Polestar je izašao na burzu 2022. godine i u jednoj je fazi bio procijenjen na 21 milijardu dolara. Sada "vrijedi" 1,65 milijardi
Dionice Polestara nedavno su pale na najnižu razinu svih vremena od 73 centa, a tvrtka je u opasnosti da joj dionice budu skinute s burze.
Proizvođač električnih automobila izašao je na burzu 2022. godine i u jednoj je fazi bio procijenjen na 21 milijardu dolara. Međutim, kao i kod mnogih drugih proizvođača električnih auta koji su uvršteni na burzu posljednjih godina, njegove su se dionice pokazale izuzetno lošom investicijom. Od svoje najviše vrijednosti u 2022. godini do danas su izgubile otprilike 95 posto svoje vrijednosti. Tvrtka sada ima tržišnu kapitalizaciju od samo 1,65 milijardi dolara.
Polestarove dionice pale su ispod jednog dolara po prvi put 21. svibnja, ubrzo nakon što je tvrtka objavila odgađa objavu svojeg godišnjeg izvješća za 2023. godinu i izvješća za 4. tromjesečje 2023. godine. Iz Polestara su poručili da su odgodili objavu jer treba finalizirati izjave u vezi s pogrešnim računovodstvenim navodima napravljenim 2021. i 2022. godine, koje treba ispraviti u izvješću za 2023. godinu. Tvrtka je dodala da će ove promjene smanjiti neto gubitak za manje od 5 posto za 2021. i povećati ga za manje od 5 posto za 2022. godinu. Tvrtka je u 2022. prijavila operativni gubitak od 1,3 milijarde dolara.
Zbog odgođenog objavljivanja financijskih izvješća, Polestar je primio "obavijest o nedostatku" od Nasdaqa, što u prijevodu znači da nije u skladu s propisima burze. Dobio je rok od 60 dana od datuma obavijesti za podnošenje plana usklađenosti Nasdaqu. Ako se ovaj plan prihvati, može se odobriti dodatnih 180 kalendarskih dana za ponovnu usklađenost.
Polestar nije u problemima samo na burzi već je uvelike zapela i prodaja. Polestarove isporuke u prvom kvartalu pale su čak 53 posto u odnosu na prošlu godinu, a nove registracije pale su za 70 posto. Šef Polestara za Sjevernu Ameriku Gregor Hembrough za to je okrivio visoke kamatne stope i odmak od flotne prodaje.
Proizvođač automobila pokušava preokrenuti trend svojeg poslovanja. Auto News tvrdi da je Polestar nedavno pokrenuo skupu reklamnu kampanju za drugo tromjesečje na razinama koje nisu viđene od kada su u SAD-u uložili 6,5 milijuna dolara samo za reklamu tijekom Super Bowla 2022. godine. Također nude povoljne leasing ponude u SAD-u.
Volvo je početkom ove godine najavio da više neće financirati proizvođača električnih vozila Polestar i da prodaje svoj udio u tvrtki, no do danas je još uvijek vlasnik 48 posto dionica u posrnuloj tvrtki.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.