Peugeot 408, model kao ni jedan drugi, nije stvoren samo s idejom da bi bio drugačiji od drugih, već da bi bio - bolji
Peugeot je nedavno na hrvatsko tržište lansirao novi model poznatog naziva - Peugeot 408. No novi Peugeot 408 nema nikakve veze s prethodnicima kao ni s aktualnim Peugeotom 508. Peugeot je opet pokazao svoju inovativnost i predstavljanjem novog modela, zapravo predstavio novu klasu automobila. Novi 408 je ugrubo gledano po definiciji zapravo fastback automobil s obilježjima Crossovera, no u njemu ima mnogo toga što ga jako izdiže iznad običnih definicija i konvencija. Model kao ni jedan drugi nije stvoren samo s idejom da bi bio drugačiji od drugih, već da bi bio - bolji. U tome mu pomažu brojne praktične prednosti.
Novi Peugeot 408 je nastao na provjerenoj i naprednoj arhitekturi modela 308, no od njega je mnogo veći. Dizajnom najviše nalikuje na kombinaciju modernog SUV-a i atraktivnog coupe vozila. Ono što nagoviješta svojim izgledom Peugeot 408 pokazuje i u praksi. U ovom automobilu je praktičnost i prostranost SUV-a kombinirana sa zabavnim osjećajem vožnje klasičnog automobila. Osjećajem koji klasičnim SUV-ovima inače nedostaje.
Novi Peugeot 408 je dugačak ponosnih 469 centimetara, što je na razini modernog SUV-a ili klasičnog automobila srednje klase. Njegov oblik je atraktivan, a dizajn sportski moćan s vrlo velikom dozom elegancije. No oblik Peugeota 408 nije samo atraktivan. On je omogućio dizajnerima da vozaču i putnicima pruže izuzetno prostranu unutrašnjost, mnogo prostraniju nego što biste to očekivali od automobila ovih dimenzija. Veliki međuosovinski razmak od 279 centimetara jamči mnogo mjesta na stražnjoj klupi, gdje se udobno mogu smjestiti i osobe visoke dva metra. Naravno, tu je i ogroman prtljažnik zapremine 536 litara.
Kao i svaki drugi Peugeot i 408 je u unutrašnjosti drugačiji od onoga na što smo navikli kod automobila drugih proizvođača. I opet to nije napravljeno da bi samo bio drugačiji već sa svrhom. Peugeot svoj koncept unutrašnjosti naziva i-Cockpit. Posebnosti po kojima ga se lako može prepoznati su malen upravljač s instrumentima u koje se gleda iznad upravljača, ne kroz njega kao što je to slučaj kod drugih automobila.
Koncept i-Cockpit je nastao na temeljima triju elemenata. Prvo upravljač je kompaktan, što donosi bolji osjećaj u vožnji i optimalnu upravljivost. Drugo, izdignuti instrumenti iznad upravljača vozaču omogućuju pregled nad svim informacijama povezanima s vožnjom bez potrebe za pomicanjem pogleda s ceste. Treće, veliki središnji zaslon na dodir, nadohvat ruke i u vidnom polju, omogućuje vozaču da upravlja glavnim funkcijama automobila. Zbog svega ovog Peugeot 408, ali drugi modeli ovog proizvođača se ističu povećanom sigurnost u vožnji, ali i mnogo zabavnijom vožnjom. Koncept i-Cockpita Peugeot koristi već 10 godina, a u međuvremenu je prodano skoro 10 milijuna automobila s ovim rješenjem što jasno govori o tome da su ga kupci objeručke prihvatili.
Peugeot 408 donosi najnoviju generaciju i-Cockpit unutrašnjosti s vrlo atraktivnim ali i praktičnim digitalnim 3D instrumentima ispred vozača koji se mogu prilagođavati. Tu je i novi i-Connect infotainment sustav, s novim kompaktnim upravljačem koji može prepoznati položaj ruku vozača kad upotrebljava sustave za pomoć u vožnji. Vrlo inteligentno rješenje su i -Toggle prekidači osjetljivi na dodir koji su smješteni ispod dodirnog zaslona i koji se mogu konfigurirati za klimatizaciju, telefonske kontakte, radijske postaje i postavke za pokretanje aplikacija, gdje korisnik sam odabire koju će funkciju na njih postaviti.
Osim praktičnog, zabavnog i sigurnosnog aspekta i-Cockpit donosi i vrlo atraktivni dizajn unutrašnjosti. U sjedalima Peugeota 408 vozač i putnici uživaju u Wellness osjećaju za sva osjetila. Djelomično je to zbog atraktivnog izgleda, ali i zbog mnogih drugih faktora kao što su izuzetna udobnost te korištenje vrlo kvalitetnih i prestižnih materijala koji su ugrađeni s mnogo osjećaja za detalje i kvalitetnu izradu. Unutrašnjost je tako podjednako atraktivna kao i vanjski dizajn ovog automobila koji prolaznike jednostavno tjera da se okreću za njim.
I u pogledu dinamike i efikasnosti vožnje Peugeot 408 postavlja mjerila. U ponudi su moderan i štedljiv benzinski motor i dva napredna plug-in hibridna sustava koji donose vrhunske performanse uz minimalnu potrošnju goriva. Benzinski motor je provjereni benzinac sa 130 KS koji serijski dolazi s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa. Jedan je od najuglađenijih i najštedljivijih motora u klasi te tako donosi udobnost vožnje, dobre performanse i nisku potrošnju goriva kombiniranu s niskom emisijom CO2.
Plug in hibridni sustavi kombiniraju udobnost, štedljivost i vrhunske performanse električnog pogona s bezbrižnosti na dužim putovanjima koju omogućava pogon na benzin. U ponudi su dva sustava snage 180 i 225 KS što je jamac za vrhunske performanse: strelovita ubrzanja ali i moćna međuubrzanja koja će znatno olakšati manevre pretjecanja na otvorenim cestama. Sustav se sastoji od električnog motora, snažnog benzinskog motora te baterije koju je moguće puniti kod kuće ili na javnim punionicama. Uz punu bateriju automobil svakodnevne gradske vožnje može obavljati potpuno bez štetnih emisija i bez potrošnje benzina što će rezultirati velikim uštedama. Kada se baterija isprazni automobil dalje vozi kao klasičan hibrid, što znači uz malu potrošnju benzina i vrlo tih rad jer se više od 50 posto vožnje i dalje obavlja pomoću struje.
Velika pažnja prilikom stvaranja 408 bila je posvećena i voznim karakteristikama. Nije se htjelo zakinuti ni one kojima je udobnost najvažnija, ali ni one koji uživaju u življoj vožnji. Čitav automobil je izuzetno udoban u vožnji te gotovo neprimjetno savladava lošije ceste i neravnine na njima. Udobnosti doprinosi i tišina koja vlada u kabini zahvaljujući uglađenim pogonima i zvučnoj izolaciji koja je na razni najprofinjenijih automobila na tržištu. No i oni kojima je užitak u vožnji mnogo bitniji u ovom autu dolaze na svoje. Novi Peugeot 408 može biti iznimno dinamičan zbog vrhunskog ovjesa, brzog mjenjača s osam brzina i vrlo malog kruga okretanja malenog ergonomičnog upravljača koji idealno 'leži' u rukama vozača.
Peugeot 408 nije samo novi model. On je nova klasa automobila. I uz to vrhunska klasa.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.