Početna Auto 676 pregleda

Hoće li novi Volkswagen postati "narodni električni auto"?

FOTO: Volkswagen

Volkswagen već duže radi i na nečem manjem i jeftinijem, a to sada potvrđuje novi konceptni model ID. 2all

Bilo ej jasno da Volkswagen neće stati na ID.3, ID.4 i ID.5. Između jedan i deset ima još mnogo brojeva a nas najviše zanimaju oni manji. Ima li Volkswagen asa u rukavu i može li ponuditi dobar električni automobil kojeg si može priuštiti više kupaca nego što to može današnje električne modele. Za primjer najjeftiniji ID.3 u Hrvatskoj košta 43.741 euro. Daleko je to od naziva ove marke koji, ako to kojim čudom još niste znali, u doslovnom prijevodu s njemačkog znači "narodni auto". 

Volkswagen već duže radi i na nečem manjem i jeftinijem, a to sada potvrđuje novi konceptni model ID. 2all. Volkswagen se poigrao s nazivom ovog modela koji se u prenesenom značenju može prevesti kao "ID za sve (ID svima)", a i to je prilično znakovito. Priprema li Volkswagen svoj prvi električni "narodni auto"? 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Koncept koji je trebao poslužiti kao najava za novi ID.2  svojim se izgledom ne uklapa u ostatak ID obitelji. Volkswagen se očito sve više udaljava od ID dizajnerskog izričaja koji ej karakterizirao prva tri modela i nije naišao na savršen odjek kod kupaca. Iako je koncept ID.2all više je konzervativnijeg dizajna od svoje serijske "braće". 

ID 2all je razvijen na temelju poboljšane platforme MEB koju koriste i ostali ID modeli. Zahvaljujući varijabilnosti MEB-a, baš kao i MQB-a, tehnologije viših klasa mogu se jeftino integrirati u ID. 2. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

U unutrašnjosti ovog koncepta dominira 13-inčni zaslon osjetljiv na dodir opremljen novim softverom s novom strukturom izbornika. Ispod njega se nalazi novorazvijena, zasebna jedinica za kontrolu klime. Glavnim funkcijama klima uređaja upravlja se putem osvijetljenih tipki. U sredini upravljačke ploče klime nalazi se praktičan, mali rotirajući cilindar za kontrolu glasnoće infotainment sustava. Sve to su praktični detalji koji nedostaju na serijskim ID modelima. 

Dodatnim funkcijama vozila upravlja se rotirajućom tipkom na središnjoj konzoli. Kritizirani minijaturni zaslon s instrumentima ispred vozača u ovom modelu zamjenjuje mnogo veći i ozbiljniji zaslon koji pruža mnogo više informacija.  Novi višenamjenski upravljač dizajniran je tako da bude jasan i razumljiv sam po sebi: dva rotirajuća kotačića s lijeve i desne strane i po dvije tipke. Mnogo bolje od soft touch tipki na ostalim ID-ima koje su također predmet kritika. Sve u svemu Volkswagen je u ovom konceptu ispravio gotovo sve u unutrašnjosti što se ne sviđa kupcima i za očekivati je da će ovakav ili sličan koncept ubrzo slijediti i drugi VW modeli.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Prostor u interijeru je maksimalno iskorišten. Jedno od dobrih rješenja je preklopivi naslon suvozačevog sjedala: s preklopivim naslonom stražnjeg sjedala i stražnjom klupom koja se može preklopiti u odnosu 40 naprema 60, to rezultira prostorom za utovar dugačkim čak 2,20 metara.

Prtljažnik od 440 litara ogroman je za mali automobil koji zapravo spada u gradsku klasu. Ispod dvostrukog poda nalazi se pravokutna kutija za pohranu u koju može stati, na primjer, nekoliko sanduka s pićem. Ispod stražnje klupe nalazi se još jedan pretinac za pohranu zapremine 50 litara. Posebno je dizajniran za kabel za punjenje i opremu kao što su pribor za prvu pomoć, sigurnosni prsluci i set za popravak guma . Osim toga, u ovom pretincu koji se može i zaključati ima dovoljno mjesta za uređaje poput prijenosnih računala i tableta koji se tu mogu i puniti. Genijalno praktično. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

U ID.2all premijeru obilježava i novi pogon za kojeg Volkswagen tvrdi da je posebno učinkovit. Električni motor razvija 226 KS  i omogućava ubrzanje do 100 km/h za manje od sedam sekundi i maksimalnu brzinu koja je ograničena na 160 km/h. Baterija omogućuje WLTP domet do 450 kilometara, a njen kapacitet nije otkriven. Baterija se može napuniti od 10 do 80 posto u 20 minuta na brzim punionicama.

Zadrži li Volkswagen sve ili barem najzanimljivije karakteristike ovog koncepta i u serijskom modelu i bude li cijena na razini ranije najavljivanih 25.000 eura mogli bismo reći da VW ima dobrog auta da konačno ponovo barem malo opravda svoje ime. Kada stiže serijski ID.2 za sada se još ne zna. 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.