Mnogi mu tepaju “baby Sportage”, a taj nadimak najbolje opisuje njegove “namjere”. Riječ je o najmanjemu SUV modelu iz KIA-e, koji je napravljen na bazi modela RIO i dostupan je samo s prednjim pogonom
Kupcima malih SUV-ova nikada nije bilo ponuđeno više modela nego danas, a jedna od pridošlica u klasu je KIA Stonic. Bazirana je na modelu Rio, no dosta je radikalnije dizajnirana u smislu atraktivnosti. Posebno se ističe stražnji nosač krova, koji podsjeća na krov “targa”, a ispupčeni blatobrani i karoserija odignuta od tla čine ju mišićavom i robusnom. U unutrašnjosti je nešto manje zaigrana, no moderna, lijepa i funkcionalna kao i svaka nova KIA. Dodatno se može konfigurirati različitim bojama krova i detaljima u unutrašnjosti, u boji karoserije, a ako je sve to u nekoj od brojnih živih boja, Stonic neće proći nezapaženo.
Osim izgleda, ima i druge kvalitete. Podvozje i većinu mehaničkih komponenti dijeli s modelom Rio, a sve to i u Stonicu funkcionira dobro. Auto se lako vozi, što zbog izravnog upravljača, što zbog dobre preglednosti, a u prilog kvalitetnoj vožnji idu i udobna sjedala.
Testirani primjerak je opremljen početnim motorom u ponudi. Riječ je o atmosferskom benzincu s četiri cilindra i 84 KS. Sasvim dovoljno je to za normalnu vožnju, posebno u gradskim uvjetima.
Suprotno očekivanjima, benzinac je i u gradskoj vožnji štedljiv s prosjekom 6,7 litara, a još pažljivijom vožnjom može i nešto manje. Na autocesti je stvar drukčija, jer ima mjenjač s pet stupnjeva prijenosa, za brzine 130 km/h veći broj okretaja motora, pa je veća i buka motora i vjetra. Zato je Stonic s ovim motorom primjereniji vožnji u gradu i na kraćim relacijama. Što se tiče ovjesa, poprilično je tvrd pa je na lošim cestama izraženije poskakivanje, no još uvijek u granicama prihvatljivoga. Zbog tvrđeg ovjesa Stonic je izmino stabilan u zavojima pa vožnja zahtjevnijim cestama pričinjava zadovoljstvo.
U odnosu na ionako prostrani Rio, Stonic se može pohvaliti s još više prostora u unutrašnjosti. I sprijeda i straga sjedi se komotno, a ako su djeca u pitanju straga ih bez poteškoća stane i troje, a tu je i prtljažnik s obujmom od 352 do 1155 litara. Oprema je bogata, sadrži brojne sigurnosne elemente, a ima i veliki središnji zaslon koji objedinjava brojne funkcije i kojim se rukuje jednostavno i lako. Osnovni Stonic stoji 112.990 kuna, a u trećem i najopremljenijem paketu opreme EX Motion stoji 142.290 kuna. Na izboru su i benzinci 1,4 sa 100 KS i 1,0 turbo sa 120 KS te 1.6 TCi dizel sa 100 KS. Unatoč brojnim konkurentima, Stonic zasigurno čeka svijetla budućnost na našemu tržištu, jer riječ je o atraktivnom i funkcionalnom autu.
Tehničke karakteristike | |
Kia Stonic Ex Motion | |
motor | benzinski |
obujam | 1248 cm3 |
snaga | 62 kW/84 KS pri 6000 o/min |
moment | 122 Nm pri 4000 o/min |
mjenjač | ručni, 5 stupnjeva |
maks.brzina | 165 km/h |
0-100 km/h | 13,2 s |
potrošnja | 6,4/4,5/5,2 l/100 km |
test | 6,7 l/100 km |
emisija CO2 | 118 g/km |
dimenzije | 4140/1760/1485 mm |
prtljažnik | 352/1155 l |
masa | 1045 kg |
jamstvo | 7 godina |
cijena | 142.290 kuna |
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.