Početna Auto 2629 pregleda

Ovo je novi BMW M5: Nikad nije bio tako snažan ali je i izuzetno težak

FOTO: BMW

Novi M5 je gotovo 500 kilograma teži od prethodnika, zato ni ne čudi da je usprkos mnogo većoj snazi sporiji od njega

Stigao je potpuno novi BMW M5. Auto donosi više snage nego ikad prije, prvenstveno zbog toga što je M5 prihvatio elektrifikaciju. Istodobno nije izbacio V8, no sigurno će podijeliti obožavatelje pogotovo kada čuju koliko automobil sada teži.

Author: BMW foto: BMW

Pogonski sustav kao i kod modela XM čine 4,4-litreni V-8 s dva turbopunjača i jedan električni motor ugrađen u automatskom mjenjaču s osam stupnjeva prijenosa. Ukupna izlazna snaga sustava je 727 KS, a okretni moment je 1000 Nm. Sam benzinski motor razvija 585 KS, a još 197 KS dolazi iz električnog motora. Hibridna baterija ima kapacitet od 14,8 kWh.

Author: BMW foto: BMW

BMW tvrdi da novi M5 može ubrzati od 0 do 100 km/h za 3,5 sekunde. Najveća brzina ograničena je na 250 km/h, a skače na 305 km/h s M Driver's Packageom. Po ubrzanjima je novi M5 zapravo sporiji od modela koje zamjenjuje, pogotovo od M5 Competition koji do 100 km/h sprinta za 3,3 sekunde i M5 CS koji isti zadatak obavlja za okrugle 3 sekunde. 

Author: BMW foto: BMW

Plugin hibridni pogon omogućuje potpuno električni način rada uz 40 kilometara dosega. Međutim, ako pritisnete gas ili odlučite ručno prebaciti M Steptronic mjenjač, ​​automobil će pretpostaviti da ste spremni za zabavu ​​i automatski upaliti benzinski motor za više snage.

Author: BMW foto: BMW

Postoje tri standardna načina vožnje za novi M5. U načinu Comfort benzin i struja rade kako bi omogućili najudobnije i najučinkovitije moguće putovanje. Benzinski motor će se češće gasiti, a postavke ovjesa i mjenjača su najkomfornije. Sport i Sport Plus oživljavaju pogon i u njima benzinski motor stalno radi. Potpuno uživanje u M5 omogućuju načini rada Dynamic i Dynamic Plus. Ovi načini optimiziraju pogonski sklop za punu snagu i pojačavaju sustav hlađenja za sportske uvjete vožnje. 

Author: BMW foto: BMW

Dynamic je također način na koji xDrive sustav pogona na sve kotače prebacujete na pogon na pretežno stražnjim kotačima. Auto ima elektronički kontroliranu blokadu stražnjeg diferencijala koja može poslati snagu ulijevo ili udesno kako bi se što efikasnije "obavio posao". To znači brže skretanje s više samopouzdanja, što je dodatno potpomognuto aktivnim stražnjim upravljanjem pri kojem se stražnji kotači okreću za do 1,5 stupnjeva.

Author: BMW foto: BMW

M5 zaustavljaju čeljusti sa šest klipova na diskovima od 310 mm sprijeda i jednim klipom s diskovima od 398 mm straga. Karbonske keramičke kočnice su opcijske, povećavaju veličinu prednjeg diska na 420 mm i prutom štede 25 kilograma ukupne mase. Prednji kotači imaju 20", a stražnji 21". 

Author: BMW foto: BMW

Auto ima i prerađen ovjes. Stražnja osovina s pet karika specifična je za M5 i koristi mnogo posebnih dijelova. Prednja osovina s dvostrukim poprečnim ramenima je čvršća nego u klasičnim 5-icama i koristi glavčine specifične za M5.Konstrukcija je u potpunosti učvršćena u odnosu na "civilne" primjerke serije 5. BMW-ov prilagodljivi M ovjes s elektronički kontroliranim amortizerima koje vozači mogu fino podešavati je standardan. Novi M5 dopušta individualne postavke za ovjes, kočnice, upravljanje, prijenos i sustav pogona na sve kotače xDrive. 

Author: BMW foto: BMW

U unutrašnjosti auto ima novi infotainment s operativnim sustavom 8.5 koji eliminira većinu tipki. Heads-up zaslon je standardan, a tu su i digitalni instrumenti i ambijentalno osvjetljenje specifično za M5. 

Author: BMW foto: BMW

Izvana je M5 je nezamjenjiv sa svojim četverostrukim ispušnim cijevima na stražnjoj strani. Karoserija je šira i redizajnirana u odnosu na obične 5-ice  kako bi se M5 dao agresivniji stav. Prednji odbojnik je prepun ventilacijskih otvora, a bubrezi su i ovdje nekonvencionalni, odnosno djelomično zatvoreni. Suptilni mali spojler dodaje još malo M karaktera stražnjem dijelu. 

Author: BMW foto: BMW

A sada ono što smo spomenuli na samom početku. Novi M5 je gotovo 500 kilograma teži od prethodnika i ima ukupno 2445 kilograma. Kako će to utjecati na vozne osobine tek treba vidjeti, no očito je da je već utjecalo na ubrzanje. 

Author: BMW foto: BMW

Proizvodnja BMW-a M5 počinje u srpnju u tvornici Dingolfing. Lansiranje na tržište će biti u studenom. Cijene u Njemačkoj kreću od 144.000 eura za limuzinu, a karavan, koji će biti prikazan naknadno, je skuplji za 2000 eura.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.