Početna Auto 873 pregleda

Pick-up za selo i grad

Mitsubishi L200
Vidi galeriju 1/15
Pick-up za selo i grad Pick-up za selo i grad Pick-up za selo i grad Pick-up za selo i grad Pick-up za selo i grad Pick-up za selo i grad Pick-up za selo i grad Pick-up za selo i grad Pick-up za selo i grad Pick-up za selo i grad Pick-up za selo i grad Pick-up za selo i grad Pick-up za selo i grad Pick-up za selo i grad Pick-up za selo i grad

I dok se čeka Nissan Navara, dok se slaže mozaik oko nove Toyote Hilux kolo vodi L200 s cijenama od 202.900 kn (154 KS) za najjednostavniji model do 349.900 kn (181 KS) za najopremljeniji i trošarinom opterećeni L200

Najveću ocjenu - 5 zvjezdica dali su Mitsubisiju L200 stručnjaci Auto motor und sporta, Auto Expressa,  Quattroruotea…, a 4 zvjezdice na EuroNCAP testu prava su rijetkost među pick-upovima. Takve recenzije nisu pratile njihove ljute konkurente, ponajprije japanske. Mitsubishi L200 trenutno je u najboljoj poziciji, jer Nissan Navara i Toyota Hilux tek se zahuktavaju prošlogodišnjim modelima, a VW Amarok nešto je stariji i predan je cilju da čvrsto drži visoku cijenu. Navara još nema poznatu cijenu, Hilux je tu s nešto većim usporednim cijenama nego L200, ali i nepoznatim datumima isporuka. To je trolist mega-radnih terenaca koji će sasvim sigurno u dogledno vrijeme voditi ljutu bitku za prestiž u segmetu.

Mitsubishi L200 | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Svi su oni uzeli dobar zalet, jer se povlačenjem Mazde s tržišta stvorio prostor za nove igrače. Mazda BT50 godinama je u nas bila simbol za vrhunske, ujedno iznimno povoljne pick-upove. Prestali su ih prodavati u Europi, jer valjalo je investirati ogroman novac u razvoj dizelskih agregata koji danas moraju zadovoljavati najmanje Euro5b normu. Sva tri Mazdina nasljednika postavila su posve nove standarde u klasi. I dok je Mazda BT50 prije svega imala ulogu mazge, bolje rečeno radnog auta, sva tri nova japanca nude miks. Navara, L200 i Hilux kombiniraju tradicionalne mucho pick-up osobine (čvrstoća, nosivost, učinkovitost, radne i terenske osobine…) s luksuzom, profinjenošću, elegancijom, ekstremnom opremljenošću, infotainmentom…).

Nakon uzmaka Mazde BT50 na upražnjeno mjesto lidera pick-upova zasad najžešće puca Mitsubishi koji je radnom vozilu podario limuzinski luksuz te novi moćniji motor 

Mitsubishi L200 | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Mitsubishi L200 je kao Navara i Hilux kralj gradilišta, poljoprivrednih gospodarstava, off-road prometnica, ali nisu mu strane ni ulice koje vode u downtown. Njime se bez kompleksa može zaputiti navečer pred nacionalni teatar. Ipak, operite ga prije ako ste ujutro njime prevozili gnoj iz štale u vinograd. U ruke nam je dospjela top-ponuda L200, koja podrazumijeva četvera vrata, opremljena poput kraljevskoga salona, a pogoni je 181 KS snažan 2.4-litarski dizelaš s dvije bregaste osovine i sustavom varijabilnoga podizanja ventila. Ali i koja je, nažalost, opterećena svim mogućim porezima. Tu je i fenomenalna šesterostupanjska automatska mjenjačka kutija, precizna, s odmjerenim odnosima, usuglašena i s pogonom 4x4 i sa šperom pa i reduktorom.

Mitsubishi L200 | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Agregat 2.4 DOHC DI-D iz najnovije je generacije i osmišljen upravo za L200 i njegovu još luksuzniju izvedbu Pajero. Dolazi u dvije inačice, sa 154 i 181 konjskom snagom. Okretni moment potonjeg je kamionskog kalibra - 430 Nm pri 2500/min. Za 70 Nm to je bolje od okretnog momenta kojim raspolaže trolitarski dizelaš sa 171 KS u Hiluxu, no Toyotin turbak zbog većega obujma najpovoljnijim momentom raspolaže već od 1400 o/min. Više snage i više Mitsubishijeva momenta ili pak svega toga nešto manje, ali raspoloživoga već od najmanjih okretaja? I jedan i drugi imaju prednosti i mane. Ima li ih i Navara, kada je riječ o agregatu? Nažalost, nismo je imali prigodu oprobati, ali podaci koji prate njen posve novi 2.3-litarski dizelaš dojmljivi su. Ponajprije zbog dva turbopunjača, novi je Navarin agregat 24 posto učinkovitiji nego prethodni 2.5-litarski dizelaš koji je koristio. Ima 180 konja, 450 Nm pri samo 1600 o/min - bez premca je, bar na papiru. 

Mitsubishi L200 | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Sve ovo je posve novo u segmentu radnih, a istovremeno luksuznih terenaca i pick-upova. Još do prije nekoliko godine ovom su klasom kraljevali ponajprije šesterocilindrični, a nerijetko i osmerocilindrični agregati s ogromnim zapreminama. Downsizing je zakucao i na vrata ove king size klase, Mitsubishi i Toyota ponudili su jedan, a Nissan čak dva turbopunjača. Osim Double Cab inačice s četvero uobičajenih vrata L200 dostupan je i kao Club Cab model s dvoja obična i dvoja “pomoćna” vrata koja za lakši ulazak na stražnju klupu i ono još važnije - uštedu.

Tehničke karakteristike
MITSUBISHI L200 2.4 DI-D
motor 4 cilindra, turbodizelski
obujam 2442 ccm
snaga 133 kW/181 KS pri 3500 o/min
moment 430 Nm pri 2500 o/min
mjenjač automatski, 6 stupnjeva
maks.brzina 179 km/h
0-100 km/h 9,5 s
potrošnja 7,2 l/100 km
test 9,4 l/100 km
emisija CO2 189 g/km
dimenzije 5205/1815/1780 mm
prtljažnik 1520x1470x475 mm
masa 1805 kg
jamstvo 5 godina
Cijena OSNOVNOGA MODELA   259.900 kn
Cijena modela SA 154 KS    202.900 kn
cijena testiranog modela 349.900 kn

Takva inačica u nas je oslobođena plaćanja posebnoga poreza na motorna vozila i stoga je zanimljiva. U slučaju agregata sa 181 konjem “povlastica” je 74.388 kn! Najskuplji L200, koji smo vozili. stoji 349.900 kn, donekle usporedivi L200 s dvoja vrata stoji 100.000 kn manje, a najjeftiniji L200 (Club Cab) s dvoja vrata može se kupiti za 201.900 kn naviše!

Iznimo je to veliki raspon u cijeni i prije odluke o kupovini valja staviti na vagu ne samo značajke i količinu opreme, nego i porezne olakšice. Suprotno očekivanjima, najveći broj kupaca zasad kupuje luksuznije i četverovratne modele. Ima se, nema što. 

Što je novo? Luksuz poznat iz limuzina

Mitsubishi je radna pick-up vozila odlučio dijelom prenamijeniti. I dok su prve četiri generacije (1978-2015)  davale naglasak isključivo radnim svojstvima, peta to mijenja iz temelja. Naprosto je došlo vrijeme kada i takav auto mora udovoljiti i obiteljskim potrebama, a ne samo komercijalne. Nazivom Sport Utility Truck Mitsubishi je otvorio novo poglavlje među pick-upovima koje nudi i luksuz na koji smo navikli u limuzinama.

Novi motor, 7 zračnih jastuka, infotainment...

U ponudi je samo jedan četverocilindrični turbodizelaš i to sa 153 i 181 KS. Novost su i aluminijski blok te glava motora i oprema koja je do jučer bila netipična za pick-upove, poput dvozonske automatske klime, 7 zračnih jastuka, podešavanja upravljača po visini i dubini, navigacijskoga uređaja sa glasovnim upravljanjem, zaslona na dodir... . Tu su i posve novi aktivni i pasivni sigurnosni sustavi. od elektroničkoga nadzora stabilnosti i trakcije, preko EBD-a Rise strukture karoserije.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.