Početna Tech 174 pregleda

Moderne komande mjenjača su previše zbunjujuće i frustriraju vozače

Sve više proizvođača priznaje da dodirni zasloni nisu idealno rješenje i obećava da će najvažnije funkcije vratiti na "stare dobre" tipke. Također, trpanje sve više važnih funkcija na zaslone predstavlja sigurnosni problem, a to je prošle godine istaknuo i Euro NCAP. 

Ali nedostatak tipki i sve veći zasloni nisu jedine stvari koje proizvođači automobila u posljednje vrijeme vole raditi. Klasične ručice mjenjača polako izumiru a zamjenjuju ih alternativa rješenja koja su često bespotrebno komplicirana u odnosu na ručice. 

Današnja vozila imaju širok raspon nekonvencionalnih mehanizama za mijenjanje stupnjeva prijenosa, kao što su okretni gumbovi, mali poluge nalik joysticku, zasloni osjetljivi na dodir, pa čak i staklene kugle.

Author:

Neka rješenja su definitivno loša, a najbizarnija od njih nam dolaze iz SAD-a. Tu je, primjerice, Chryslerov mjenjač s okretnim kotačićem postavljen u blizini gumba za glasnoću radija zahvaljujući kojem se može lako dogoditi da se vozač slučajno posluži komandama mjenjača dok želi podesiti glasnoću, što je vrlo alarmantna mogućnost.

Genesis je u svom GV60 predstavio Crystal Sphere, svjetleću kuglu koja se okreće za 180 stupnjeva kako bi otkrila ručicu mjenjača. Iako je rješenje vizualno upečatljivo, vlasnici ga smatraju nepraktičnim. Tesla je otišla najdalje i integrirala odabir stupnjeva prijenosa na zaslon osjetljiv na dodir.

Suvremeni pristup mjenjačima nije prošao bez problema. Chryslerov mjenjač povezivan je s nezgodama s prevrtanjem, pa čak i sa smrtnim ishodom. Američka Nacionalna uprava za sigurnost prometa rekla je da su ti automobili opremljeni polugom mjenjača na središnjoj konzoli koja "nije intuitivna i pruža lošu taktilnu i vizualnu povratnu informaciju vozaču, povećavajući mogućnost nenamjernog odabira brzina." Nedavno su testeri Consumer Reportsa nenamjerno prebacili Rivian R1S u rikverc dok su pokušavali isključiti adaptivni tempomat. Rivian je odgovorio ažuriranjem softvera za rješavanje problema.

S proizvođačima automobila koji pomiču granice dizajna u potrazi za razlikovanjem, učinkovitošću, i tko zna za čim još, stvari postaju sve kompliciranije jer se zapravo "popravlja ono što nije pokvareno". A jako je malo onih kojima se tako nešto zapravo sviđa. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.