U usporedbi s prethodnikom, dizajn novog Audija Q5 Sportback znatno je oštriji, no u odnosu na novi Q5 razlike su samo straga
Danas je kod gotovo svih novih SUV-ova postala moda da dobiju i elegantniji "coupe" oblik s nižom linijom krova. Audi Q5 je svoju Sportback izvedbu dobio 2020. godine, a sada s njom nastavlja i u novoj generaciji. Ovo je novi Q5 Sportback.
S novim Q5 Sportbackom, Audi prvenstveno cilja na kupce u Europi. Duljina, širina i međuosovinski razmak identični su klasičnom Q5. Sportback je samo nekoliko milimetara niži.
Stražnji dio ostavlja posljedice na kapacitet prtljažnika. Druga generacija Q5 Sportback nudi do 515 litara prtljažnika, SQ5 Sportback do 470 litara, a s preklopljenim sjedalom, prostor za pohranu se povećava na do 1.415 litara ili 1.388 litara za SQ5 Sportback. To je 5 litara manje kada se sva sjedala koriste i pedesetak litara manje s preklopljenim sjedalima.
U usporedbi s prethodnikom, dizajn novog Audija Q5 Sportback znatno je oštriji, no u odnosu na novi Q5 razlike su samo straga: drugačija linija krova i malo primijenjen stražnji dio. Difuzor je kao otok integriran u podignute odbojnike, a ispod njega se nalaze pravi ispušni završeci, dok S model ima dvostruke okrugle ispušne cijevi u novom, izoštrenom dizajnu. Sprijeda je auto praktično identičan s novim Q5, razlike su samo u detaljima.
Unutar novog Q5 Sportbacka također nema iznenađenja. Audi MMI panoramski zaslon i zaslon za suvozače već su poznati iz SUV-a Q5. Takozvani "softwrap" proteže se od vrata preko cijelog kokpita do središnje konzole. Materijali koji se tamo koriste, poput materijala za presvlake Kaskade ili materijala od mikrovlakana Dinamica, sastoje se uglavnom od recikliranog poliestera.
Kao i Q5 te A5, novi Audi Q5 Sportback temelji se na Premium Platform Combustion (PPC) arhitekturi platforme za vozila na konvencionalni pogon, te će biti opremljen blago hibridnom MHEV plus tehnologijom. Novi MHEV plus sustav s 48-voltnim električnim sustavom podržava motor s unutarnjim izgaranjem, a moguće je i čisto električno manevriranje i parkiranje u ograničenoj mjeri. Novi pogonski generator (TSG) stvara dodatni pogonski moment do 230 Nm i do 24 KS snage. Sustav od 48 volti također omogućuje korištenje kompresora klima uređaja na električni pogon. To nudi veliku prednost jer klima uređaj nastavlja raditi punom snagom čak i kada je motor ugašen, primjerice tijekom "krstarenja" bez gasa ili prilikom stajanja na crvenom svjetlu. Litij-ionska baterija temelji se na LFP i ima kapacitet pohrane od 1,7 kWh. Prilikom usporavanja moguća je rekuperacija snagom do 25 kW.
Audi Q5 Sportback lansira se u Europi s tri motora, s kasnije će uslijediti daljnje pogonske varijante, između ostalog im plug-in hibridi. Prilikom lansiranja na tržište, sve su varijante opremljene tehnologijom MHEV plus, koja može kratkotrajno osigurati do 24 KS dodatne snage. Svi modeli također koriste 7-stupanjski S tronic mjenjač s dvostrukom spojkom. Početni motor je benzinski 2.0 TFSI sa 204 KS, 340 Nm maksimalnog okretnog momenta i opremljen je pogonom na prednje kotače. Quattro pogon na sve kotače dostupan je kao opcija. Tu je i 2.0 TDI koji također proizvodi 204 KS, a okretni moment mu je 400 Nm. Ovaj dizel se nudi samo s pogonom na sve kotače.
SQ5 Sportback je top model koji ima V6 TFSI s obujmom od tri litre i 367 KS. Najveći okretni moment mu je 550 Nm.
Novi Q5 Sportback i SQ5 Sportback moći će se naručiti od prosinca. Cijene za Hrvatsku još nisu objavljene, a u Njemačkoj kreću od 54.800 eura. SQ5 košta od 85.400 eura. Time je Sportback skuplji za 2500 eura od običnog Q5 i za 1250 eura od prethodnika. Cijene za Hrvatsku još nisu objavljene.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.