniji sadržaj

Gotovo svo vrijeme provodimo u autu i zato najveći značaj treba dati upravo tom prostoru; kokpitu, armaturi, oblogama, sjedalima, detaljima, instrumentima...

Ed Welburn, direktor dizajna GM-a jednom je izjavio da jedva čeka dan kad će na naslovnici auto časopisa vidjeti interijer automobila umjesto eksterijera. Svi koji sanjaju o poslu dizajnera automobila žele dizajnirati eksterijer. Nitko ne mašta o dizajnu sjedala, kokpita, obloga vratiju... Pa, ipak, više vremena provodimo u unutrašnjosti auta i s te strane njegova je važnost za dizajn auta ogromna. Nikola Vidaković, šef dizajna interijera Forda rekao je da se neki model prvi puta kupuje zbog eksterijera, a drugi puta zbog interijera. Ako se ne osjećate ugodno u vozilu, sljedeći automobil ćete potražiti kod konkurencije. Kurt Beyer zna sve o dizajnu interijera, ali i eksterijera, jer je u karijeri isprobao oboje, ali uvijek u Opelu. Nakon diplome 1994., odmah se zaposlio u odjelu eksterijera, da bi više puta mijenjao radne pozicije, a danas je udarna igla Opela za dizajn interijera malih i srednjih vozila. Zaboravite neukusni kockasti štof i depresivnu plastiku koja je krasila stare Opele. Puno desetljeće modeli iz Rüsselsheima su sušta suprotnost povijesnim iskustvima. Opel krasi odlični dizajn, a oku je jednako mila i unutrašnjost i vanjština. Kurt Beyer jedan je od najzaslužnijih ljudi za to.

KURT BEYER | Author: OPEL foto: OPEL

Autostart: Vaš posljednji projekt je Opel Karl. Kako ste zadovoljni odjekom?

Interes je toliko velik da sam Opel Karl predstavljao već sedam puta…

Autostart: Na što točno mislite?

Sve do 2003. Opel nije imao filozofiju dizajna, nije imao konzistentan pristup. Tada smo predstavili koncept Insigniju koja je bila početak filozofije dizajna, sustavnog pristupa. Od tada nam je cilj skulptorski prikazati Opelove emocije. Gradimo plohe na poseban način kako bi automobil izgledao trodimenzionalno. Cilj nam je dizajnom spojiti srce i razum, njemačku preciznost i emocije i tu poruku prenijeti na sve modele. Istovremeno, ne želimo upasti u zamku babuški da svi modeli izgledaju isto. Svi Opeli nose iste elemente dizajna, ali različito interpretirane. Prepoznatljiva svjetla i L linija na boku krase svaki model…. Adam, Karl i Corsa imaju zajedničke elemente koji pomažu kupcima da razumiju našu filozofiju. Isto je i u interijeru gdje, dodatno, biramo i materijale u skladu s našom filozofijom. O tome svemu ljudi su vjerojatno već čuli, ali o tome treba i dalje govoriti kako bi stvarno i razumjeli o čemu se radi.

Autostart: Kako znate jeste li na pravom putu?

U procesu dizajna imamo stepenice na kojima pokazujemo dizajn fokus grupama. U procesu dizajniranja, pokažemo ideje ljudima čije mišljenje nam je važno. Naš dizajn tada nije brendiran i pokazujemo ga zajedno s konkurentskim proizvodima. Postavljamo im razna pitanja: - kako vam se sviđa ovaj materijal na dodir? Kako vam se sviđa raspored tipki?… Na bazi njihovih reakcija prilagođavamo dizajn. Jako nam je važno mišljenje kupaca.

KURT BEYER | Author: OPEL foto: OPEL

Autostart: Dizajneri kažu da je dizajn najvažniji faktor za odabir auta. Kako tu tvrdnju možete potkrijepiti? Tehničke karakteristike auta se lako mjere, a je li i dizajn mjerljiv?

Kada pogledate tehničku stranu auta, svi modeli danas na tržištu na visokom su tehnološkom nivou. Svi imaju sve više tehnologije, sve su sigurniji…, svi su na sličnom nivou, pa morate naći drugo mjerilo po kojem ih procjenjujete. Istovremeno, ljudi vole gledati predmete i definitivno donose procjene na osnovi izgleda, ili osjećaja koji predmeti nude. Zato je dizajn bitan dio auta i ima važan utjecaj. To nije samo slučaj s autima. Pogledajte kako je važan postao dizajn namještaja ili aparata za kavu. Ljudi kupuju aparate za kavu, jer znaju da funkcioniraju, ali vole ih zbog materijala od kojih su napravljeni.

Autostart: Možete li nabrojati nekoliko materijala ili neku opremu koju možemo naći u novim Opelima, a još prije generaciju ili dvije bili su rezervirani samo za premium brendove?

Apsolutno, pogledajte interijer Corse i dekoraciju koja se proteže središnjom pločom od jedne do druge strane. Vizualno čini interijer širim, prostranijim, a izvedena je u dva sloja, što je donedavno bilo nezamislivo u malom autu. Tu su i detalji od galvaniziranog kroma koji daju identitet Opela i podižu nivo interijera. Želimo da se kupci Opela osjećaju kao da sjede u automobilu više klase.

Autostart: Zašto ljudi procjenjuju kvalitetu auta prema mekoći armature i zvuku zatvaranja vrata? Koja je psihološka pozadina?

Psihološki, meki materijali u interijeru ulijevaju osjećaj sigurnosti. U slučaju sudara, bolje je udariti u nešto mekano. Tvrdo asocira na plastiku što često znači jeftinoću. Kada vidite drveni Le Corbusierov stolac, nelagodno vam je u njega sjesti, jer se čini neudoban i tvrd. No, kada sjednete, shvatite da je dobro konstruiran i da je udoban. Tu negativnu prvu reakciju želimo izbjeći.

KURT BEYER | Author: OPEL foto: OPEL

Autostart: Koje su danas glavne razlike u opremi i materijalima premium i masovnih brendova?

Razlika se najviše smanjila u manjim autima. Danas Adam nudi materijale i opcije koji su donedavno bili nezamislivi u toj klasi. Razlika ostaje kod većih limuzina. Danas je najveće razlika u materijalima i njihovoj obradi. Postoje jeftiniji i skuplji materijali i načini obrade, lakiranje, folije… Primjerice, teleća koža se zbog cijene koristi samo u premium klasi.

Autostart: Je li dizajn interijera podcijenjen? Kada se govori o izgledu automobila, govori se o eksterijeru, a u stvari puno više vremena provodimo u interijeru.

Ne bi rekao da je dizajn interijera podcijenjen. Mislim da su oba aspekta podjednako važna. Ono što mogu sa sigurnošću reći je da je dizajn interijera kompliciraniji.

Autostart: Danas je najvažniji element automobila „infotainment, povezanost mobitela i automobila, grafičko sučelje… Je li i taj segment u vašoj nadležnosti?

Da, ali u granicama grafičkog dizajna. Jako je važno kako upravljate računalom u autu. To je bitan element ukupnog dojma. Za nas je to prilika da pokažemo više kreativnosti. Umjesto središnjeg stupa ispunjenog tipkama, danas imamo ekran osjetljiv na dodir, gdje selektivno prikazujemo samo funkcije i tipke koje su potrebne u određenom trenutku.Lakše možemo grupirati tipke, orijentirati se na bitne, dati bolje sučelje…

KURT BEYER | Author: OPEL foto: OPEL

Autostart: Najnoviji trend u interijerima je unutrašnje osvjetljenje. Opel je poznat po „zvjezdanom svodu u Adamu, kojeg je iskopirao s Rolls-Roycea. Zašto?

Zabavan je. Ljudi, pogotovo djeca, ga jako vole. „Zvjezdani svod je funky. S tehničke strane bio je pravi izazov napraviti „zvjezdani svod u malom autu kao što je Adam.

Autostart: Kakvi su to ljudi koji voze Opel?

To ovisi od modela do modela. Corsa ima široki spektar kupaca, od obitelji, do samaca… Za Adam je jednostavnije, jer privlači mlade i moderne ljude. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.