Početna 1390 pregleda

15 zlatnih pravila koja “šparaju” i 20 posto i to bez pretjeranog napora i tehničkih modifikacija

Štednja

Meka noga na gasu najviše utječe na novčanik, a pravilno korištenje auta donosi godišnju uštedu na potrošnji i do 4000 kn! Vozite li pametno, s lakom nogom na papučici gasa, poznajete li dobro auto koji vozite, vodite li brigu o pritisku u gumama, o otvorenim prozorima… možete itekeko uštedjeti

Zabluda je da se tehničkim preinakama može značajnije smanjiti potrošnja goriva. Ključ prave uštede leži u pravilnom načinu vožnje. Zahvaljujući tome godišnje se bez puno muke može uštedjeti od 1500 do čak 4000 kuna. Svaki vozač bez puno poteškoća može ostvariti potrošnju nižu za 15 do 20 posto, odnosno godišnje na gorivu uötedjeti 1500 do 2000 kuna. I to sa štedljivim gradskim automobilom poput spomenute Opel Corse 1.3 CDTI. U slučaju snažnijeg VW Passata 2.0 TDI godišnje se štedi 2500 do 3000 kuna, a kod Mercedesa ML 270 CDI čak 3500 do 4000 kuna.

Pritom se odmah u startu valja riješiti zabluda. Najveće uštede ne ostvaruju se tehničkim preinakama na autu, već promjenom načina vožnje. Da bismo to i dokazali na testni VW Golf postavili smo uređaj za precizno mjerenje potrošnje njemačke tvrtke Modern Drive i petnaest puta se odvezli tridestak kilometara dugom rutom kroz središte, ali i okolicu Zagreba. Jednom s krovnom kutijom, drugi put gaseći motor pri svakom duljem stajanju u gužvi i na pružnom prijelazu, treći put držeći razmak od dvije-tri sekunde...

Suprotno uvriježenom mišljenju, tehničke preinake poput postavljanja guma s niskim otporom kotrljanja i korištenja specijalnog ulja štede svega 10 posto. I nisu nimalo jeftine. Četiri gume s ugradnjom stoje najmanje 2500 kuna, a pet litara ulja s filtrom oko 750 kuna. Stoga ih proporučujemo samo u sklopu redovite zamjene guma, odnosno redovnog servisa. Dvostruko više može se uštedjeti dobrim navikama. Skidanje krovnih kutija po povratku s ljetovanja, izbjegavanje vožnji do petstotinjak metara udaljene trgovine ili nogometnog igraliöta i izbacivanje suvišne prtljage poput kanistera s pićem ili alata donose uštedu od oko 20 posto. Daleko najviše goriva štedi se pravilnim načinom vožnje. Povećavanje razmaka u odnosu na automobil ispred na dvije do tri sekunde, ranije mijenjanje stupnjeva prijenosa, korištenje zamaha i vožnja umjerenom brzinom na autocesti štede i do 70 posto goriva! A ne stoje ni kune. Donosimo vam 15 korisnih savjeta...

1. Redovito održavajte auto – UŠTEDA 1%

Prljavi filtar otežava dotok zraka potrebnog za stvaranje gorive smjese do motora, istrošene svjećice stvaraju nedovoljno jaku iskru u prostoru za sagorijevanje, stradala lambda-sonda šalje pogrešne podatke o količini kisika u ispuhu središnjem računalu... A sve to rezultira osjetno višom potrošnjom.

Ušteda: 0,1-0,5 l/100 km

2. Isključite klimu kad nije potrebno – UŠTEDA DO 3%

Sve što oduzima snagu motora, povećava potrošnju goriva. Teško je isključiti klimu, no želite li štedjeti to je možda i najveći generator uštede. Najveći potrošač je klima-uređaj. Što je veća snaga hlađenja i niža temperatura, kompresor oduzima više snage motoru i povećava potrošnju. Stoga isključite klimu kad vam nije potrebna. Isto vrijedi i za grijanje sjedala i stražnjeg stakla. Svakih 100 W podiže potrošnju za dodatnih 0,2 litre.

Ušteda: 0,3 l/100 km

3. Prtljažnik nije odlagalište – UŠTEDA DO 2%

Vozači često prtljažnik auta koriste kao priručno odlagalište. Kanisteri s pićem, lanci za snijeg, sprejevi za odleđivanje stakala, kutije s alatom... nerijetko zajedno čine i više od 40 kilograma tereta. A svakih 100 kilograma povećava potrošnju za 0,5 litara.

Ušteda: 0,2 l/100 km

Štednja | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

4. Koristite ulja 0W - UŠTEDA DO 3%

Kod prvog sljedećeg redovitog servisa zatražite od mehaničara ulje gradacije 0W, npr. 0W-40. Na niskim temperaturama zimi puno se brže raspršuje po stjenkama motora i osjetno smanjuje naprezanja u motoru prilikom hladnog starta. U krajevima s jačom zimom štedi do tri posto goriva.

Ušteda: 0,2 l/100 km

5. Povisite pritisak u gumama - UŠTEDA DO 3%

Pritisak u gumama može se povisiti na vrijednost koju proizvođač propisuje za maksimalno opterećen automobil, a to je oko 0,5 bara. Bit će malo neudobnije, ali sigurnost nije ugrožena. Štedi se do tri posto.

Ušteda: 0,2 l/100 km

6. Koristite gume s niskim otporom kotrljanja - UŠTEDA DO 1%

Pri prvoj sljedećoj zamjeni zatražite od vulkanizera specijalne gume s niskim otporom kotrljanja. Gotovo da i nisu skuplje od običnih, a donose uštedu u potrošnji od jedan posto. Također, držite se tvornički propisanih dimenzija, jer svaki dodatni milimetar u širini gume osjetno povećava otpore kotrljanja i zraka, odnosno težinu.

Ušteda: 0,2 l/100 km

Štednja | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

7. Skinite krovne kutije - UŠTEDA I DO 5%

Pri brzinama iznad 80 km/h čak dvije trećine snage motora troši se na svladavanje otpora zraka. Stoga krovne kutije koristite samo prilikom odlaska na skijanje ili na more. Ne vozikajte se tjednima poslije godišnjeg odmora s praznim kutijama na krovu, jer to osjetno povećava potrošnju.

Ušteda: 0,5-2 l/100 km

8. Ne zagrijavajte motor na mjestu - UŠTEDA DO 1,5%

Čim pokrenete motor, krenite s vožnjom. Suvremene motore nije potrebno zagrijavati na mjestu.

Ušteda: 0,1 l/100 km

9. Povećajte razmak - UŠTEDA I DO 5%

Držanje razmaka od dvije do tri sekunde u odnosu na automobil ispred omogućit će vam ravnomjerniju vožnju bez nepotrebnog kočenja, odnosno potrošnju nižu i do 1 l/100 km. Dodatan novac uštedjet ćete i na servisima (rjeđe mijenjanje dijelova kočnog sustava). Važno: ne pretjerujte u držanju razmaka, pogotovo u gradskoj vožnji!

Ušteda: 1 l/100 km

10. Ranije mijenjajte brzine - UŠTEDA I DO 6%

Suvremeni automobilski motori podnose ranije prebacivanje u višu brzinu - benzinski pri 2500, dizelski već pri 2000 okretaja. Motor koji u petom stupnju prijenosa pri 50 km/h troši samo 5,5 litara, u drugom stupnju troši čak 16 l/100 km.

Ušteda: 1,5 l/100 km

Štednja | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

11. Ne vozite krajnjom brzinom - UŠTEDA I DO 25%

Potrošnja vrtoglavo raste s porastom brzine, pa stupanj korištenja mogućnosti motora na autocesti ne bi smio iznositi više od 70 posto. Drugim riječina, ako je krajnja brzina automobila 200 km/h, vozite oko 140 km/h. U prvom slučaju potrošnja iznosi oko 13, u drugom samo 8 l/100 km.

Ušteda: 2 l/100 km

12. Koristite zamah - UŠTEDA I DO 2%

Na dugim nizbrdicama i dugim ravnicama pred semaforima s crvenim svjetlom ne vozite u praznom hodu, već ostavite motor u najvišem stupnju prijenosa. Dotok goriva bit će potpuno isključen, a rad motora održavat će samo kretanje automobila.

Ušteda: 0,1 l/100 km

13. Gasite motor za duljeg stajanja - UŠTEDA I DO 3%

Isključujte motor za svakog stajanja duljeg od dvije minute, poput čekanja u koloni pred tunelom ili pred pružnim prijelazom. Važno: ne pretjerujte s paljenjem i gašenjem, jer svaki start predstavlja dodatan napor za elektropokretač, akumulator...

Ušteda: 0,3 l/100 km

Štednja | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

14. Izbjegavajte kratke vožnje - UŠTEDA I DO 5%

Do obližnje trgovine ili nogometnog igrališta radije otiđite pješice ili biciklom, nego automobilom. Na kratkim relacijama potrošnja raste i do 20 l/100 km, a svaki hladan start motora oštećuje motor koliko i 15 minuta vožnje punim gasom.

Ušteda: 0,3 l/100 km

15. Kupujte jeftinije gorivo - UŠTEDA DO 2%

Suvremeni automobili sa senzorom protiv kliktanja dobro podnose jeftinije gorivo niže oktanske vrijednosti, pa na benzinskim crpkama radije odaberite Eurosuper 95 umjesto skupljeg Super Plusa 98 ili 100. Minimalna oktanska vrijednost navedena je na poklopcu spremnika i u uputstvima za korištenje automobila. Važno: ne vrijedi za dizelaše.

Ušteda: 0,1 l/100 km

Štednja | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.