Novi Superb će se nuditi s čitavim nizom benzinskih, dizelskih, blagih hibridnih i plug-in hibridnih pogona
Nakon maratonske kampanje najavljivanja raznim teaserima, slikama zamaskiranog auta i objavljivanjem slika unutrašnjosti Škoda Superb je danas konačno potpuno otkrivena javnosti. U svojoj četvrtoj generaciji automobil je ostao vjeran svojem konceptu te će se nuditi kao limuzina i karavan. Srodni Volkswagenov Passat u novoj je generaciji samo karavan te zato mnogi Superb smatraju pravim nasljednikom Passata koji će oteti velik njegovih dosadašnjih kupaca. Novi Superb će se nuditi s čitavim nizom benzinskih, dizelskih, blagih hibridnih i plug-in hibridnih pogona.
Vanjski izgled nove Škode Superb iz 2024. izgleda poznato, te se ovdje radi o dizajnerskoj evoluciji i nema nikakvog govora o nekim revolucionarnim promjenama. Ipak auto izgleda agresivnije zahvaljujući oštrim linijama tanjim prednjim svjetlima, izduženijoj maski i usisniku na odbojniku i modernim LED stražnjim svjetlima s "kristalnim" elementima. Nude se naplatci dimenzija 16 do 19 inča i osam boja karoserije, od kojih su šest nove.
Nova generacija Superba je 4 cm duža, 1 cm viša, ali i 1,5 cm uža od prethodnika. Također je osjetno aerodinamičnija u usporedbi s prethodnikom s koeficijentom otpora zraka od 0,24 što je poboljšanje od 10 posto. Limuzinska verzija je dugačka čak 491 cm, dok je karavan Combi za 1 cm kraći. Obje verzije imaju isti međuosovinski razmak od 284 cm koji je ostao nepromijenjen u odnosu na prethodnu generaciju.
Ponuda prostora u unutrašnjosti je opet narasla, unatoč tome što je Superb prošle generacije ionako bio najprostraniji auto srednje klase. Škoda tvrdi da su povećali prostor za glavu i prtljažni prostor". Kapacitet prtljažnika je sada 645 litara (rast za 20 litara) u limuzini i 690 litara (rast za 30 litara) u karavanskoj izvedbi. Škoda je ponosna i na 28 Simply Clever praktičnih značajki. Strugač za led s unutarnje strane poklopca spremnika ili kišobran u vozačevim vratima dobro su poznati detalji, a tu su i preklopne kuke za torbe u prtljažniku, kopča za parkirnu kartu na vjetrobranskom staklu, uređaj za pranje kamere za vožnju unatrag i USB priključak u retrovizoru na koji se može spojiti Dashcam.
Dizajn unutrašnjosti je vrlo elegantan s naglaskom na luksuzni dojam koji ostavlja napredna tehnologija u kombinaciji s kvalitetnim materijalima. Superb ima 10" ili 13" infotainment zaslon osjetljiv na dodir, a ispred vozača su 10" digitalni instrumenti. Po prvi puta se uz nadoplatu nudi i head-up zaslon. Najzanimljiviji detalj su smart Smart Dials okretni prekidači s integriranim zaslonima od 1,25" u sredini. Ovim prekidačima se može upravljati klimom i drugim funkcijama. Vanjski prekidači kontroliraju temperaturu i grijanje/ventilaciju sjedala, dok je središnji kotačić prilagodljiv i može se koristiti za upravljanje glasnoćom audio sustava , brzinom ventilatora, smjerom zraka, pametnim načinom klimatizacije, načinima vožnje, pa čak i zumiranje karte za navigaciju.
U skladu s trendom održivosti, tekstil za interijer izrađen je od 100% recikliranog poliestera. Za razliku od nekih drugih proizvođača automobila, Škoda nije odustala od kože, ali opcijske kožne presvlake sada imaju ekološki prihvatljiv proces štavljenja koristeći ostatke od obrade zrna kave ili otpadne vode od prerade maslina.
Ponuda pogonskih sustava uključuje poznate VW-ove opcije. Osnovni benzinski motor je 1,5-litreni turbo s blagim hibridnim sustavom. Ovaj motor razvija 150 KS i dostupan je samo s pogonom na prednje kotače. Veći 2,0-litreni motor dostupan je s 204 KS ili 265 KS, a potonji se nudi s pogonom na sve kotače.
Što se tiče dizelaša tu je samo "dobri stari" 2,0-litreni TDI sa 150 KS (110 kW) i pogonom na prednje ili 193 KS (142 kW) s pogonom na sve kotače. Svi benzinci i dizelaši serijski imaju automatski 7-stupanjski DSG, a ručni mjenjač više nije ni opcija. Kad smo već kod mjenjača spomenimo da je njegova ručica premještena na stup upravljača kako bi se oslobodio prostor između sjedala.
Superb će se nuditi i s novim plug-in hibridnim pogonom koji kombinira 1,5-litreni benzinski motor s električnim motorom mi DSG-om sa šest brzina, što rezultira snagom sustava od 204 KS. Zahvaljujući baterijskom paketu od 25,7 kWh, ovakav Superb može prijeći više od 100 kilometara potpuno električno. Može se puniti i DC strujom, snagom do 50 kW.
Škoda je također predstavila neke nove tehnologije. Superb će imati Matrix LED prednja svjetla koja daju 40 posto više svjetla i poboljšane adaptivne amortizere, koji će biti standard u vrhunskoj opremi Laurin & Klement. Elegantni L&K bit će dostupan sa svim pogonskim sklopovima i nuditi i zvučni sustav Canton s 14 zvučnika, masažna prednja sjedala i novu unutrašnjost od kože u seriji.
Ubuduće se nova Škoda Superb više neće proizvoditi u Češkoj, već u Slovačkoj zajedno s novim VW Passatom Variantom. Još nije poznato kada će započeti prodaja, a Škoda nije otkrila ni cijene.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.