Početna Auto 49 pregleda

BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna

bac mono
Vidi galeriju 1/20
BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna BAC Mono - Perverzarija od milijun kuna

Do stotke stiže brže od McLarena P1, krugove na Hungaroringu vrtio je brže nego većina bolida F1, a kome i čemu služi; isključivo bogatim ekscentricima koji su u samo nekoliko dana razgrabili 260 limitiranih modela

Početkom jeseni 2015. stigla je nova generacija BAC Mono! Karoseristi u blizini Liverpoola osmislili su još neobičniju jurilicu u kojoj se ne sjedi, već leži, u koju možete smjestiti još samo četkicu za zube i kupaće gaćice. Nema tu mjesta nizašta drugo, a ni za dragu. Riječ je o sportskom autu bez krova, namijenjenom super bogatašima. Do jeseni 2015. ova je sportiva bila čudnovata, no model za 2016. ekstravagantan je do bola. Do jučer je bio hit za ceste i piste, a onda su entuzijasti iz grada Beatlesa osmislili i specijalnu verziju koja je dizajnirana za mega jahtaše. Novi BAC Mono je nešto poput jet sky-a, ali ne za plovidbu, već za jurnjavu prometnicima.

bac mono | Author: BAC Mono foto: BAC Mono

Ekscentrično prometalo za jednako takve vlasnike skupocjenih brodova ima za cilj udovoljiti hirovima vlasnika koji po uplovljavanju u marinu imaju na raspolaganju i eksplozivni auto na četiri kotača za izlazak na kopno. Vjerovali ili ne, ali ovoj sportivi nedostaju samo 4,8 cm do četiri metra, može se “uparktirati” i u privatne zrakoplove srednje veličine. Ionako ludo prometalo tako je postalo još luđe, a i cijena mu je skočila sa 700.000 kn na milijun! Koji je smisao svega ovoga? Teško je to razaznati, no kao kad je riječ o bilo kojoj skupoj igrački, tako i BAC Mono nudi posve drukčije oktanske užitke. U karoci teškoj samo 580 kg “upakiran” je četverocilindrični benzinac od 2,5 litre koji je do stotke dovodi i za 2,8 sekundi, a može dostići maksimalnu brzinu od 274 km/h. Konstruktori ovog specifičnog bolida tvrde da su obavili testiranja i na Hungaroringu te da je BAC Mono vrtio krugove brže od Porschea 911 GT3, McLarena P1, ali i od većine bolida Formule 1. Bez obzira na njegove vrhunske sportske atribute s njime se može i na običnu cestu, jer je “street legal”!

bac mono | Author: BAC Mono foto: BAC Mono

Toliko “tehnoloških perverzarija” rijetko je gdje moguće vidjeti, a koliko se sve otelo konvencionalnom svjedoči i njegova premijera koja je upriličena početkom jeseni ni manje ni više nego na Monaco Yaht Showu! I to u simbiozi s jahtaškom kompanijom Camper&Nicholsons pod radnim imenom “Marine Editon”.

- Ajme majko kojeg li samo oktanskog vraga, bila je jedna od češćih rečenica, ne samo običnog svijeta, već i onih malobrojnih koji si mogu priuštiti njegovu kupovinu i kojima milijun kuna više ili manje, ništa ne znači.

bac mono | Author: BAC Mono foto: BAC Mono

Raketna ubrzanja u kombinaciji s elitističkim tehnološkim rješenjima te izgledom bolida iz futurističkih filmova ostavli su snažan trag u Monegaškoj republici, a jeka je došla i do Arapskog poluotoka gdje su bogati šeici iz još bogatijih država počeli brojati zelene novčanice za igračku iz snova. Kakva je to danas jahta, ako na njenoj platform nije parkiran BAC Mono!? Pitanje je to koje si postavlja tek jedan sićišan broj bogatih ekscentrika kojima upravo ovo vozilo može probuditi dosadu.

bac mono | Author: BAC Mono foto: BAC Mono

A kako ga je voziti? Kada ste “unutra”, više manje ležite, a kokpit vam stišće ramena. Prvi susret je zbunjujući, jer upravljača nema. On se instalira tek kad zauzmete gotovo posve ležeću poziciju, a tad gubite još više na prostoru. Na njemu je većina komandi, a služi i za projeciranje i odašiljanje svih potrebnih informacija. Kako BAC Mono nema krova, tako je kaciga obavezna. Sve je to zapravo blisko s formulama, baš kao i čari koje pruža na pisti, ali i na otvornim javnim prometnicama.

bac mono | Author: BAC Mono foto: BAC Mono

Kako izaći iz ovog čuda ako se dogodi nesreća ili problem? Što se zbiva kada počne padati kiša? To su pitanja na koja ovaj čudnovati oktanski kljunaš ne daje odgovore. Koga i briga, kad je najbitnije da je ekstreman i neobičan.
Pritiskom na start tipku, zazujat će vam u ušima, jer straga smješten agregat glasa se poput najgromoglasnijih zvučnika. Slijedi otpuštanje spojke pa pritisak lijevim palcem na zeleni gumb i ubacivanje u brzinu uz pomoć “pedale” na desnoj strani volana i spremni ste za lansiranje. Digitalni zapis na upravljaču govori o status sekvencijalnog šesterostupanjskog mjenjača te ispisuje brzinu kretanja. Poluge za mijenjanje brzina nalaze se na samom upravljaču, kao u Formuli 1. Prilikom mijenjanja brzina, mjenjačka kutija goropadno se glasa.

bac mono | Author: BAC Mono foto: BAC Mono

Čovjek bi pomislio kako ovdje neće biti izdašnog kruha za konstruktore i kako su i oni u poduhvat ušli zbog hira. Stvarnost ih dematira, jer u samo mjesec dana Briggs Automotive Company (BAC) ne samo rasprodala prvotno planiranih 60 bolida, već je dobila i avanse za novih 200 primjeraka!!! Tko su kupci? Osim već navedenih šeika i ultra bogataša, u redu za BAC-om stoje i brojni kolekcionari sportive, koji su u njemu prepoznali eksponat koji naprosto moraju imati u svojoj garaži.

Koliko god je na prvu loptu BAC izgledao kao teško ostvariv projekt, zbilja i interes ga demantiraju.

PLUS: ništa brže, a legalno za uporabu na cestama, zabava, ubrzanja, ekscentričnost

MINUS: valja imati čelične živce u srazu s normalnim prometom, cijena, nepraktičnost 

bac mono | Author: BAC Mono foto: BAC Mono

ŠTO KAZATI?

Čuvena slika još čuvenijeg Jeremyja Clarksona u kokpitu BAC Mono bez kacige govori više od tisuću riječi. Orkanskim vjetrom deformirani mišići lica najboljeg TV voditelja najbolje odgovaraju na pitanje o čemu je tu riječ. 

bac mono | Author: Screenshot Youtube foto: Screenshot Youtube

ŠTO JE TO?

Jedinstveni jednosjed bez krova i “šofer šajbe”, jedan je od najzabavnijih automobila ikada osmišljenih. Super sportski auto namijenjen samo sa vozača. Osim njega u kokpit stane još samo četkica za zube i kupaće gaće. Jedan je to od najzanimljivijih cestovnih auta ikada sagrađenih.

bac mono | Author: BAC Mono foto: BAC Mono

ŠTO TO KOME TREBA?

Pravo pitanje, jer nit’ je udoban, nit’ je funkcionalan i kome treba. Samo najekstravagantnijim i najbogatijim oktanskim fanaticima kojima nije teško izdvojiti i milijun kuna za paprenu igračku na četiri kotača. Nova je generacija 80 kg teža, no adaptiran je i 2.4 litarski Cosworthov agregat koji čini čuda.

bac mono | Author: BAC Mono foto: BAC Mono

ŠTO KAŽU KONKURENTI?

Muče, jer ih zapravo ni nema. Možda ga je jedino moguće usporediti s Lotus Eliseom, ali to je dvosjed i s krovom i s klasičnim atributima sportive. Možda i s Caterham Sevenom ili još bolje s Ariel Atomom.

bac mono | Author: BAC Mono foto: BAC Mono

ŠTO NA KOPNU, A ŠTO NA MORU I ZRAKU?

Ovaj jedinstveni cestovni sportski jednosjed, koji je u prošloj verziji bio dostupan za 700.000 kn, sad je i 30 posto skuplji zbog rješenja koja mu omogućavaju da ga bogataši parkiraju na jahtama pored spasilačkih čamaca ili da ga ukrcaju u privatne mlažnjake.

bac mono | Author: BAC Mono foto: BAC Mono
Tehničke karakteristike
Naziv vozila                         BAC Mono
motor 4 cilindra
obujam 2500 ccm
snaga 305 KS
moment  
mjenjač 6 stupnjeva, sekvencijalni
maks.brzina 275 km/h
0-100 km/h 2,8 s
potrošnja  
test  
emisija CO2  
dimenzije 3952/1836/1110 mm
prtljažnik  
masa 580 kg
jamstvo  
cijena 1.092.500 kn

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.