Početna Auto 1341 pregleda

Ovo je novi BMW X2. Postao je atraktivni Coupe SUV

FOTO: BMW

Još jedan BMW oko čijeg će se dizajna "lomiti koplja" izuzetno je aerodinamičan mali SUV

BMW je predstavio drugu generaciju svojeg modela X2 koja nema previše veze s prvom. Naime, dok ej prva generacija bila praktično klasični kompakt sa suptilnim naznakama crossovera, drug postaje SUV Coupe koji sada zauzima najniže mjesto u hijerarhiji većih X4 i X6. Usporedno s X2, predstavljen je i njegov električni brat iX2.

Author: BMW foto: BMW

Još jedan BMW oko čijeg će se dizajna "lomiti koplja" izuzetno je aerodinamičan mali SUV. Koeficijent otpora zraka za X" je 0,27, a električni iX2 ima koeficijent od samo 0,25. Dimenzije su jako narasle u odnosu na prethodnika. Automobil je duži čak 19,4 centimetara i sada ima ukupno 455 cm dužine. Ovime je automobil postao dulji i od X1 (za 5 cm) s kojim dijeli platformu.U odnosu na prethodnika također ima 2 cm duži međuosovinski razmak (270 cm), 2 cm je širi i 6 cm viši. 

Author: BMW foto: BMW

Sav ovaj rast dimenzija rezultirao je s mnogo više mjesta u unutrašnjosti. BMW obećava više prostora za ramena i laktove na svim sjedalima. Prostor za koljena straga povećan je za 25 milimetara. Zapremina prtljažnika sada iznosi 560 do 1.470 litara. Za električni iX2 ona je nešto manja i iznosi 525 do 1.400 litara.

Author: BMW foto: BMW

Na početku BMW će nuditi tri različita motora za X2. Početni je 1,5-litreni trocilindrični motor s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom u sDrive20i. Snaga sustava ovdje je 170 KS uz 240 Nm okretnog momenta. Trenutno jedini dizel je sDrive18d, četverocilindraš sa 150 KS i 360 Nm okretnog momenta. Tu je i top model, X2 M35i xDrive s 2,0-litrenim turbo benzinskim motorom. Razvija 300 KS i 400 Nm. M35 također dobiva mehanički diferencijal s ograničenim proklizavanjem, prilagodljivu M šasiju i veće kočnice. Svi X2 mijenjaju brzine putem 7-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Prema BMW-u, u ljeto 2024. godine predstavit će se još dvije pogonske varijante. 

Author: BMW foto: BMW

Što se potpuno električnog iX2 tiče, jedina verzija dostupna na tržištu, iX2 xDrive30, ima raspored s dva elektromotora i maksimalnom snagom od 313 KS i 494 Nm. Sprint od 0-100 km/h trebao bi trajati 5,6 sekundi, a najveća brzina je 180 km/h. Baterija od 64,8 kWh osigurava WLTP domet od 417 do 449 kilometara. Maksimalna snaga punjenja je 130 kW.

Author: BMW foto: BMW

Osim standardnog ovjesa, u opciji će biti i adaptivni M sportski ovjes spušten 15 milimetara. On je standard je na M35i xDrive i iX2 xDrive30.

Author: BMW foto: BMW

Unutrašnjost je očekivano uređena vrlo slično kao ona u X1. Automobil ima široki "zakrivljeni zaslon" (instrumenti od 10,25 inča, infotainment od 10,7 inča) i Infotainment s novim operativnim sustavom. Novorazvijena sjedala također se nude s veganskom kožom kao alternativa standardnoj verziji od tkanine. Dvozonska automatska klima, navigacijski sustav BMW Maps i sportski kožni multifunkcionalni upravljač također su dio standardne opreme novog BMW-a X2.  Tu je i asistent za vožnju unatrag, koji tijekom vožnje unatrag drži automobil na prethodnom kursu vožnje do 50 metara.Dodaci uključuju head-up zaslon ili funkciju proširene stvarnosti za navigacijski sustav.

Author: BMW foto: BMW

BMW X2 i iX2 stići će u prodajne salone početkom proljeća iduće godine. Cijene za Hrvatsku još nisu objavljene, a u Njemačkoj počinju od 46.400 eura za sDrive20i. Dizelski sDrive18i stoji najmanje 46.850 eura. M performance model M35i xDrive košta od 63.800 eura, a najjeftiniji iX2 košta 56.500 eura. Cijene su oko 1500 eura više nego kod X1. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.