Početna Auto 8165 pregleda

Duhovni nasljenik Fiće stigao u Hrvatsku. Otkrivamo koliko košta

FOTO: Dubravko Kolarić

Što se tiče pogona, za sada je dostupan samo električni koji ima 156 KS i bateriju kapaciteta od 51 kWh, no kasnije stiže i verzija s blagim hibridom

Otprilike pola godina nakon svjetske premijere novi Fiat 600 stigao je na Hrvatsko tržište. Na automobil bismo morali čekati još nekoliko mjeseci, no poticaji su ubrzali tržišnu premijeru njegove električne verzije dok će ona s blagim hibridnim pogonom stići u lipnju. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Veliki brat modela 500 nudi više prostora, veći doseg i više vrata za Fiatove kupce koji traže gradski automobil. Za razliku od modela 500 i 500e koji su nastali na Fiatovoj "arhitekturi" ovaj model koristi poznatu Stellantisovu platformu i pogon. Dužinom od 417 cm se smješta negdje na pola puta između klase gradskih automobila i malih SUV-ova, a oblikom je svojevrsni crossover ove dvije klase. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajnom se novi 600 ugleda na model 500, a uzor iz prošlosti mu je Fićo ili model Fiat 600 koji je bio jedan od najpopularnijih automobila u Europi 20. stoljeća i proizvodio se od 1955. pa sve do 1985. godine. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče pogona, za sada je dostupan samo električni koji ima 156 KS i bateriju kapaciteta od 51 kWh. Doseg po WLTP-u mu iznosi 409 km u kombiniranoj vožnji, no Fiat posebno ističe gradski doseg od 604 kilometara. Maksimalna snaga punjenja baterije je 100 kW na DC i 11 kW na AC struji, pa se baterija na brzom DC punjaču od 20 do 80 posto napuni za 27 minuta. 

Author: Fiat foto: Fiat

Iako je električni model sada u prvom planu zbog poticaja, novi 600 neće ostati samo u električnoj verziji jer Fiat je najavio i blagi hibrid, a konstrukcija automobila lako može primiti i benzinske motore bez ikakve elektrifikacije.

Author: Fiat foto: Fiat

Zanimljivo je da automobil ne nudi previše mogućnosti individualizacije, odnosno ugradnje dodatne opreme. Nude se dvije razine opreme Red i La Prima, a kupac jedino može odabrati vanjsku boju. Osnovi Red nudi se u tri boje, a La Prima u četiri, a ove linije se osim po ugrađenoj opremi razlikuju i po bojama interijera. Dok u verziji Red dominira crvena na armaturama, u La Primi su one bijele boje. 

Author: Fiat foto: Fiat

Unutrašnjost je prilično prostrana za gradski auto, a isto vrijedi i za prtljažnik od 360 litara. Također je vrlo dopadljivo dizajnirana, a pohvalu zaslužuju odvojene komande za klimu pomoću tipki. Iznad njih je dodirni  zaslon koji ima dijagonalu od 10,25 inča, a instrumenti su digitalni dijagonale 7". Zanimljiv detalj su tipke za upravljanje mjenjačem na dnu središnje konzole. Upravljač s dva kraka svojevrsna je posveta originalnom 600. 

Author: Fiat foto: Fiat

Fiat je posebno ponosan na ambijentalno osvjetljenje koje naziva "svjetlosnom terapijom". To znači da vlasnici mogu birati između osam naglašenih boja osvjetljenja, koje se mogu miješati i spajati u odabrane kombinacije kako bi zasjale u različitim dijelovima kabine. Sve u svemu, vozači će moći birati između 64 različite kombinacije kako bi pronašli onu koja im najviše odgovara.

Author: Fiat foto: Fiat

Oprema Fiata 600 je poprilično bogata. Osnovni Red u seriji ima automatsku klimu, ambijentalno osvjetljenje, ranije spomenute zaslone, stražnje parkirne senzore i sve drugo što je prosječnom vozaču potrebno. La Prima je vrlo luksuzna. Prednja sjedala s presvlakama od umjetne kože su grijana, a vozačevo ima i funkciju masaže te je električno podesivo. Tu su i električno pokretana vrata prtljažnika, kamera, prednji, stražnji i bočni parkirni senzori, adaptivni tempomat...

Author: Fiat foto: Fiat

Cijene električnog Fiata 600 su 36.490 eura za verziju Red i 40.990 eura za verziju La Prima, a te iznose je moguće umanjiti s 9000 eura državnih poticaja. Cijene za blagu hibridnu verziju biti će objavljene kada ona dođe na tržište. 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.