Novi A6 moći će se naručiti od rujna, a prvi primjerci u salone dolaze do kraja godine
Audi je predstavio novi A6, koji označava novo poglavlje za jedan od najpopularnijih modela više srednje klase. A6 e-tron je potpuno električni model i nema nikakve veze s prethodnikom kojem je "ukrao ime".Naime, zbog novog A6, benzinski i dizelski prethodnik će u budućnosti promijeniti ime u A7.
A6 e-tron je drugi Audijev model na novoj platformi PPE (Premium Platform Electric), nakon Q6 e-trona, a istu platformu koristi i novi Porsche Macan. Nudit će se kao limuzinska verzija Sportback i karavanski Avant.
Konceptna studija Audi A6 e-tron iz 2021. bila je jasan predložak nove modele. Vizualno su ostali vrlo blizu konceptnom automobilu. Sportback i Avant dugi su 493 cm, što je gotovo identično trenutnom A6 s motorima na unutarnje izgaranje. Širina je 192 cm, a međuosovinski razmak 295 cm. Karavan je 40 milimetara viši od Sportbacka.
Dizajneri su posebnu pažnju posvetili aerodinamici. Aerodinamički koeficijent od 0,21 za limuzinu je najbolja vrijednost u ovoj klasi, a među svim serijskim autima na svijetu bolji je samo Mercedes EQS. Avant postiže izvrsnih 0,24, što je također rekord za karavane. Navedene vrijednosti odnose se na izvedbe koje umjesto klasičnih retrovizora koriste kamere. Aerodinamički optimizirani kotači dostupni su od 19" do 21". Zbog aerodinamike tu su i specifične kvake vrata već viđene na novom A5, a Audi je iznenadio i s jednim vrlo praktičnim detaljem, otvorima za punjenje na obje bočne stražnje strane automobila.
Podijeljena prednja svjetla sve su veći trend u industriji automobila pa ne iznenađuje da se i Audi na A6 odlučio na ovu varijantu. Uz nadoplatu auto može imati osvijetljeni logo straga, digitalna dnevna svjetla s LED tehnologijom i drugu generaciju digitalnih OLED stražnjih svjetala straga. Ona također stvaraju svjetlosni potpis koji se pomiče tijekom vožnje, koji doduše nema neku izuzetnu korisnost, ali izgleda senzacionalno. Audi naglašava da stražnja svjetlosna traka sve više postaje zaslon zahvaljujući 45 segmenata po OLED panelu. To bi pak trebalo omogućiti komunikaciju između automobila i time povećati sigurnost, primjerice upozoravanjem drugih sudionika u prometu na nesreće ili kvarove putem stražnjeg svjetla. Auto nudi osam različitih svjetlosnih potpisa sprijeda i straga.
U unutrašnjosti A6 uvelike nalikuje na novi Q6 e-tron. Novi zakrivljeni panoramski zaslon se sastoji od 11,9-inčnog virtualnog kokpita i 14,5-inčnog infotainment zaslona. Tu je i 10,9-inčni zaslon za putnike i head-up zaslon druge generacije s funkcijom proširene stvarnosti. Kao operativni sustav za infotainment koristi se Android Automotive OS. Tu je i novo “interakcijsko svjetlo” oko instrument ploče prema prednjem dijelu vjetrobranskog stakla, koje između ostalog pokazuje koliko je automobil već napunjen. Auto ima i značajno poboljšanu glasovnu kontrolu, koja također može koristiti ChatGPT, i novi panoramski stakleni krov koji se može zatamniti. Tu je i audio sustav Bang & Olufsen s ukupno 20 zvučnika među kojima su i oni u naslonima za glavu koji omogućuju osobni surround zvuk kao i osobne navigacijske upute i diskretnije telefoniranje.
U priopćenju za tisak, sam Audi govori o materijalima koji su "odabrani iz funkcionalne perspektive", a u stvarnosti, veći dio interijera ima otrežnjujuće jednostavnu kombinaciju materijala, što je prilično neobično za auto ove klase. Osim donekle jednostavnih površina i materijala, interijer A6 e-tron ostavlja impresivan dojam. Ponuda prostora straga je ogromna, a prtljažnik ima od 502 do 1330 litara u Sportbacku i 90 litara više u Avantu. Audi navodi i mogućnost vuče prikolice 2,1 tone.
Što se tiče pogona, osnovni model dobiva jedan električni motor na stražnjoj osovini, pogon na stražnje kotače i 367 KS. Ubrzanje od 0-100 km/h traje 5,4 sekunde, a najveća brzina je 210 km/h. Top model je S6 e-tron s dodatnim motorom sprijeda. Ovdje je snaga sustava 503 KS ili 551 KS za launch control start. Od 0-100 km/h ubrzava za 3,9 sekundi, a maksimalna brzina mu je 240 km/h. U sredini između ove dvije verzije je A6 E-Tron Quattro s dva motora, pogonom na sve kotače i 428 KS za 4,5 sekundi do 100 km/h i 210 km/h maksimalne brzine, no on bi trebao stići tek iduće godine kao i osnovna varijanta s manjom baterijom od 83 kWh. RS 6 e-tron također je već najavljen.
Za pohranu energije zadužena je litij-ionska baterija neto kapaciteta 94,9 kWh. Audi je najavio vrlo velike dosege koji bi trebali biti više od 750 kilometara u osnovnom A6 e-tron Sportback i preko 720 kilometara u osnovnom Avantu. S6 bi trebao prelaziti 670 kilometara s jednim punjenjem. Rekuperacija se odvija s do 220 kW, a maksimalna snaga punjenja je 270 kW. Audi obećava punjenje od 10 do 80 posto za 21 minutu na najsnažnijim punionicama, a za deset minuta trebalo bi se napuniti dovoljno struje za 310 kilometara.
Novi A6 moći će se naručiti od rujna, a prvi primjerci u salone dolaze do kraja godine. U Njemačkoj osnovni model košta 75.600 €, a najskuplji S6 e-tron 99.500 eura, dok je za Avant potrebno nadoplatiti 1650 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.