Čudo od tehnike vozilo nas je po lisabonskim ulicama, a na Circuito Estorilu, čuvenoj pisti na kojoj je Ayrton Senna prvi put pobijedio i zaradio ime Rainman, nizala je krug za krugom i bez vozača
Na svečanoj večeri u elitnome lisabonskom hotelu Pousada Lisbon sjedio sam za stolom s Christophom von Hugo Bossom, glavnim Mercedesovim stručnjakom za aktivnu sigurnost. Naočit, obrazovan i strastveni mladi stručnjak bio je glavna zvijezda trotjedne prezentacije 10. generacije jedne od najpopularnijih i najluksuznijih limuzina više srednje klase. Lista tehnoloških novosti stuttgartske limuzine, a posebice onih za koje je direktno odgovoran Christoph von Hugo Boss, mjeri se s popisom u telefonskom imeniku Ciudad de Mexica, a predvodi ih automatski pilot koji samostalno upravlja autom i kroz zavoje, parkira ga, koči, zaustavlja ako vozač 60 sekunda ne dodirne upravljač, izbjegava sudar s naglo izašlim vozilom iz sporedne ulice i to za nevjerojatnu desetinku sekunde. Manje je to od treptaja oka.
Samo nekoliko sati ranije sve to isprobali smo na lisabonskim ulicama, a potom i na Circuito Estorilu, čuvenoj pisti licenciranoj za Formulu 1 i Moto GP. Na njoj je Ayrton Senna prvi put pobijedio i zaradio ime Rainman. Pedesetak kilometara od glavnog grada Portugala, na tamošnjoj obali iz snova, stuttgardska je limuzina nizala krug za krugom i bez vozača, uparkiravala se u garažu uz pomoć mobilnog uređaja koji je imao ulogu daljinskog upravljača… Što mi je ostalo za zaključiti nakon prvih dodira sa sofisticiranim tehnološkim novotarijama, s automatskim pilotom koji kirurški precizno, sprinterski brzo, automatizirano i robotizirano upravlja automobilom? Što mi je drugo preostalo nego upitati se: A što ja tu radim?
Najjeftinija E Klasa 200 moći će se nabaviti za 45.303 eura, a Hrvatima najzanimljiviji dizelaš E 220 d stajati će 54.000 eura – u prodaji već spočetka travnja
Upravo sam to pitanje uputio Christophu von Hugo Bossu koji je reagirao poput zanesenoga znanstvenika. Čašu s portom odložio je ustranu započevši sipati bujicu informacija koje najbolje karakteriziraju najnoviji Mercedesov hit.
-E-Klasa je najinteligentniji serijski automobil u svijetu! Učinili smo sve kako bismo svu svjetsku pamet koja postoji na polju aktivne i pasivne sigurnosti automobila smjestili u jedan paket. Danas je posve normalno da automobil ima vrhunske performanse, da je ovjes savršen, interijer besprijekoran, kvalitetan i ukusno uređen, a izgled saliven… Posebice je to izraženo u ovoj klasi, ali ono po čemu se E-Klasa izdvaja od konkurenata upravo su detalji koji se odnose na infotainment, na aktivnu i pasivnu sigurnost, žustro i očararavajuće je zborio prvi Mercedesov čovjek za tehnološka čudesa, koja iz temelja mijenjaju karakter vozila.
Pod dojmom popodnevne vožnje poput spužve upijali smo Von Bossove riječi i bilo nam je savršeno jasno zašto je baš on bio zvijezda stuttgartske zvijezde, a ne neki inženjeri zaduženi za ovjes, getribu ili agregat, a ne Robert Lešnik, slovenski dizjaner koji je “nacrtao” veću S-Klasu, kojoj je E-Klasa kao jaje jajetu nalik, baš kao i C-Klasa. Izgled C, E i S klase jedinstven je i kao da se željelo pokazati kako i iza njega stoje snaga brenda, moć tehnologije i kvaliteta produkcije. Upravo to je na promociji kazao i Gorden Wagener, dopredsjednik Mercedesa zadužen za dizajn, te poentirao rečenicom: - Naše tri limuzine su u srcu cjelokupne produkcije Mercedesa, koju nadopunjuje još 40 različitih modela i oko njih se sve vrti. One pokreću ne samo Mercedes nego i autoindustriju.
Više o novoj Mercedes E klasi pročitajte u novom broju magazina Auto start.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.