Početna Auto 2332 pregleda

KIA Stonic: Mali SUV s velikim tržišnim ambicijama

1
Vidi galeriju 1/5
KIA Stonic: Mali SUV s velikim tržišnim ambicijama KIA Stonic: Mali SUV s velikim tržišnim ambicijama KIA Stonic: Mali SUV s velikim tržišnim ambicijama KIA Stonic: Mali SUV s velikim tržišnim ambicijama KIA Stonic: Mali SUV s velikim tržišnim ambicijama

Mnogi mu tepaju “baby Sportage”, a taj nadimak najbolje opisuje njegove “namjere”. Riječ je o najmanjemu SUV modelu iz KIA-e, koji je napravljen na bazi modela RIO i dostupan je samo s prednjim pogonom

Kupcima malih SUV-ova nikada nije bilo ponuđeno više modela nego danas, a jedna od pridošlica u klasu je KIA Stonic. Bazirana je na modelu Rio, no dosta je radikalnije dizajnirana u smislu atraktivnosti. Posebno se ističe stražnji nosač krova, koji podsjeća na krov “targa”, a ispupčeni blatobrani i karoserija odignuta od tla čine ju mišićavom i robusnom. U unutrašnjosti je nešto manje zaigrana, no moderna, lijepa i funkcionalna kao i svaka nova KIA. Dodatno se može konfigurirati različitim bojama krova i detaljima u unutrašnjosti, u boji karoserije, a ako je sve to u nekoj od brojnih živih boja, Stonic neće proći nezapaženo.

1 | Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Osim izgleda, ima i druge kvalitete. Podvozje i većinu mehaničkih komponenti dijeli s modelom Rio, a sve to i u Stonicu funkcionira dobro. Auto se lako vozi, što zbog izravnog upravljača, što zbog dobre preglednosti, a u prilog kvalitetnoj vožnji idu i udobna sjedala.
Testirani primjerak je opremljen početnim motorom u ponudi. Riječ je o atmosferskom benzincu s četiri cilindra i 84 KS. Sasvim dovoljno je to za normalnu vožnju, posebno u gradskim uvjetima.

1 | Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Suprotno očekivanjima, benzinac je i u gradskoj vožnji štedljiv s prosjekom 6,7 litara, a još pažljivijom vožnjom može i nešto manje. Na autocesti je stvar drukčija, jer ima mjenjač s pet stupnjeva prijenosa, za brzine 130 km/h veći broj okretaja motora, pa je veća i buka motora i vjetra. Zato je Stonic s ovim motorom primjereniji vožnji u gradu i na kraćim relacijama. Što se tiče ovjesa, poprilično je tvrd pa je na lošim cestama izraženije poskakivanje, no još uvijek u granicama prihvatljivoga. Zbog tvrđeg ovjesa Stonic je izmino stabilan u zavojima pa vožnja zahtjevnijim cestama pričinjava zadovoljstvo.

1 | Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

U odnosu na ionako prostrani Rio, Stonic se može pohvaliti s još više prostora u unutrašnjosti. I sprijeda i straga sjedi se komotno, a ako su djeca u pitanju straga ih bez poteškoća stane i troje, a tu je i prtljažnik s obujmom od 352 do 1155 litara. Oprema je bogata, sadrži brojne sigurnosne elemente, a ima i veliki središnji zaslon koji objedinjava brojne funkcije i kojim se rukuje jednostavno i lako. Osnovni Stonic stoji 112.990 kuna, a u trećem i najopremljenijem paketu opreme EX Motion stoji 142.290 kuna. Na izboru su i benzinci 1,4 sa 100 KS i 1,0 turbo sa 120 KS te 1.6 TCi dizel sa 100 KS. Unatoč brojnim konkurentima, Stonic zasigurno čeka svijetla budućnost na našemu tržištu, jer riječ je o atraktivnom i funkcionalnom autu.

1 | Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Tehničke karakteristike
Kia Stonic Ex Motion
motor benzinski
obujam 1248 cm3
snaga 62 kW/84 KS pri 6000 o/min
moment 122 Nm pri 4000 o/min
mjenjač ručni, 5 stupnjeva
maks.brzina 165 km/h
0-100 km/h 13,2 s
potrošnja 6,4/4,5/5,2 l/100 km
test 6,7 l/100 km
emisija CO2 118 g/km
dimenzije 4140/1760/1485 mm
prtljažnik 352/1155 l
masa 1045 kg
jamstvo 7 godina
cijena 142.290 kuna

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.