U novoj generaciji Audijevi limuzina i karavan srednje klase znatno rastu, dobivaju puno profinjeniju unutrašnjost i nove motore s blagim hibridnim sustavom
S današnjim danom 30 godina povijesti Audija A4 završava, jer se model srednje klase koji je prvi puta predstavljen 1994. godine od sada zove A5. Razlog za ovu promjenu je nova nomenklatura Audija po kojoj će čisto električni modeli poput Q4 e-trona ili nadolazećeg A6 e-trona dobiti parne brojeve u nazivu, a klasični modeli s unutarnjim izgaranjem - neparne. Dosadašnji A5 Coupé i A5 Sportback se ukidaju i neće dobiti zamjenu.
U novoj generaciji Audijevi limuzina i karavan srednje klase znatno rastu, dobivaju puno profinjeniju unutrašnjost i nove motore s blagim hibridnim sustavom koji u praksi zapravo radi skoro kao "pravi hibrid".
A5 i A5 Avant duži su 7 cm u odnosu na A4 koje zamjenjuju i sada u dužinu mjere 483 cm. Međuosovinski razmak jako raste, za 8 cm na ukupno 290 cm. Dizajn je osjetno agresivniji sa širom maskom i svjetlima koja izgledaju tanje dok straga sa svjetlosnom trakom i spojenim svjetlima nema nekih većih iznenađenja. Zapravo, možda je malo iznenađenje što je automobil dobio prave, a ne lažne ili skrivene ispušne cijevi, što svakako pridonosi sportskom izgledu.
U vrhunskoj verziji s digitalnim OLED-om druge generacije, po prvi se put mogao stvoriti aktivni digitalni svjetlosni potpis, a ukupno 8 različitih svjetlosnih potpisa sada je moguće sprijeda i straga. Osim toga, tu je i takozvano komunikacijsko svjetlo u stražnjim svjetlima, koje je u stanju unaprijed upozoriti druge sudionike u prometu na nesreće i zaustavljena vozila na cesti.Na boku se ističu nove kvake koje su u ravnini s površinama vrata, kotači od 17 do 20 inča. Limuzina ima nešto drugačiju siluetu nego prije, posebice u području od B-stupa. Oblik je više zakrivljen, a prtljažnik manje istaknut što je jednostavno objasniti time da auto više nije klasična limuzina s četvera vrata već je dobio i peta vrata umjesto klasičnog pokloopca prtlajžnika za više praktičnosti.
Vrhunac novih A5 i A5 Avanta je unutrašnjost. Ispred vozača su instrumenti od 11,9 inča, a zaslon za infotainment ima 14,5 inča. Kome to nije dovoljno tu je i opcijski zaslon ispred suvozača od 10,9 inča. Audi tvrdi da je kvaliteta unutrašnjosti uvelike poboljšana: od kvalitete izrade do izbora materijala u interijeru te da bi A5 ovdje trebao postaviti standarde u klasi.
I Što se tiče opreme tu je mnogo novosti. Po prvi put tu je električno podešavanje upravljača, veliki stakleni krov s električnim zatamnjivanjem pritiskom na gumb i Bang & Olufsen 3D zvučni sustav sa zvučnicima u naslonima za glavu vozača i suvozača. Head-up zaslon ima veličinu slike koja je 85 posto veća od prethodnika i sada se njime može upravljati i s upravljača. Novi Audi Assistant koristi ChatGPT za odgovaranje na pitanja i zahtjeve putnika.
Od rasta dimenzija A5 najviše profitiraju putnici straga. S druge strane, zapremina prtljažnika za limuzinu je 445 do 1.299 litara, a za karavan 476 do 1.424 litre što znači da je on zapravo malo manji nego prije. Razlog tome je što se ispod prtljažnika sada nalazi baterija od 48 volti novih MHEV Plus pogona.
Najveće iznenađenje i novost u A5 su pogoni. Iako MHEV Plus radi na 48 V i po definiciji je blagi hibrid, pogon u praksi radi gotovo identično kao klasičan hibrid. U dobro poznatom 2.0 TDI s 204 KS i novom 3.0 V6 TFSI s 367 KS u S5, sustav se sastoji od 48-voltne litij željezo fosfatne baterije s 1.8 kWh, startera-generatora i pogonskog elektromotora na izlaznoj osovini mjenjača. Potonji pogonu dodaje još 24 KS i rekuperira do 25 kW energije. Novi hibridni sustav omogućuje manevriranje i parkiranje sna struju, a električni motor sudjeluje u pogonu do brzine od oko 130 km/h.
Kompletan MHEV Plus sustav povećava masu vozila za 65 kilograma, od čega oko 20 kilograma otpada na pogonski motor. Osim blago poboljšanih performansi hibridni sustav štedi od 0,4 l/100 km kod TDI-a do 0,74 litre kod V6 motora. Osnovni benzinski motor sa 150 KS i njegova snažnija inačica sa 204 KS nemaju ovaj novi sustav, no svi benzinski motori potpuno su novi te se odlikuju poboljšanim procesom izgaranja i turbopunjačem s promjenjivom geometrijom turbine. Svi motori povezani su sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Iduće godine trebala bi uslijediti i dva nova plug-in hibrida temeljena na dvolitrenom benzinskom motoru. Proizvode 299 i 367 KS i imaju čisto električni domet veći od 100 kilometara.
Audi također tvrdi da je poboljšao ponašanje u vožnji kroz "opsežan detaljan rad na ovjesu i upravljanju". Na primjer, automobil dolazi samo s progresivnim upravljanjem, a v tvrđi spoj upravljača i čvršći ležajevi na prednjoj osovini trebali bi osigurati kontrolirano i precizno ponašanje u vožnji. Uz standardni ovjes, opcijski su dostupni sportski ovjes i S sportski ovjes s prilagodljivom kontrolom amortizera. Obje verzije sportskog ovjesa spuštaju automobil za 20 milimetara. Novi Brake Torque Vectoring ima za cilj donijeti zamjetan napredak u vožnji. Sustav postaje aktivan čim skrenete u zavoj. Ciljane intervencije kočenja imaju za cilj osigurati manje podupravljanja vozila i agilnije skretanje.
Predviđeni početak prodaje novih A5 modela u Hrvatskoj je kraj srpnja kada će biti poznate i cijene, a prva vozila u salonima očekuju se krajem godine. Početak prodaje S5 modela na hrvatskom tržištu očekuje se najesen. U Njemačkoj osnovni model košta od 45.200 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.