Početna 607 pregleda

Toyota Avensis 2.0 D-4D Style: Sigurnost i udobnost u prvom su planu

Toyota Avensis
Vidi galeriju 1/8
Toyota Avensis 2.0 D-4D Style: Sigurnost i udobnost u prvom su planu Toyota Avensis 2.0 D-4D Style: Sigurnost i udobnost u prvom su planu Toyota Avensis 2.0 D-4D Style: Sigurnost i udobnost u prvom su planu Toyota Avensis 2.0 D-4D Style: Sigurnost i udobnost u prvom su planu Toyota Avensis 2.0 D-4D Style: Sigurnost i udobnost u prvom su planu Toyota Avensis 2.0 D-4D Style: Sigurnost i udobnost u prvom su planu Toyota Avensis 2.0 D-4D Style: Sigurnost i udobnost u prvom su planu Toyota Avensis 2.0 D-4D Style: Sigurnost i udobnost u prvom su planu

Atraktivniji dizajn prvo je što upada u oči, no Avensis je u odnosu na prethodnika udobniji, ekološkiji, ali i sigurniji zahvaljujući Safety Sense Sustavu koji dolaze serijski

Poput kompaktnog Aurisa, Toyota je istovremeno obnovila i vlastitog predstavnika među limuzinama srednje klase. Izgled Avensisa sad je usklađen s ostatkom game i dovoljno atraktivan za nastup na tržištu sve do dolaska nove generacije tijekom 2017. Izgled je dodatno potenciran i novim, pomodnim bojama karoserije, a dozu luksuza i atraktivnosti donose kromirani dodaci dostupni uz nadoplatu. Ipak najvažnije promjene ne vide se izvana, ali se itekako osjete za upravljačem.

Vožnja u Avensisu udobnija je i osjetno tiša u odnosu na prethodnu generaciju, a dorade na ovjesu i upravljačkom sustavu zaslužne su za dinamičnije vozne osobine i bolji odaziv. Daleko je još Avensis od sportskog dojma, no sasvim se dobro nosi i s bržim tempom vožnje.

Toyota Avensis | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Unatoč tome razina udobnosti nije kompromitirana jer ovjes meko upija neravnine. Osobito to vrijedi kod modela sa serijskim kotačima veličine 16 cola čije gume višeg profila još bolje upijaju rupe no što to čine 17 colni kotači kakvima je dodatno bio oremljen testni model. Sve to rezultat je dorada na vozilu za koji je bio zadužen Toyotin europski centar za razvoj.

A da je Avensis možda i najeuropskija Toyota ikada govori podatak kako je razvijen u Europi, proizvodi se u Velikoj britaniji, a samo srce auta, motor nije ni više ni manje nego BMW-ov. Bavarski motor u Toyoti nije bez razloga. On je rezultat suradnje BMW-a i Toyote koji su međusobno razmjenili hibridnu za dizelsku tehniku.

Toyota Avensis | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Dvolitreni BMW-ov motor tako mijenja Toyotin 2.2 D-4D. U Avensisu taj motor razvija 143 KS, daleko manje od njegovog punog potencijala, a osim što tako jamči veću pouzdanost, istovremeno štedljiv i čist. I s obzirom na performanse čini se pravom mjerom. Ubrzanje do 100 km/h s mjesta za manje od deset sekundi i maksimalnih 200 km/h i više su no dobri podaci, a sve to uz izuzetno povoljnu potrošnju goriva.

Za testa prosjek je bio 6,1 litru, dok se na otvorenoj cesti potrošnja bez poteškoća spušta i ispod pet litara. Osim potrošnjom motor oduševljava odazivom na gas. Okretni moment od 320 Nm dostupan mu je već od 1750 okretaja, a linearno ubrzava sve do 4000 okretaja gdje razvija maksimalnu snagu. I ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa dobro je odmjerenih prijenosnih omjera, pa to sve vožnju u Avensisu čini ugodnom i nimalo zamarajućom.

Toyota Avensis | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

U mnogočemu tome je zaslužan i drastično izmjenjeni putnički prostor, ne toliko kada je obik u pitanju koliko novi materijali. I na dodir i vizualno unutrašnjost djeluje luksuznije i finije, obloge sjedala su meke i udobne, a sve to popračeno je i kvalitetnom i preciznom završnom obradom.

Ništa u Avensisu ne škripi i ne cvili, ergonomija je korektna, a možda bi bilo još bolje kada bi se stup upravljača mogao još više primaknuti prema vozaču. Unutrašnjost ne izgleda nimalo sterilno, a posebice zbog atraktivnih dodataka u boji karoserije. Upravljač je masivan, lijepo leži u ruci, a velikim zaslonom na sredini lako se i intuitivno rukuje. Dio je to multimedijskog audio sustav Toyota Touch2. Paket opreme Style treći je po razini opremljenosti, a osobito vrijedi spomenuti bogatstvo sigurnosnih sustava.

Toyota Avensis | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Toyota Safety Sense Sustav uključuje sve moderne gadgete, od upozorenja na premali razmak, automatskog kočenja, upozorenja za prelazak iz trake zvukom i vibracijama na upravljaču. Od pomoći vozaču je i sustav za čitanje prometnih znakova i upozorenje za prebrzu vožnju. Pridodamo li tome svemu i unutrašnjost raskošnog prostora ne samo sprijeda nego i straga, te prtljažnik obujma 509 litara, malo je realnih zamjerki za Avensis. Vožnja u europeiziranoj japanskoj limuzini prava je privilegija, a sve to po prihvatljivoj cijeni s obzirom na sve što pruža.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.