Početna Auto 59 pregleda

Auto snova! Najbrži Ford ikada

FORD GT
Vidi galeriju 1/17
Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada Auto snova! Najbrži Ford ikada

Najsnažniji Ecoboost motor, karoserija satkana karbonskim vlaknima i značajke dostojne najboljih svjetskih supersportaša krase novi Ford GT koji će biti proizveden u samo tisuću primjeraka

Prije 50 godina Ford je modelom GT40 započeo nizati pobjede na čuvenoj utrci 24 sata Le Mansa i godinama je bio nedodirljiv suparnicima. Bila su to vremena kada su se utrke dobivale snagom, a to je omogućavao Fordov V8 motor s obujmom 7.0 litara. Proizvedeno je samo 107 primjeraka modela GT40, mahom za utrkivanja. Dodatno ga je proslavio kultni film Le Mans, iz 1971., sa Steveom McQueenom u glavnoj ulozi.

FORD GT | Author: Ford foto: Ford

Bogato naslijeđe i kultni status Ford je prvi put iskoristio prije deset godina kada je na tržište izbacio model GT inspiriran upravo povijesnim modelom, a za "okruglih" 50 godina od prve pobjede na Le Mansu pripremio je drugu generaciju modela GT. Američki je to supersportaš koji značajkama konkurira najprestižnijim jurilicama današnjice, poput Ferrarija 488 GTB, Lamborghinija Huracana ili McLarena 650S. U proizvodnji će biti 2016., a ekskluzivnost će jamčiti najavljenih samo tisuću primjeraka.

FORD GT | Author: Ford foto: Ford

Pokreće ga 3.5-litreni V6 Ecoboost motor s dva turbopunjača s više od 600 KS. Smješten je u središtu vozila, a snaga se na stražnje kotače prenosi 7-stupanjskim poluautomatskim mjenjačem, s ručicama za promjene stupnjeva prijenosa na upravljaču.

FORD GT | Author: Ford foto: Ford

Osim estetske, dizajn toga automobila ima i funkcionalnu vrijednost jer svaki detalj aerodinamički je optimiran, prilagođen borbi s vjetrom pri velikim brzinama. Karoserija izrađena od karbonskih vlakana i drugih lakih metala osigurava Fordu GT jedan od najboljih omjera mase i snage na tržištu. U Fordu ponosno ističu kako su upravo utrke bile inspiracija razvoja novoga GT-a pa je velika pozornost usmjerena na ovjes, upravljački sustav i karbonske kočnice, kako bi vozilo bilo upravljivije i brže.

FORD GT | Author: Ford foto: Ford

Unutrašnjost je također inspirirana utrkama pa se većina prekidača nalazi na upravljaču, a instrumenti su posve digitalizirani te omogućavaju brojne postavke, od vizualnih do onih koje mijenjaju način vožnje. Koliko u Fordu vjeruju u kvalitetu i mogućnosti modela ponajbolje govori cijena. U SAD-u će se prodavati po 400.000 dolara, što je zamalo dvostruko više od cijene Ferrarija 488 GTB i Lamborghinija Huracana, te 100.000 dolara skuplje nego McLaren 650S.

FORD GT | Author: Ford foto: Ford

Le Mans 1966.
Ford je želio svijetu pokazati kako modelom GT40 može dominirati i najprestižnijom utrkom, onom u Le Mansu. Prije utrke u Francuskoj pobijedio je na 24 sata Daytone i 12 sati Sebringa pa pouzdanost i trajnost nisu bili upitni. Na startu 1966. našlo se čak osam modela GT40, a 24 sata kasnije sva tri pobjednička postolja zauzeli su Fordovi vozači. Taj V8 motor s obujmom 7.0 litara, unatoč 4-stupanjskome mjenjaču, u očaj je bacao vozače tvorničkih Porschea 906, Ferrarija 275 GTB, Alpine A210... Ford GT 40 dominirao je do 1969., kada je povučen iz natjecanja. Proizvedeno je 107 primjeraka.

FORD GT | Author: Ford foto: Ford

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.