Početna Auto 17790 pregleda

Dva nova kineska modela u Hrvatskoj: Adut im je cijena

FOTO: Dubravko Kolarić

Seres 5 je moćan električni sportski SUV s čak 585 KS, dok je Dongfeng Forthing T5 Evo kompaktni SUV s benzinskim motorom, izuzetno bogatom opremom i vrlo konkurentnom cijenom...

Naše tržište bogatije je za još dva modela i to od dva različita kineska proizvođača. Seres (izgovara se Seréz) je već od ranije tu, a sada se njegovom modelu 3 pridružio i novi superluksuzni i superbrzi Seres 5. Tvrtka Dongfeng je pak apsolutni novitet na našem tržištu, a prvi model kojeg su ponudili je kompaktni benzinski SUV  Forting T5 Evo. 

Dongfeng Forthing T5 Evo je, za razliku od većine kineskih automobila koji nam  u zadnje vrijeme dolaze klasični benzinac bez ikakve elektrifikacije. Pokreče ga 1,5-litreni benzinski turbo s četiri cilindra kojeg proizvodi Mitsubishi što ej zaista dobra referenca. Motor ima 177 KS i uparen je mjenjačem s dvostrukom spojkom koji ima sedam brzina. I ovaj mjenjač ima prominentnog proizvođača, austrijski Magna Steyr. WLTP potrošnja goriva iznosi 6,9 l/100 km. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Automobil je dugačak 457 centimetara što ga stavlja negdje u prosjek klase kompaktnih SUV-ova (takozvani C segment). Ponuda prostora u unutrašnjosti je zaista raskošna, posebno na stražnjoj klupi. Prtljažnik nije među najvećima u klasi, ali je s 480 litara i više nego dovoljan. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn automobila je vrlo agresivan, moderan i prilično atraktivan. Automobil zaista ne može proći nezapaženo, no treba vidjeti kako će taj dizajn stariti, jer definitivno nije konvencionalan. Unutrašnjost je prilično klasična i dosta nas podsjeća na kompaktne Mercedese poput A klase ili GLA. Prvenstveno zbog ploče s instrumentima koja je zajedno s dodirnim zaslonom spojena u jednu cjelinu. Oba zaslona imaju 10,25 inča. No ima i detalja koji su gotovo "jedan kroz jedan", prekopirani s Mercedesa, a najlakše je zamijetiti modul s prekidačima za otvaranje prozora i namještanje retrovizora na vozačkoj strani.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sve u svemu unutrašnjost je prilično atraktivna, kvaliteta izrade izgleda besprijekorno, a materijali su vrlo solidni. Ima malo više tvrde plastike nego što bismo očekivali od luksuznog auta što ovaj automobil sigurno jest. Naime, oprema je izuzetno bogata. Nudi se samo jedna razina opreme, a u njoj su električno pokretani panoramski krovni otvor, dvozonska klima, ambijentalna rasvjeta, bežični punjač za mobitel i sjedala presvučena eko kožom koja su električno namjestiva (vozačevo i suvozačevo), grijana i hlađena. Osim toga vozačevo sjedalo ima i funkciju masaže. Sve je u seriji, a kupac može jedino birati boje kojih je pet u ponudi. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Cijena je najveći adut ovog auta jer s sa snažnim motorom, automatikom i hrpom opreme košta 29.990 eura. Za usporedbu, to je samo malo više od cijene osnovnih verzija većine konkurenata, koji uz ovako bogatu opremu i snažan motor uglavnom koštaju i  desetak tisuća eura više. Pa i više od toga. Automobil ima jamstvo u trajanju od pet godina ili 100.000 kilometara.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Seres 5 dvostruko je skuplji, no ovdje se radi o sasvim drugačijem automobilu. On je izuzetno luksuzna, snažan i ima električni pogon. Ovaj auto također je vrlo agresivnog dizajna, te spada u D segment (srednja klasa) coupe-SUV modela. Pri dizajnu vrlo se pažnje posvetilo aerodinamici pa auto ima vrhunski aerodinamični koeficijent od 0,278. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U unutrašnjosti Seres 5 izgleda zaista fascinantno.  Sve je prepuno luksuza, skupih materijala i profinjenih detalja kao u premium autu, a najviše u oči upada ogroman dodirni zaslon od 15,6" iz kojeg se krije infotainment na čijem je razvoju radio Huawei. Infotainment je zaista drugačiji od većine onoga što možemo vidjeti u modernim automobilima i po svojim funkcijama, brzini rada i praktičnosti najviše podsjeća na onaj Teslin.  Tu su još dva zaslona, 12,3 inčni za instrumente ispred vozača i head-up zaslon. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako je s 471 cm dužine Seres 5 duži od Dongfenga u unutrašnjosti ima nešto manje mjesta, no nema nikakvog govora da je skučen. Zanimljivo, kao i Tesla, automobil ima dva prtljažnika, u stražnji stane 367 litara, a u prednji dodatnih šezdesetak litara.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Najfascinantnije kod Seresa 5 je njegov pogon. U Hrvatsku je za sada stigla verzija s dva motora i pogonom na sve kotače. Ona ima čak 585 KS, što znači fascinantna ubrzanja. Do 100 km/h automobil stiže za sportskih 4,3 sekunde, a maksimalna brzina je prema proizvođaču "veća od 200 km/h".

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Baterija je napredna LFP (litij željezo-fosfat) i ima kapacitet od 80 kWh. To je dovoljno za doseg od 483 km u kombiniranom ciklusu po WLTP-u. Maksimalna snaga punjenja je 100 kW, što znači da će se na brzom punjaču baterija od 30 do 80 posto napuniti za oko 45 minuta. Vrlo zanimljiva funkcija je Vehicle 2 Load (V2L) funkcija koja omogućuje napajanje drugih uređaja ili automobila baterijom Seresa snagom od 3,3 kW. Automobil tako praktično može poslužiti kao svojevrsna zamjena za agregat na kampiranju i slično. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dostupna je samo jedna razina opreme. U seriji je gotovo sve što možete zamisliti u jednom autu: panoramski krov, automatska dvozonska klima, sjedala presvučena kvalitetnom napa kožom, električno podesiva, grijana, hlađena i masažna prednja sjedala, grijanje stražnjih sjedala, ambijentalno osvjetljenje u 64 boje, ranije spomenuti zasloni, dva bežična punjača za mobitele ( vrlo praktičnom mjestu, kao u Tesli) i sva sila sustava za pomoć u vožnji. Seres 5 u Hrvatskoj košta 59.900 eura, što je također mnogo manje od europske konkurencije sa sličnom opremom. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.