Početna Auto 1051 pregleda

Novi Mercedes GLB je stigao: Ovo su svi detalji

FOTO: Mercedes-Benz

Nekoliko mjeseci nakon lansiranja električnih modela, ponudu će upotpuniti i jeftinija ulazna električna verzija. Nakon toga na tržište stižu i hibridni modeli s 48-voltnom tehnologijom

Nakon novog modela CLA, Mercedes nastavlja ofenzivu na istoj platformi. Stigla je druga generacija popularnog kompaktnog SUV-a GLB, koji nakon sedam godina mijenja prethodnika. Kao i do sada, nudit će se s pet i sedam sjedala, no najveća novost je što u početku stiže isključivo kao električni model, čime zapravo preuzima ulogu dosadašnjeg modela EQB.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Dva električna modela za početak

Za početak, kupci će moći birati između dvije električne izvedbe. Osnovni model je GLB 250+ s pogonom na stražnje kotače, motorom od 272 KS i 335 Nm okretnog momenta. Do 100 km/h ubrzava za 7,4 sekunde. Snažnija opcija je GLB 350 4Matic s pogonom na sve kotače, koji zahvaljujući dodatnom motoru na prednjoj osovini razvija ukupno 354 KS i 515 Nm. Sprint do "stotke" traje samo 5,5 sekundi.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Oba modela koriste istu bateriju iskoristivog kapaciteta 85 kWh i 800-voltnu arhitekturu. To omogućuje impresivan doseg, do 631 km (WLTP) za model 250+ i do 615 km za 4Matic. Punjenje je iznimno brzo - na DC punjaču snage do 320 kW, za samo 10 minuta može se dobiti do 260 kilometara dosega.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Praktičnost i prostor u prvom planu

Novi GLB je osjetno narastao. Duži je za gotovo 10 cm (473 cm), širi za 2,8 cm, a međuosovinski razmak produžen je za 6 cm (289 cm). To se najviše osjeti na stražnjoj klupi, gdje putnici imaju čak 6,8 cm više prostora za noge.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Kao i prije, dostupan je s pet ili sedam sjedala, što ga čini jedinstvenim u klasi. Prtljažnik je velik. U verziji s pet sjedala nudi 540 litara, a s preklopljenim sjedalima raste na čak 1715 litara, dok verzija sa sedam sjedla ima 480 litara volumena kada je treći red preklopljen. Električna izvedba ima i prednji prtljažnik ("frunk") od 127 litara, dovoljno za kabele za punjenje i manju putnu torbu. Posebno je impresivna mogućnost vuče prikolice teške do dvije tone, što je vrhunska vrijednost za električni automobil u ovoj kategoriji.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Futuristički izgled i unutrašnjost

Dizajn zadržava prepoznatljivu "kvadratnu" formu, ali s modernijim detaljima. Prednjom maskom dominira rešetka s 94 LED zvjezdice, a prednja i stražnja svjetla povezana su svjetlosnim trakama.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Unutrašnjost je prava tehnološka poslastica za ljubitelje digitalnog. U opciji je golemi MBUX Superscreen koji se proteže gotovo cijelom širinom i spaja tri zaslona. Pokreće ga nova generacija MBUX sustava s umjetnom inteligencijom koja uključuje ChatGPT4o i Googleove servise. Na radost mnogih, Mercedes je na volan vratio i neke fizičke tipke za tempomat i glasnoću. Standardno dolazi i panoramski krov koji se može zatamniti.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Stižu i jeftiniji električni i hibridni modeli

Nekoliko mjeseci nakon lansiranja ovih prvih električnih modela, ponudu će upotpuniti i jeftinija ulazna električna verzija. Nakon toga na tržište stižu i hibridni modeli s 48-voltnom tehnologijom. Očekuje se da će koristiti 1,5-litreni benzinski motor u tri razine snage, s opcijama prednjeg i pogona na sve kotače.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Prve isporuke u Europi očekuju se u proljeće 2026. godine, a cijene bi, sudeći prema njemačkom tržištu, trebale kretati od otprilike 59.000 eura za osnovni električni model.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.