Nekoliko mjeseci nakon lansiranja električnih modela, ponudu će upotpuniti i jeftinija ulazna električna verzija. Nakon toga na tržište stižu i hibridni modeli s 48-voltnom tehnologijom
Nakon novog modela CLA, Mercedes nastavlja ofenzivu na istoj platformi. Stigla je druga generacija popularnog kompaktnog SUV-a GLB, koji nakon sedam godina mijenja prethodnika. Kao i do sada, nudit će se s pet i sedam sjedala, no najveća novost je što u početku stiže isključivo kao električni model, čime zapravo preuzima ulogu dosadašnjeg modela EQB.
Dva električna modela za početak
Za početak, kupci će moći birati između dvije električne izvedbe. Osnovni model je GLB 250+ s pogonom na stražnje kotače, motorom od 272 KS i 335 Nm okretnog momenta. Do 100 km/h ubrzava za 7,4 sekunde. Snažnija opcija je GLB 350 4Matic s pogonom na sve kotače, koji zahvaljujući dodatnom motoru na prednjoj osovini razvija ukupno 354 KS i 515 Nm. Sprint do "stotke" traje samo 5,5 sekundi.
Oba modela koriste istu bateriju iskoristivog kapaciteta 85 kWh i 800-voltnu arhitekturu. To omogućuje impresivan doseg, do 631 km (WLTP) za model 250+ i do 615 km za 4Matic. Punjenje je iznimno brzo - na DC punjaču snage do 320 kW, za samo 10 minuta može se dobiti do 260 kilometara dosega.
Praktičnost i prostor u prvom planu
Novi GLB je osjetno narastao. Duži je za gotovo 10 cm (473 cm), širi za 2,8 cm, a međuosovinski razmak produžen je za 6 cm (289 cm). To se najviše osjeti na stražnjoj klupi, gdje putnici imaju čak 6,8 cm više prostora za noge.
Kao i prije, dostupan je s pet ili sedam sjedala, što ga čini jedinstvenim u klasi. Prtljažnik je velik. U verziji s pet sjedala nudi 540 litara, a s preklopljenim sjedalima raste na čak 1715 litara, dok verzija sa sedam sjedla ima 480 litara volumena kada je treći red preklopljen. Električna izvedba ima i prednji prtljažnik ("frunk") od 127 litara, dovoljno za kabele za punjenje i manju putnu torbu. Posebno je impresivna mogućnost vuče prikolice teške do dvije tone, što je vrhunska vrijednost za električni automobil u ovoj kategoriji.
Futuristički izgled i unutrašnjost
Dizajn zadržava prepoznatljivu "kvadratnu" formu, ali s modernijim detaljima. Prednjom maskom dominira rešetka s 94 LED zvjezdice, a prednja i stražnja svjetla povezana su svjetlosnim trakama.
Unutrašnjost je prava tehnološka poslastica za ljubitelje digitalnog. U opciji je golemi MBUX Superscreen koji se proteže gotovo cijelom širinom i spaja tri zaslona. Pokreće ga nova generacija MBUX sustava s umjetnom inteligencijom koja uključuje ChatGPT4o i Googleove servise. Na radost mnogih, Mercedes je na volan vratio i neke fizičke tipke za tempomat i glasnoću. Standardno dolazi i panoramski krov koji se može zatamniti.
Stižu i jeftiniji električni i hibridni modeli
Nekoliko mjeseci nakon lansiranja ovih prvih električnih modela, ponudu će upotpuniti i jeftinija ulazna električna verzija. Nakon toga na tržište stižu i hibridni modeli s 48-voltnom tehnologijom. Očekuje se da će koristiti 1,5-litreni benzinski motor u tri razine snage, s opcijama prednjeg i pogona na sve kotače.
Prve isporuke u Europi očekuju se u proljeće 2026. godine, a cijene bi, sudeći prema njemačkom tržištu, trebale kretati od otprilike 59.000 eura za osnovni električni model.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.