Dva turbomotora zajedno su razvijali 644 ‘konja’, a preko kompleksnoga prijenosa snaga se prenosila na sve kotače, što je omogućavalo ubrzanje do stotke za 3,4 sekunde
Ovih smo dana pisali o VW-ovu pohodu na legendarnu utrku Pikes Peak, gdje će se natjecati novim električnim bolidom I.D. R.
Zato je upravo sad idealna prilika da se prisjetimo Volkswagenova nastupa na toj utrci 1987. godine Golfom GTI, koji je za pogon koristio dva motora, što je u to vrijeme bilo poprilično bizarno i radikalno.
Upravo na vrijeme za povratak na legendarnu utrku, VW je završio restauraciju staroga relijaškog bolida. Ovaj Golf GTI pokreću dva uzdužno postavljena četverocilindrična motora 1,8 turbo, jedan smješten sprijeda, drugi straga. Zajedno proizvode 644 ‘konja’ koji se raspoređuju na sva četiri kotača, a do stotke se lansira za 3,4 sekunde.
Komplicirani sustav koncipiran je tako da svaki motor ima svoj prijenos, no vozač je sve imao pod kontrolom preko jedne spojke. Masa automobila je samo 1020 kilograma, zahvaljujući cjevastoj šasiji i stakloplastičnoj karoseriji.
Bolid se u vožnji 'ponašao' vrlo dobro, a na pola planine ocjenjivalo se kako ima najbolje vrijeme.
Petstotinjak metara prije cilja došlo je do kvara. Ne na kompliciranome prijenosu, ne na jednom od dva nabrijana motora, već je popustila spojnica uljnoga crijeva prednjeg ovjesa. VW je nakon toga umirovio Golf s dva motora, a trideset godina kasnije odlučio je restaurirati i oživiti legendu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.