Nova električna limuzina s četvera vrata zamišljena je kao izravni konkurent modelima poput Tesle Model S i Porschea Taycana
Lotus je jučer predstavio svoj novi top model nazvan Emeya. On je pravi primjer za to kako se Lotus u samo nekoliko godina iz marke koja je proizvodila male i lagane sportske automobile pretvorio u nešto suprotno. Sada proizvode velike i teške modele, od kojih je većina električna.
Nova električna limuzina s četvera vrata zamišljena je kao izravni konkurent modelima poput Tesle Model S i Porschea Taycana. Ovo je prva Lotusov limuzina nakon legendarne Opel Lotus Omege koja se prodavala i kao Lotus Carlton.
Aerodinamika je bila u prvom planu prilikom dizajniranja nove Emeye. A ima aktivnu rešetku sprijeda, isto kao Lotusov električni SUV Eletre, za smanjenje otpora zraka i poboljšanje učinkovitosti kada je zatvorena te hlađenje baterije i kočnica kada je otvorena. Tu je i aktivni prednji spojler, aktivni difuzor inspiriran trkaćim autima i aktivni stražnji spojler za maksimalnu potisnu silu.
Održivi materijali zauzimaju središnje mjesto u unutrašnjosti Emeye. Lotus je prvi svjetski proizvođač automobila koji koristi novu vrstu materijala za presvlake dobivenog od pamučnog otpada u industriji odjeće. Osim što je dobar za okoliš, ovaj materijal i štedi na težini u usporedbi s kožom.
U unutrašnjosti valja istaknuti i KEF 3D surround zvučni sustav koji ima funkciju poništavanja buke. Senzori za vibracije ugrađeni ua uto izvana otkrivaju pomicanje guma i ovjesa. Algoritmi zatim generiraju "protufazne akustične signale" preko zvučnika kako bi poništili neželjene zvukove. Automobil ima i ogromni 55-inčni head-up zaslon za vjetrobranu s proširenom stvarnošću. retrovizore zamjenjuju kamere.
Emeya je nastala na istoj platformi kao i Eletre. To je prilagođena Electric Premium Architecture (EPA) platforma koja ej izvedena iz kineske Geelyjeve Sustainable Experience Architecture (SEA). Očekuje se da će auto imati sličan domet kao Eletre, koji može prijeći 600 km po WLTP ciklusu. Ima bateriju od 102 kWh koja se može puniti snagom od 350 kilovata. 150 km dosega može se napuniti u pet minuta, a punjenje od 10 do 80 posto traje 18 minuta s 350 kW DC brzim punjačem.
Performanse novog Lotusa su impresivne. S pogonom na sve kotače i dva motora koji razvijaju 918 KS i okretnim momentom od 985 Nm, ova limuzina može ubrzati od o do 100 km/h za samo 2,78 sekundi. Najveća brzina je ograničena na 256 km/h. Lotus tvrdi da je kočioni sustav "na razini trkaćih automobila". Tu je i adaptivni ovjes koji može analizirati cestu ispred vozila čak 1000 puta u sekundi i prilagoditi se tome.
Tvrtka će otkriti više detalja u do kraja godine, a proizvodnja bi trebala započeti 2024. godine u tvornici marke Geely u Wuhanu u Kini, gdje se Eletre već proizvodi od ranije. Automobil na tržište dolazi u drugoj polovici iduće godine.
Lotusu prelazak na električne automobile donosi neočekivano dobre prodajne rezultate. Nakon što je prošle godine prodao samo 576 Emira s benzinskim motorom, ove godine već ima više od 17.000 narudžbi za modele Eletre i Emira. Lotus bi, po svemu sudeći, mogao postati profitabilna marka, no proizvodit će potpuno drugačije automobile nego što je to bilo u njegovoj slavnoj prošlosti koja ej skoro uvijek bila obilježena financijskim problemima.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.