Lotus trenutno ima 17.000 narudžbi, a u prvoj polovici godine je po prodaji višestruko nadmašio čitavu prošlu godinu
Lotus, proizvođač sportskih automobila sa sjedištem u britanskom Norfolku, kojeg je prije 75 godina osnovao Colin Chapman, poznat je po mnogim velikim postignućima, ali velike prodajne brojke nisu nikad bile jedno od njih.
Izgledalo je da Lotusu ni u vlasništvu Kineza (kupili su Lotus 2017. godine) neće cvasti ruže, no ove godine se sve izmijenilo. U prvih šest mjeseci marka se može pohvaliti s punom "knjigom narudžbi". U njoj je sada čak 17.000 vozila, priopćio je Lotus ovih dana. O kolikom se skoku radi najbolje oslikavaju prošlogodišnji prodajni rezultati. Tvrtka je 2022. naime prodala samo 867 automobila.
Najveći doprinos ovom golemom skoku dao je potpuno električni SUV Eletre, koji je debitirao u proljeće 2022. te se isporučuje od ožujka ove godine Kini, dok bi u Europu trebao stići nakon ljeta.
Eletre se proizvodi u Geelyjevoj tvornici u Wuhanu u Kini. Ima bateriju od čak 112 kWh koja strujom "hrani" dva motora koji razvijaju ukupno 612 KS u osnovnoj varijanti. U ponudi je i snažniji model s čak 918 KS koji do 100 km/h ubrza za samo tri sekunde.
No nije sve samo u struji i kineskim autima. Model Emira, kojeg opravdano možemo nazvati "pravim Lotusom" također je napravio veliku pomutnju, proizvedeno je u više od 2200 primjeraka. Za razliku od Eletre, Emira ima središnje smještene benzinske motore (Mercedesov AMG 2.0 ili Toyotin V6),a proizvodi se u Velikoj Britaniji.
Povijesno gledano, marka poznata po svojim laganim sportskim automobilima kao što su Elise i Exige rijetko je imala godine kada je uspjela prodati više od 1500 automobila. U 2020. godini prodano je 1378 vozila, au 2021. 1710 primjeraka, da bi nakon toga prodaja opet jako pala.
I dok mnogi kritiziraju Eletru i smatraju da to nije "pravi Lotus", sjetimo se samo Porschea koji je s Cayenneom (za kojeg su mnogi također tvrdili da nije pravi Porsche) doživio procvat što mu je omogućilo da se razvije i ponudi još više uzbudljivih "pravih Porschea". Sada bi se to moglo dogoditi i Lotusu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.