Najekstremniji mali auto zahvaljujući benzinskom turbaku od 150 konja i zavidnom mometu odlično ubrzava, elastičan je, a vozi se poput kartinga
Najmanja Opelova jurilica, Adam S, logičan je nastavak razvoja već etabliranog gradskog mališana. Bit će to vruća, paprena i brza novina na prometnicama. Za poželjet'. Od predstavljanja početkom 2013. obični Adam prodan je u gotovo 140.000 primjeraka, a dvije godine nakon što je zazujao europskim cestama, stigla je i njegova najekstremnija inačica, model S.
Bilo je pravo zadovoljstvo oprobati Opel Adam S prvo u Bilbaou, glavnom baskijskom gnijezdu, a odmah potom i po hrvatskim prometnicama.
Izrađen je u Eisenachu u Njemačkoj i predstavlja "ljutu" malenu jurilicu za one koji žele sportski okretan, a ujedno gradski mini. Dimenzija od tek 3,71 m dužine, nepuna dva metra (1,96 m) širine te 1,48 m visine, auto je s kojim u trenu možete pobjeći od gradske vreve na brzi izlet po zavojitim izvangradskim cestama.
Kao što to i priliči tako malim, a tako brzim autima, tako i Opel Adam S napadno generira vozne atribute znane iz kartinga. Kroti ga se iznimno lako, upravljiv je s direktnim odazivom na upravljaču, ima precizan i iz balansirani mjenjač, krut ali stabilan ovjes, malih je dimenzija i lagan poput perca...
Mini jurilica iz Russelsheima svrstava se uz sam bok najpoželjnijih auta nove europske mladeži, Fiatu 500 Abarth i Mini Cooperu
Još u Španjolskoj jedan od novinara, koji je zajedno s nama imao prigodu oprobati ga, zaneseno je uzviknuo sintagmu koja je pratila čuvenog boksačkog svjetskog prvaka Muhameda Alija; - Leti kao leptir – ubada kao osa! Sve su to osobni doživljaji koje je teško zatomiti i koji katkada na najbolji mogući način oslikavaju bit auta.
Adam S definitivno ima sve što je potrebno za zadovoljavanje malih sitnih sportskih strasti. Ova mala džepna raketa opremljena je novim, snažnim 1.4-litarskim benzinskim (1364 ccm) turbo Ecotec agregatom od 150 konja. Ne samo da je snažan, već je i elastičina, a diči se s čak 220 Nm okretnog momenta.
Samo usporedbe radi, "stari" atmosferski Clio 2.0 R.S. razvijao je 196 Nm i 200 konja. Adam je uz sve to iznimno lagan. Teži nešto malo više od tone (1100 kg), a po litri zapremine raspolaže s ubojitih 108 konja...
Njegova eksplozivnost dolazi do pravog izražaja u drugom i trećem stupnju prijenosa, kad veliki okretni moment najviše dolazi do izražaja. Ukupnom dojmu doprinosi i precizan, konkretan 6-stupanjski mjenjač, kratkih prijenosnih omjera. Mali sportaš do stotke stiže za 8,5 s, a od 80 do 120 km /h, u 5. brzini, potrebno mu je samo 7,9 s.
Fascinantna je i maksimalna brzina od čak 210 km/h. Motor zadovoljava stroge standarde emisije Euro 6 i opremljen je Start/Stop tehnologijom. Na 100 km troši 5,9 l Eurosupera po tvorničkim podacima, a na našem testiranju teško smo ga rušili ispod 10 litara.
Teži 1100 kg, po litri zapremine raspolaže s ubojitih 108 konja, do stotke stiže za 8,5 s, a maksimalna mu je brzina 210 km/h
Nevjerojatna razlika, ali uz sve naše pokušaje i uz za ovaj auto smirenu i kultiviranu vožnju, deklarirani su nam podaci bili neuhvatljivi. Vjerojatno bi uz gomilu strpljenja i vožnju s laganim pritiskom na papučicu gasa taj prosjek uspjeli spustiti, no onda ni sad ne bi znali za njegov pravi karakter, temperament, mogućnosti...
Jednostavno, ako ga želite vidjeti i doživjeti u pravom svjetlu nećete ga tretirati kao da se vozite po jajima. Za pohvaliti mu je emisiju CO2 od 139 g/kg.
Za održavanje u "šinama" na cesti novog Adama te njegovo uspješno zaustavljanje, brine se posebno podešen (ne pretjerano tvrd i neugodan) sportski ovjes, direktan sportski upravljač, gotovo natjecateljski OPC kočioni sistem i ESP sustav koji se može po želji isključiti. Zabavno je upravljati ovako malim, a tako potentnim autom. Gdje su krajnje mogućnosti novog Adama S? Za to bi sasvim sigurno trebalo posjetiti neku trkaću stazu... Koliko bi tek tamo potrošio!?
Izvana? Agresivan dizajn i iznimno sportska silueta. Unutrašnjost je na tragu premium sadržaja, s nezaobilaznim "racing" detaljima te brojnim mogućnostima vizualne personalizacije.
Tehničke karakteristike | |
OPEL ADAM S | |
motor | 4 cilindra |
obujam | 1364 ccm |
snaga | 110 kW / 150 KS |
moment | 220 Nm pri 3000 min |
maks.brzina | 210 km/h |
0-100 km/h | 8,5 s |
potrošnja | 7,6/4,9/5,9l/100km |
test | 8,1l/100km |
emisija CO2 | 139 g/km |
masa | 1100 kg |
jamstvo | 2 godine |
Opcionalni IntelliLink Infotainment sustav, sadrži 7- inčni zaslon u boji osjetljiv na dodir. Taj sofisticirani sustav nudi optimalne mogućnosti povezivanja i kompatibilan je s Apple i Android uređajima. Vozač može koristiti aplikacije poput BringGo za navigaciju, kao i TuneIn za reprodukciju glazbe. Direktno on line može se preslušavati glazba s interneta. Integracija s Apple iOS uređajima unutar IntelliLinka omogućuje Siri Eyes glasovno upravljanje.
Testni je Opel bio opremljen Park Assist sistemom te LED upozorenjem vozila u mrtvom kutu ugrađenom u vanjskim ogledalima. Mnoštvo opreme, agresivan, ekstravagantni dizajn, unutrašnjost gotovo premium štiha te iznimne sportske performanse, stavljaju novu Opelovu sportsku mini jurilicu u uzak krug najpoželjnijih auta europske mladeži, uz sam bok Fiatu 500 Abarth, Mini Cooperu... Ima Adam S i mana. Uz potrošnju i premalen kapacitet spremnika za gorivo (35 l). S autonomijom od svega 300 kilometara ne može se pohvaliti. Potrošnja kod žustrije vožnje je drastična. Cijena? Također paprena. Svaki bi ga tinejdžer volio imati, ali rijetko si ga koji može priuštiti
Sportska oprema - na steroidima
Model S najviše karakterizira posebna sportska oprema koja se sastoji od zašiljenog prednjeg spojlera, proširenog stražnjeg branika, punašnije ispušne cijevi, širokih 18 colnih kotača (na testnom vozilu-u seriji su 17), te jedinstvenog stražnjeg spojlera na krovu. Sprijeda do izražaja dolaze LED dnevna svjetla, a stražnjim djelom dominiraju u istoj tehnologiji izrađena stražnja svjetla.
Poput kameleona: parodija naziva boja
Za prilagodbu Adama S prema vlastitom ukusu tu je izbor od deset boja znakovitih imena u rasponu od tzv. 'Saturday White Fever' preko 'I be black' do 'James Blond "žute. Iste se mogu kombinirati s pet krovnih boja, uključujući i uočljivu 'Red' n 'Roll" boju kojom je bio ofarban i krov našeg testnog auta.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.