U Hrvatskoj automobil na tržište stiže krajem godine, a tada će biti objavljene i cijene
Stigla je i treća generacija Audijevog najprodavanijeg kompaktnog SUV-a, modela Q3. S više od 2,5 milijuna prodanih primjeraka od 2011. godine, Q3 je ključni igrač u svojem segmentu, a najnovija inkarnacija donosi prepoznatljiv dizajn, naprednu digitalizaciju, ozbiljan plug-in doseg i, unatoč trendovima, zadržava dizelsku ponudu.
Novi Q3 raste u duljinu za četiri centimetra, sada mjeri 453 cm, dok širina (186 cm) i visina (158 cm) ostaju nepromijenjene. Na prvi pogled, novi Audi Q3 ostavlja poznat dojam. Silueta je ostala vjerna SUV formi, a dizajnerski elementi sada snažno podsjećaju na veći model Q5, ali i limuzinsku A6. Sprijeda dominira dvodijelna svjetlosna kompozicija: gornji dio čine dnevna LED svjetla sastavljena od 23 segmenta čiji se svjetlosni potpis može prilagoditi, dok su glavni farovi smješteni niže u braniku.
Q3 je prvi Audi s mikro-LED modulima širine tek 13 mm, unutar kojih se nalazi 25.600 LED-ica, svaka tanja od pola ljudske vlasi. Takva preciznost ne samo da omogućava dojmljiv vizualni potpis, već i povećava sigurnost uz projicirane informacije na kolniku. Uz Digital Matrix LED tehnologiju, automobil može čak projicirati simbole poput pahulja na cestu kako bi upozorio na poledicu.
Straga, novi Q3 podsjeća na najnoviju generaciju A6 s klasičnim motorima s LED trakom u punoj širini, OLED stražnjim svjetlima (opcija) i svjetlećim Audijevim logotipom. No ispod stražnjih svjetala nalazi se masivan crni plastični panel s uzorkom rešetke, koji vizualno dijeli vrata prtljažnika i difuzor. Upečatljiv detalj, iako su lažni otvori za zrak još uvijek prisutni, dok su lažni ispusi konačno nestali.
Unutrašnjost prati najnoviji Audijev digitalni jezik s blago zakrivljenim zaslonom prema vozaču. Zaslon s instrumentima ima 11,9 inča, a infotainment zaslon 12,8 inča, spajajući se vizualno u jednu cjelinu. Kvaliteta materijala i preciznost izrade su, prema tvrdnjama Audija, na višoj razini nego u modelima A5, a prvi put su na Q3 dostupna i akustična stakla na prednjim bočnim prozorima.
Zanimljivo, klasične ručice iza upravljača više ne postoje, zamijenjene su neobičnim ravnim kontrolnim "konzolama". Desna strana upravlja mjenjačem, a lijeva brisačima i svjetlima. Zvuči neobično, ali navodno funkcionira intuitivno. Fizičke tipke nisu potpuno nestale. Ispod ventilacijskih otvora nalazi se blok tipki za vozačke funkcije, a glasnoća zvuka audio sustava se podešava putem višenamjenskog rotacijskog prekidača u središnjoj konzoli. Sve ostalo rješava se preko infotainmenta.
Putnici straga imaju prilagodljivu klupu koja se može pomaknuti uzdužno i ima podesiv naslon. Prtljažnik prima 488 litara, odnosno maksimalno 575 litara ako se klupa gurne naprijed i nasloni usprave i do 1386 litara s preklopljenim sjedalima. Također, Q3 može povući prikolicu do 2.100 kg.
Za razliku od sve više skromnije motoriziranih konkurenata, Audi Q3 zadržava raznoliku ponudu pogona. Ponuda kreće s 1.5 TFSI motorom sa 150 KS, blagim hibridnim sustavom i deaktivacijom cilindara, uparenim sa 7-stupanjskim S-tronic mjenjačem s dvostrukom spojkom. Slijede dvije verzije 2.0 TFSI: jedna s 204 KS i 320 Nm, druga s 265 KS i 400 Nm - obje s Quattro pogonom na sve kotače.
Mnoge će razveseliti i što dizel ostaje u ponudi, doduše samo u jednoj verziji. To je 2.0 TDI sa 150 KS i 360 Nm, prednjim pogonom i S-tronic mjenjačem. Plug-in hibridna varijanta, e-hybrid ima benzinski 1.5 TFSI i elektromotor razvijaju kombiniranih 272 KS i 400 Nm. Litij-ionska baterija kapaciteta 19,7 kWh (bruto 25,7 kWh) omogućuje do 120 kilometara vožnje na struju, a puni se maksimalnom snagom do 50 kW.
Osim standardnog i sportskog ovjesa, kupci mogu naručiti i adaptivni ovjes s dvo-ventilskom tehnologijom amortizacije. Novi „Adaptive Fahrassistent Plus“ omogućuje djelomično autonomnu vožnju s automatskim promjenama trake pri brzinama od 90 do 210 km/h. Q3 također može zapamtiti do pet parkirnih manevara i samostalno se vratiti unatrag do 50 metara pri brzini od 10 km/h.
Cijene u Njemačkoj počinju od 44.600 eura za 1.5 TFSI sa 150 KS, dok plug-in hibrid kreće od 49.300 eura. Usporedbe radi, to je otprilike 3.300 eura više nego kod prethodnika. U Hrvatskoj automobil na tržište stiže krajem godine, a tada će biti objavljene i cijene.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.