Svakoga dana sve više monovolumena nestaje iz ponude automobila, proizvođači ili rade njihovu pretvorbu u SUV-ove ili potpuno 'gase' pojedine modele
Dolaskom na tržište Nissana Qashqaija 2006. godine u automobilskoj industriji je počela velika revolucija koja još traje. Te je godine, na europskom tržištu, započeo proboj SUV-ova kakve danas poznajemo, odnosno automobil s puno prostora, malo više podignut od tla i s oblikom terenca, ali svejedno predviđen za štedljivu gradsku vožnju.
Zbog takvoga noviteta velik broj kupaca odlučio se za SUV umjesto za monovolumen pa je znatno smanjena prodaja modela mnogih proizvođača. Na primjeru Peugeota i njegovih modela 3008 i 5008 možemo primijetiti kako su se neki proizvođači odlučili napraviti veliki 'redizajn' na svojim modelima, a mnogi su tada neke svoje modele prestali prodavati.
Posljednjih mjeseci navedena tema postala je još aktualnija kad su lideri u toj klasi počeli najavljivati gašenje svojih iznimno prodavanih modela. U Fordu se razmatra ukidanje modela C-Max, S-Max i Galaxy, a povećala bi se proizvodnja SUV-ova poput Kuge, Edgea, EcoSporta.
U sličnoj situaciji je Renault s modelom Scenic. Iako je Renault uz gamu SUV-ova pokušao zadržati u ponudi i Scenic, potražnja za nekada najprodavanijim monovolumenom je drastično pala. Prema riječima Renaultova čelnika Thierryja Bollorea, Scenic će se boriti do 2022. godine, a neizvjesna je njegova sudbina nakon toga.
Kako sudbina monovolumena još uvijek nije određena, ne možemo reći da su otpisani. Na aktualnomu pariškom salonu automobila možemo primijetiti kako se najveće svjetske marke poput BMW-a, Mercedesa, Renaulta i Citroena još bore za svoju poziciju s monovolumenima.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.