Vozilo je homologirano u klasi četverocikla L6e, što znači da se u EU može voziti već od 14. do 16. godine starosti, ovisno o državi
Ligier JS50 se u mnogim državama Europe etablirao kao kompaktno rješenje za gradsku mobilnost. Vozilo dovoljno maleno da se provuče kroz prometne gužve, dovoljno jednostavno da ga mogu voziti i tinejdžeri s dozvolom AM kategorije za moped, i dovoljno opremljeno kako bi zadovoljilo moderne potrebe. Nova verzija ovog auta donosi neočekivani zaokret. Naime, uz već postojeću električnu opciju, dolazi i s potpuno novim dizelskim motorom obujma 500 cm3, nazvanim REVO D+.
Ovaj motor razvija samo 8 KS i 27 Nm okretnog momenta, a Ligier ističe da je izuzetno tih i bez znatnih vibracija. Najimpresivnije je niskih 3,0 l/100 km prosječne potrošnje, što omogućuje doseg veći od 500 km zahvaljujući spremniku goriva od 17 litara.
Vozilo je homologirano u klasi četverocikla L6e, što znači da se može voziti već od 14. do 16. godine starosti, ovisno o državi. U Hrvatskoj je ta granica 15 godina. Zbog toga je maksimalna brzina ograničena na 45 km/h, kao i kod mopeda. Dovoljno za gradske ulice, kvartovske vožnje i kraće međugradske dionice.
Iako malen - dugačak tek 2,95 metara - JS50 nudi iznenađujuće praktičan prtljažnik od čak 471 litre. Vizualno je doživio blago osvježenje, no ostao je prepoznatljiv i simpatičan. Unutrašnjost donosi iznenađujuće ozbiljan tehnološki paket: klima uređaj, 10-inčni zaslon s podrškom za Apple CarPlay i Android Auto, kamera za vožnju unatrag, USB-C priključci, bežično punjenje mobitela, pa čak i Pioneer Hi-Fi sustav.
Početna cijena dizelske verzije u Njemačkoj iznosi 14.990 eura, dok bolje opremljeni modeli u “Ultimate” paketu idu do 20.490 eura. Time je ovaj "auto" prilično skup jer se za isti iznos može dobiti i pravi automobil. No ovaj model ima i neke prednosti u odnosu na njega. Osim toga što se može voziti bez vozačke dozvole B-kategorije, registracija i osiguranje su također mnogo jeftiniji.
Zanimljivo je da Ligier dizel i dalje vidi kao relevantan pogon, unatoč sve većem pritisku elektrifikacije. U ponudi je i električna verzija s dosegom do 192 kilometra, ali upravo ova dizelska opcija cilja na korisnike koji još nemaju pristup punionicama ili jednostavno žele veću autonomiju bez razmišljanja o kablovima.
Ovaj Ligier se u Hrvatskoj službeno ne prodaje, no na tržištu imamo ili smo imali sličnih modela, doduše uglavnom električnih. Najistaknutiji od njih je bio Opel Rocks-e, električni auto s, također, 8 KS koji se prodavao za od 9990 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.