Francuska planira do 2035. izgraditi 9.000 kilometara "elektrificiranih cesta", dok bi Njemačka mogla slijediti sličan plan za najopterećenije prometne koridore
Punjenje električnih automobila bez zaustavljanja više nije samo tehnološki san. Francuska je prošlog mjeseca prva U Europi otvorila dionicu autoceste A10 južno od Pariza koja električna vozila puni dok se kreću, a sada se sličan eksperiment provodi i u Njemačkoj, na autocesti A6 kod Amberga. Riječ je o početku epohe u kojoj bi kabeli, utičnice i stanice za punjenje mogli postati stvar prošlosti.
Projekt pod nazivom "Charge as you Drive" u Francuskoj vodi koncesionar VINCI Autoroutes u suradnji s izraelskom tvrtkom Electreon, sveučilištem Gustave Eiffel i partnerima iz industrije. U cesti dugoj kilometar i pol ugrađeno je gotovo 900 bakrenih zavojnica koje stvaraju elektromagnetsko polje i prenose energiju na automobile, kamione ili autobuse opremljene prijemnim modulom. Sustav može bežično prenositi snagu od više od 200 kW, a u vrhuncima doseže i 300 kW, gotovo jednako kao najsnažniji punjači trenutačno instalirani u Europi.
Tehnologija je već pokazala impresivne rezultate. Četiri različita električna vozila, od osobnog automobila do teškog kamiona, uspješno su se punila u punoj brzini vožnje. Prednost je očita - dok se vozi, vozilo troši energiju, ali je istodobno i nadoknađuje, čime nestaje problem ograničenog dosega.
Njemačka inačica, koju razvija Sveučilište Friedrich-Alexander Erlangen-Nürnberg (FAU) u sklopu projekta EM Power, koristi istu osnovnu tehnologiju. U kilometar dugom testnom odjeljku ugrađene su zavojnice Electreona povezane s napajanjem koje je razvila domaća tvrtka Seamless Energy Technologies. Sustav radi i u mirovanju i u pokretu te se može integrirati u različite tipove vozila, bez obzira na proizvođača. Digitalna platforma automatski upravlja količinom energije i izbjegava preopterećenje mreže.
"Ova tehnologija ima potencijal ukloniti strah od prazne baterije i ojačati lokalnu industriju!, kaže profesor Florian Risch s FAU-a. U prvim testovima mjeri se učinkovitost prijenosa energije, izdržljivost sustava i mogućnost primjene u stvarnim prometnim uvjetima.
Ako se ovakvo rješenje potvrdi i u Praksi, Francuska planira do 2035. izgraditi 9.000 kilometara "elektrificiranih cesta", dok bi Njemačka mogla slijediti sličan plan za najopterećenije prometne koridore. U konačnici, takve bi autoceste mogle potpuno promijeniti način na koji razmišljamo o električnoj mobilnosti. Vozila bi imala manje baterije, bile bi lakša, jeftinija i energetski učinkovitija, a punjenje bi postalo nevidljivi i jednostavni stalni proces.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.