Povećanje trošarina sigurno će pokolebati mnoge hrvatske kupce, kojima je dosta da plaćaju najskuplje automobile u ovom dijelu Europe, ali i u cijeloj Europi...
U novu godinu većina trgovaca automobilima ušla je s novim cjenicima na kojima su istaknute više cijene. Posljedica je to izmjena trošarina, kojima država namjerava ubrati dodatnih 60 milijuna kuna poreza godišnje. Stope trošarina izmijenjene su po takozvanom ekološkom i socijalnom kriteriju, no jedina posljedica izmjena je ta da će gotovo svi, bez obzira bili njihovi automobili manje ili više ekološki, u ovoj godini plaćati više prilikom kupnje novog vozila. Tako će, primjerice, poskupjeti i oni automobili koji, prema tvorničkim podacima, troše i manje od 3,8 l/100 km, odnosno emitiraju manje od 100 g CO2 po kilometru.
Jedini koji imaju razloga veseliti se novim trošarinama su rijetki tajkuni i bogataši koji si mogu priuštiti snažni i luksuzni automobil skuplji od otprilike milijun i pol kuna. Naime, jedino će takvi automobili pojeftiniti. Povećanje trošarina sigurno će pokolebati mnoge kupce, kojima je dosta da plaćaju najskuplje automobile u ovom dijelu Europe, ali i u cijeloj Europi, izuzmemo li neke skandinavske države poput Danske ili Norveške.
Svim time zadaje se još jedan udarac industriji koja je uz građevinsku najviše bila pogođena krizom i koja se tek prošle godine počela ubrzano oporavljati. Kupci će se sve više okretati rabljenim automobilima iz unosa, a to je minus i za ekologiju, ali i za sigurnost. Prosječni automobil u Hrvatskoj star je 13,5 godina, a prosjek EU iznosi 8,6 godina. Djelomično i zbog toga imamo velik broj poginulih na cestama. Naš prosjek ovdje iznosi 8,1 na 100.000 stanovnika, a prosjek EU samo je pet osoba na 100.000 stanovnika.
A zbog svega ovog država bi na kraju umjesto očekivanog plusa na kraju godine mogla završiti i u minusu jer će nove trošarine zasigurno osjetno usporiti oporavak tržišta novih automobila, što znači i osjetno manje trošarina, ali i PDV-a u državnoj blagajni. Zbog novih trošarina većina najskupljih modela postaje jeftinija. Tako BMW M6 ima oko 11.000 kn, Mercedes S-klasa Cabrio S65 AMG oko 140.000 kn, a Rolls-Royce Phantom i do 500.000 kn nižu trošarinu.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Oklagija
simlovric
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.