Čak 15 od 16 automobila osvojilo je maksimalnih pet zvjezdica, dok je najgori rezultat ostvaren na testu bilo, još uvijek vrlo dobrih, četiri zvjezdice
Euro NCAP je objavio najnovije rezultate testiranja sigurnosti automobila, a oni su bolji nego ikada. Čak 15 od 16 automobila osvojilo je maksimalnih pet zvjezdica, dok je najgori rezultat ostvaren na testu bilo, još uvijek vrlo dobrih, četiri zvjezdice. To je dokaz da proizvođači automobila zaista paze na sigurnost vozača i putnika jer pet zvjezdica je i inače najčešći rezultat na testovima koji se iz godine u godinu stalno postrožuju.
Jedini model koji nije ostvario pet zvjezdica bio je novi DS 9 kojem je Euro NCAP dao "samo" četiri zvjezdice. Francuska limuzina tu je ocjenu ostvarila zbog kombinacije nešto slabije zaštite za putnike sprijeda, zaštite pješaka i ocjene sustava za pomoć u vožnji. Unatoč tome i četiri zvjezdice su uz vrlo stroge kriterije testa vrlo dobra ocjena.
Unatoč svojoj starosti Teslin Model S briljirao je na testu osvojivši 85 do 98 posto mogućih bodova u četiri različite kategorije (zaštita putnika sprijeda, zaštita djece straga, zaštita pješaka i ocjena sustava za pomoć u vožnji). Ta kombinacija je ovom automobilu osigurala glatkih pet zvjezdica.
Pet zvjezdica ostvarili su i drugi električni modeli na testu: Toyotini i Subaruovi blizanci Solterra i bZ4X te Hyundai Ioniq 6. Također električni novi Smart #1 dokaz je da i mali automobili koji se proizvode u Kini mogu dobiti maksimalni broj zvjezdica. Isti broj zvjezdica je zaradio i japanski električni crossover Nissan Ariya. Još jedno ugodno iznenađenje je pet zvjezdica za kineski hibridni SUV WEY Coffee 02.
Maksimalni broj zvjezdica na ovom su testu ostvarili još nova Honda Civic e:HEV, Toyota Corolla Cross, Renault Austral i Nissan X-Trail. Od najluksuznijih modela na testu Range Rovera i Range Rovera Sport nije se ni očekivali ništa manje od pet zvjezdica. Testiran je i pick-up Isuzu D-Max Crew Cab koji je ponovio svojih pet zvjezdica s testa od prije dvije godine.
Euro NCAP će za iduću godinu postrožiti svoje testne protokole, a u njima će se više pažnje posvetiti drugim vozilima na cesti i utjecaju automobila na njih.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.