Fabia 130 ne pokušava biti Polo GTI, iako koristi istu tehničku osnovu. Ona nudi 30 KS manje, ali i znatno suptilniji karakter
Škoda obilježava 130 godina postojanja neočekivanim sportskim modelom Fabijom 130. Iako se radi o snažnom automobilu, ona nije izravni nasljednik legendarne Fabije RS, već više posveta uspjesima marke u reliju. U njoj se spajaju svakodnevna upotrebljivost i sportski duh, uz najvišu snagu i razinu performansi koju je Fabia ikad ponudila.
Pod haubom je poznati 1,5-litreni TSI motor, sada pojačan na 177 KS, 27 više nego u dosadašnjoj najsnažnijoj Monte Carlo izvedbi. Iako ima isti okretni moment od 250 Nm kao i ta verzija, Fabia 130 ga razvija kroz širi raspon okretaja, uz brži odziv i elastičnije ubrzanje u srednjem području. DSG mjenjač s dvostrukom spojkom također je dorađen te mijenja stupnjeve preciznije i agresivnije, stvarajući dojam angažiranije vožnje.
Rezultat je najbrža Fabia ikad proizvedena. Do stotke stiže za 7,4 sekunde, a najveća brzina iznosi 228 km/h. Prosječna potrošnja prema tvorničkim podacima kreće se između 5,5 i 5,6 l/100 km, što znači da je Fabia 130 i prilično štedljivi auto.
Podvozje je zadržalo sportski karakter Monte Carla, ali sada je spušteno za 15 mm, uz poboljšanu stabilnost i precizniji osjećaj na volanu. Vozaču se preko infotainment sustava nudi mogućnost potpunog isključivanja kontrole proklizavanja (ASR) ili prelaska u “ASR Sport” način rada, koji dopušta veći stupanj proklizavanja prije nego što se uključi elektronička kontrola stabilnosti.
Vanjski izgled jasno daje do znanja da je riječ o posebnom modelu. Novi prednji odbojnik, veći stražnji spojler, dvostruke ispušne cijevi i 18" naplatci tamne završne obrade naglašavaju sportski karakter. Crne naljepnice na stražnjem dijelu, zatamnjena Bi-LED svjetla i crvene čeljusti kočnica dodatno pojačavaju vizualni dojam. Na prednjim blatobranima diskretno stoji oznaka 130, dok su pragovi i detalji kabine također obilježeni rođendanskim motivima.
U unutrašnjosti prevladava crno-crvena kombinacija sa sportskim sjedalima s integriranim naslonima za glavu i aluminijskim ukrasima. Na pragovima su ugravirani jubilejski detalji, a kabina ostaje tipično Škodina, pregledna i funkcionalna, s osjećajem kvalitetne i precizne izrade.
Fabia 130 ne pokušava biti Polo GTI, iako koristi istu tehničku osnovu. Ona nudi 30 KS manje, ali i znatno suptilniji karakter. Ova izvedba cilja na entuzijaste koji žele doživjeti "mali RS" u svakodnevici, bez gubitka udobnosti ili praktičnosti.
Proizvodnja posebne serije bit će ograničena, a isporuke počinju u prosincu 2025. Cijene još nisu objavljene, no očekuje se da će Fabia 130 koštati oko 30.000 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.