Početna Auto 682 pregleda

Ovo je novi Audi Q3: Digitalniji, sofisticiraniji, ali još uvijek s dizelom

FOTO: Audi

U Hrvatskoj automobil na tržište stiže krajem godine, a tada će biti objavljene i cijene

Stigla je i treća generacija Audijevog najprodavanijeg kompaktnog SUV-a, modela Q3. S više od 2,5 milijuna prodanih primjeraka od 2011. godine, Q3 je ključni igrač u svojem segmentu, a najnovija inkarnacija donosi prepoznatljiv dizajn, naprednu digitalizaciju, ozbiljan plug-in doseg i, unatoč trendovima, zadržava dizelsku ponudu.

Author: Audi foto: Audi

Novi Q3 raste u duljinu za četiri centimetra, sada mjeri 453 cm, dok širina (186 cm) i visina (158 cm) ostaju nepromijenjene. Na prvi pogled, novi Audi Q3 ostavlja poznat dojam. Silueta je ostala vjerna SUV formi, a dizajnerski elementi sada snažno podsjećaju na veći model Q5, ali i limuzinsku A6. Sprijeda dominira dvodijelna svjetlosna kompozicija: gornji dio čine dnevna LED svjetla sastavljena od 23 segmenta čiji se svjetlosni potpis može prilagoditi, dok su glavni farovi smješteni niže u braniku. 

Q3 je prvi Audi s mikro-LED modulima širine tek 13 mm, unutar kojih se nalazi 25.600 LED-ica, svaka tanja od pola ljudske vlasi. Takva preciznost ne samo da omogućava dojmljiv vizualni potpis, već i povećava sigurnost uz projicirane informacije na kolniku. Uz Digital Matrix LED tehnologiju, automobil može čak projicirati simbole poput pahulja na cestu kako bi upozorio na poledicu.

Author: Audi foto: Audi

Straga, novi Q3 podsjeća na najnoviju generaciju A6 s klasičnim motorima s LED trakom u punoj širini, OLED stražnjim svjetlima (opcija) i svjetlećim Audijevim logotipom. No ispod stražnjih svjetala nalazi se masivan crni plastični panel s uzorkom rešetke, koji vizualno dijeli vrata prtljažnika i difuzor. Upečatljiv detalj, iako su lažni otvori za zrak još uvijek prisutni, dok su lažni ispusi konačno nestali.

Author: Audi foto: Audi

Unutrašnjost prati najnoviji Audijev digitalni jezik s blago zakrivljenim zaslonom prema vozaču. Zaslon s instrumentima ima 11,9 inča, a infotainment zaslon 12,8 inča, spajajući se vizualno u jednu cjelinu. Kvaliteta materijala i preciznost izrade su, prema tvrdnjama Audija, na višoj razini nego u modelima A5, a prvi put su na Q3 dostupna i akustična stakla na prednjim bočnim prozorima.

Author: Audi foto: Audi

Zanimljivo, klasične ručice iza upravljača više ne postoje, zamijenjene su neobičnim ravnim kontrolnim "konzolama". Desna strana upravlja mjenjačem, a lijeva brisačima i svjetlima. Zvuči neobično, ali navodno funkcionira intuitivno. Fizičke tipke nisu potpuno nestale. Ispod ventilacijskih otvora nalazi se blok tipki za vozačke funkcije, a glasnoća zvuka audio sustava se podešava putem višenamjenskog rotacijskog prekidača u središnjoj konzoli. Sve ostalo rješava se preko infotainmenta.

Author: Audi foto: Audi

Putnici straga imaju prilagodljivu klupu koja se može pomaknuti uzdužno i ima podesiv naslon. Prtljažnik prima 488 litara, odnosno maksimalno 575 litara ako se klupa gurne naprijed i nasloni usprave i do 1386 litara s preklopljenim sjedalima. Također,  Q3 može povući prikolicu do 2.100 kg. 

Author: Audi foto: Audi

Za razliku od sve više skromnije motoriziranih konkurenata, Audi Q3 zadržava raznoliku ponudu pogona. Ponuda kreće s 1.5 TFSI motorom sa 150 KS, blagim hibridnim sustavom i deaktivacijom cilindara, uparenim sa 7-stupanjskim S-tronic mjenjačem s dvostrukom spojkom. Slijede dvije verzije 2.0 TFSI: jedna s 204 KS i 320 Nm, druga s 265 KS i 400 Nm - obje s Quattro pogonom na sve kotače.

Author: Audi foto: Audi

Mnoge će razveseliti i što dizel ostaje u ponudi, doduše samo u jednoj verziji. To je 2.0 TDI sa 150 KS i 360 Nm, prednjim pogonom i S-tronic mjenjačem. Plug-in hibridna varijanta, e-hybrid ima benzinski 1.5 TFSI i elektromotor razvijaju kombiniranih 272 KS i 400 Nm. Litij-ionska baterija kapaciteta 19,7 kWh (bruto 25,7 kWh) omogućuje do 120 kilometara vožnje na struju, a puni se maksimalnom snagom do 50 kW.

Author: Audi foto: Audi

Osim standardnog i sportskog ovjesa, kupci mogu naručiti i adaptivni ovjes s dvo-ventilskom tehnologijom amortizacije. Novi „Adaptive Fahrassistent Plus“ omogućuje djelomično autonomnu vožnju s automatskim promjenama trake pri brzinama od 90 do 210 km/h. Q3 također može zapamtiti do pet parkirnih manevara i samostalno se vratiti unatrag do 50 metara pri brzini od 10 km/h.

Author: Audi foto: Audi

Cijene u Njemačkoj počinju od 44.600 eura za 1.5 TFSI sa 150 KS, dok plug-in hibrid kreće od 49.300 eura. Usporedbe radi, to je otprilike 3.300 eura više nego kod prethodnika. U Hrvatskoj automobil na tržište stiže krajem godine, a tada će biti objavljene i cijene. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.