Početna Auto 128 pregleda

Limuzina pogonjena vodikom ide u serijsku proizvodnju

TOYOTA MIRAI HIBRID
Vidi galeriju 1/5
Limuzina pogonjena vodikom ide u serijsku proizvodnju Limuzina pogonjena vodikom ide u serijsku proizvodnju Limuzina pogonjena vodikom ide u serijsku proizvodnju Limuzina pogonjena vodikom ide u serijsku proizvodnju Limuzina pogonjena vodikom ide u serijsku proizvodnju

Toyota Mirai je limuzina pogonjena vodikovim ćelijama, a vrijeme punjenja vodika u spremnike je oko tri minute. U 2015. i 2016. bit će dostupno samo 50 do 100 primjeraka godišnje. Cijena u Njemačkoj je 66.000 eura + PDV

Toyota je svjetski najpoznatiji proizvođač serijskih hibridnih automobila, među kojima je najpopularniji Prius. No, Toyota razvija postojeće, ali i nove hbridne tehnologije, a jedan od novih serijskih automobila je Toyota Mirai čija je prodaja u Japanu započela još u prosincu 2014. godine, dok na europsko tržište stiže do kraja ljeta 2015. Mirai predstavlja početak nove ere u automobilskoj industriji. Koristeći vodik – najvažniji izvor energije u budućnosti – kao pogonsko gorivo kojim generira električnu energiju, Mirai postiže superiorne ekološke performanse, čineći vožnju električnog automobila posve novim iskustvom.

TOYOTA MIRAI HIBRID | Author: Toyota foto: Toyota

Mirai koristi Toyota Fuel Cell System (TFCS) – Toyotin patentirani sustav vodikovih ćelija – koji kombinira tehnologiju vodikovih ćelija i već priznatu hibridnu tehnologiju, uz implementaciju Toyotinog novo razvijenog serijskog pakiranja vodikovih ćelija (FC Stack) te visokotlačnih spremnika vodika. Novi TFCS je znatno učinkovitiji od motora s unutarnjim izgaranjem, a tijekom vožnje ne emitira niti najmanje količine CO2 ili ostalih zagađivača okoliša. Čisti vodik može biti generiran korištenjem mnogih prirodnih resursa i tehnoloških nusproizvoda poput kanalizacijskog mulja. Najvažnije, vodik se također može dobivati iz vode korištenjem obnovljivih izvora energije, poput solarne energije i energije vjetra.

TOYOTA MIRAI HIBRID | Author: Toyota foto: Toyota

Kada je komprimiran, vodik nudi veću gustoću energije od današnjih konvencionalnih baterija, a ujedno ga je relativno jednostavno skladištiti i nadalje transportirati. Toyotino FC Stack kućište spremnika konstruirano je od novo razvijene termoplastike ojačane ugljičnim vlaknima, koja je lagana, snažna i jednostavno se proizvodi. Time se štiti vitalni dio TFCS sustava od udarnih sila koje nastaju prelaskom automobila preko rupa na cesti, neravnina i sl. Toyota Mirai je u prodaji od prosinca 2015. u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Danskoj, a dostupnost na ostalim tržištima bit će tijekom 2017. U 2015. i 2016. bit će dostupno samo 50 do 100 primjeraka godišnje. Cijena u Njemačkoj je 66.000 eura + PDV.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.