Najveća posebnost 08-ice je pogonski sklop. Dolazi isključivo kao plug-in hibrid s dosegom na struju do čak 200 kilometara
Kineski proizvođač automobila Lynk & Co, dio velike Geelyjeve grupacije, službeno je predstavio svoj najnoviji model 08 na hrvatskom tržištu. Riječ je o SUV-u srednje klase (D-segmenta), razvijenom na istoj CMA Evo platformi koja će poslužiti i za buduće Volvo XC60 modele. Dizajniran u Švedskoj, a proizveden u Kini, ovaj automobil Lynk & Co definira kao najnapredniji koji su do sada napravili i model koji bi trebao učvrstiti njihovu poziciju u Europi.
Najveća posebnost 08-ice je pogonski sklop. Dolazi isključivo kao plug-in hibrid s dosegom na struju do čak 200 kilometara, što ga čini liderom po dosegu u Europi. Ukupna kombinacija benzinskog i električnog pogona omogućuje više od 1000 kilometara vožnje bez punjenja struje i točenja goriva, što je podatak kojim se ne može pohvaliti nijedan konkurent u segmentu.
Središte sustava čini 1,5-litreni četverocilindarski turbobenzinac uparen s elektromotorom i velikom baterijom kapaciteta 39,6 kWh. Iako benzinski motor ima samo 139 KS, električni dio sklopa ukupnu snagu sustava diže na čak 350 KS, uz okretni moment od 615 Nm. Performanse su u skladu s tim brojkama – ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 6,8 sekundi, dok je najveća brzina ograničena na 185 km/h.
Punjenje također ne razočarava. Na AC punjaču 11 kW baterija se napuni za četiri sata, a na DC punjačima snagom do 85 kW od 10 do 80 posto napuni se za 33 minute.
Dizajn je dio priče zbog kojeg se Lynk & Co često naziva "europskijim nego kineskim proizvođačem". Prednji kraj s prepoznatljivim LED dnevnim svjetlima u obliku sokolovih pandži i tankim glavnim svjetlima odmah daje do znanja da je riječ o malo drugačijem kineskom automobilu. Bočne linije čiste su i dinamične, ručke vrata su u ravnini karoserije, a stražnji kraj donosi atraktivno oblikovana LED svjetla povezana svjetlosnom trakom i sportski difuzor.
Unutrašnjost je jednako upečatljiva. Digitalna instrumentna ploča ima 12,3 inča, dok središnji infotainment zaslon mjeri impresivnih 15,4 inča. Posebnost je golemi head-up zaslon od 92 inča, kakav se rijetko viđa i u premium segmentu. Sustav infotainmenta podržava Apple CarPlay i Android Auto, ažurira se "over the air", a dodatno ga obogaćuje aplikacija MyLynk koja nudi daljinsko upravljanje i digitalni ključ.
Praktičnost također nije zanemarena. Prtljažnik nudi 540 litara prostora, a automobil može vući prikolicu mase do 1600 kilograma. Brojni sustavi pomoći u vožnji uključuju upozorenje na stražnji sudar, pomoć pri promjeni trake i sustav za ublažavanje sudara. Sigurnost je potvrđena s pet zvjezdica na Euro NCAP testovima, a 75 posto konstrukcije je izrađeno od čelika visoke čvrstoće.
Zanimljiv detalj je i ekološki pristup u proizvodnji. Boje korištene za lakiranje bazirane su na vodi, baš kao i ljepila, a Lynk & Co tvrdi da su prvi proizvođač na svijetu koji je implementirao takva rješenja u serijsku proizvodnju.
Na hrvatskom tržištu, gdje je marka dosad bila prisutna s modelima 01 i 02, novi 08 trebao bi privući kupce koji traže prostran plug-in hibridni SUV s vrhunskim električnim dosegom i bogatom opremom.
Ponuda počinje paketom Core, čija je cijena 52.990 eura. Već u osnovi donosi bogatu opremu poput panoramskog krova, prepoznavanja lica, grijanja sjedala, 19-inčnih kotača i naprednih ADAS sustava. Iznad njega smješten je paket More, za 57.990 eura, koji između ostalog uključuje 21-inčne kotače, Harman Kardon audio s čak 23 zvučnika i 1600 W snage, masažna sjedala, 3-zonsku klimu i grijani upravljač.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.