Neobično, no limuzina ovoga puta nije prva predstavljena i uslijedit će tek nakon karavanskog Avanta
Audi je predstavio novi A6 Avant, automobil koji je mnogo pažnje privukao i prije premijere kada je Audi iznenadno odlučio ponovo promijeniti strategiju imenovanja. Tada smo saznali da će automobil zadržati svoj naziv i da neće postati A7. U međuvremenu smo vidjeli i prve teasere, a sada Audi predstavlja potpuni paket, novi A6. Neobično, no limuzina ovoga puta nije prva predstavljena i uslijedit će tek nakon karavanskog Avanta.
Dizajn novog A6 Avanta na prvi pogled izgleda kao kombinacija između staroga RS6 Avanta i novoga A5 Avanta. Velika maska s visoko postavljenim logotipom i linija krova koja se spušta prema stražnjem dijelu su upečatljivi. Sve vo omogućuje i koeficijent otpora od 0,25, što je najbolja vrijednost za bilo koji Audijev karavan s motorom na izgaranje.
S ukupnom dužinom od 499 cm novi Audi A6 Avant je 6 cm duži od prethodnog modela. Međuosovinski razmak iznosi 293 cm, a auto je širok 188 cm.
Prtljažni prostor novog A6 Avanta ima kapacitet do 503 litre, ovisno o pogonu. S potpuno preklopljenim naslonima stražnjih sjedala, obujam prtljažnika se povećava na 1534 litre. Električna vrata prtljažnika, koja se mogu otvarati i zatvarati pokretom noge, dio su standardne opreme.
Unutrašnjost je vrlo prostrana. Središnja pozicija pripada Audi MMI panoramskom zaslonu, a pored njega je opcijski MMI zaslon za putnike. Samostojeći panoramski zaslon ima zakrivljeni dizajn i OLED tehnologiju, slično kao u novima A5 I Q5. Sastoji se od Audi virtualnog kokpita (instrumenti) s dijagonalom zaslona od 11,9 inča i 14,5-inčnog MMI zaslona osjetljivog na dodir. Opcijski zaslon za suvozača ima 10,9 inča. On također omogućuje pristup web stranicama i streaming video sadržaja. Zahvaljujući dinamičkom načinu privatnosti, sadržaj koji odvlači pažnju, poput videozapisa, ne može se vidjeti s vozačevog sjedala tijekom vožnje. Ako se zaslon za suvozače ne koristi, pokazuje se ukrasna pozadinska slika. Novi Audi A6 Avant po izboru može biti opremljen i novim, konfigurabilnim head-up zaslonom.
Pogoni s blagom hibridnom tehnologijom MHEV plus već su poznati iz novih A5 i Q5. Pri lansiranju na tržište, osim dvolitrenog benzinskog i dizelskog četverocilindraša s 204 KS, u ponudi će biti i 3.0 TFSI benzinski V6 s 367 KS i djelomičnom elektrifikacijom od 48 V. Sustav MHEV plus omogućuje isključivo električno parkiranje i manevriranje te krstarenje malim brzinama samo na struju. Uz blagi hibridni sustav stvara i dodatni pogonski moment do 230 Nm i do 24 KS snage prilikom naglog kretanja ili pretjecanja. S motorom sa šest cilindara novom A6 Avantu treba 4,7 sekundi da postigne 100 km/h iz mjesta.
Standardno progresivno upravljanje novog A6 Avanta sada reagira još izravnije. U odnosu na prethodnika, cijeli mehanizam od upravljača do kotača je tvrđi. Ove mjere rezultiraju značajno poboljšanim odzivom upravljača i s više povratnih informacija s ceste.
Upravljanje na sve kotače dostupno je kao opcija u kombinaciji s Quattro pogonom na sve kotače. Radi s dinamičkom funkcijom čija je brzina reakcije dodatno poboljšana. Pri malim brzinama stražnji kotači su okrenuti do pet stupnjeva suprotno od prednjih kotača. Automobil je tako agilniji u gradskoj gužvi i u oštrim zavojima, a krug okretanja se smanjuje do jednog metra. Pri srednjim i višim brzinama stražnji kotači su okrenuti u istom smjeru, što bi trebalo omogućiti stabilno i još preciznije upravljanje.
Audi nudi tri ovjesa: standardni koja je još udobniji od svog prethodnika, sportski koja spušta karoseriju za 20 milimetara za izrazito sportsku postavu šasije (standardno s vanjskim paketom S line) i prilagodljivi zračni ovjes, koji vozilu daje širok raspon između visoke udobnosti vožnje i sportske dinamike.
Novi Audi A6 Avant moćio će se naručiti na prvim europskim tržištima naručiti već od ove godine. Cijene za Hrvatsku još nisu objavljene, a cijena za osnovni benzinski 2.0 TFSI s 204 KS u Njemačkoj iznosi od 58.000 eura, dok 2.0 TDI s MHEV plus tehnologijom košta od 61.700 eura. Prve isporuke kupcima predviđene su za kraj svibnja 2025. godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.