Testirali smo prvi terenac u povijesti talijanske kompanije i očarali se dizajnom, voznim odlikama i sofisticiranošću...
Da mi je prije nekoliko godina netko rekao da će Alfa proizvoditi SUV-ove, ne bih mu vjerovao. Terenac, a Alfa? Ma, hajte, molim vas! Pa ta je tvornica oduvijek radila aute, sportske aute, a ne terence. U novije vrijeme bili su to 147, 156, 159, modeli koji malo kome nisu zaigrali srcem. Ipak, modni trendovi se mijenjaju. Danas svi žele visoki auto, po mogućnosti što veći i praktičniji.

Svi se pale na SUV-ove, iako ne vidim njihovu svrhu osim možda lakšeg ulaženja te izlaženja iz automobila. Tu je i njihova povećana visina od tla, pa se lakše mogu upotrebljavati i izvan asfaltnih prometnica. Ipak, Alfa SUV - s tim se ne mogu nikako pomiriti. Dakle, uzeli su podvozje Giorgio od Giulije i na njemu izgradili Stelvio. Što to donosi? Naravno, sve vozne i sportske karakteristike starije sestre. Zahvaljujući idealnome rasporedu mase 50 : 50 te sofisticiranom ovjesu, Stelvio se vozi kao i Giulia.

Jedan od najvažniji detalja konstrukcije Alfina SUV-a bila je i ušteda na masi. Vrata, poklopac prtljažnika i motora te dijelovi prednjeg i stražnjeg ovjesa napravljeni su iz aluminija. Rezultat su 1604 kilograma “suhe mase”, što je izniman rezultat za tako veliki SUV.

Što se dizajna tiče, sprijeda Stelvio podsjeća na slavnu sestru, a straga na također vrlo atraktivnu, ali manju Giuliettu. Stražnjim krajem dominiraju dvije velike i široke ispušne cijevi nalik na topove, koje pospješuju vizualni dojam. Njemu doprinose i veliki kotači s promjerom 19 inča i visokoprofilnim gumama 235/55 R19, koji automobilu daju moćan izgled i za koje je na testiranome modelu trebalo nadoplatiti 4100 kuna.

Paket Super, kakav je bio u testiranome autu, Alfi donosi Connect Infotainment, sustav s navigacijom i 6,5-inčnim LCD-om, kameru za vožnju unatrag, prednje parkirne senzore, automatski dvozonski klima-uređaj, sjedala u kombinaciji kože i tkanine... Rekli bismo - bogato, ali ne u konačnici potpuno premium. Testirani Stelvio pokreće dizelski 2.2-litreni stroj potpuno izrađen iz aluminija, koji uz pomoć turbopunjača razvija 180 KS i 450 Nm okretnoga momenta. Uparen s odličnim ZF automatskim mjenjačem s dvije spojke i osam brzina donosi dobre značajke. SUV do stotke sprinta 7,6 s, a može juriti najviše 210 km/h.

Na testu je prosječno “konzumirao” 8,5 l eurodizela. Od detalja želim pohvaliti dvije velike “žlice” za ručnu izmjenu brzina, smještene na upravljaču, identične onima u nekome Ferrariju. Iako s pogonom samo na stražnje kotače, ovaj SUV dozvoljava i kraće izlete izvan asfaltnih cesta i pritom se ne “ponaša” loše. Tu opet kumuje odličan raspored mase, auto se na neravnim makadamskim putevima ponaša “kao kod kuće”. Cijena za ovaj talijanski paket ljepote i sofisticiranosti? 376.991 kn.

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.