Uz prekrasnu jadransku obalu iz prve smo ruke iskusili sve čari njemačkih superluksuznih limuina Sport Turismo i Turbo S E-Hybird, koje oduzimaju dah baš u svakome pogledu...
Hrvatsko more, hrvatska obala i sportski auto. Može li bolje? Naravno, može, isključivo u slučaju da je automobil marke Porsche. Danima prije ovog eventa bio sam skeptičan isključivo zbog toga što je nekoliko dana u cijeloj Hrvatskoj padala jaka kiša. Dalmaciju su poharale poplave, olujni vjetrovi...
Krećući put Trogira na regionalnu premijeru novih članova obitelji Porsche, Panamere Sport Turismo i Panamere Turbo S E-Hybrid, potajno sam se nadao lijepome vremenu. Zauzvrat sam dobio ne lijepo, nego savršeno vrijeme i idealnu temperaturu bez vjetra. Sve se poklopilo i meni je preostalo samo zasjesti za upravljače novih Porschea Panamera.
Odmah na početku odabrao sam najsnažniju verziju te ujedno i novi najsnažniji sportski sedan na svijetu. Riječ je o Porsche Panameri Turbo S E-Hybrid. Iako je potrebno nekoliko “lomova” jezika kako bi se uspješno izgovorio naziv ovoga modela, koncept je zapravo vrlo jednostavan. Novi Turbo S E-Hybrid spoj je dvaju “svjetova”. Onog 4,0-litrenog twinturbo V8 koji razvija 550 KS i onoga potpuno nečujnog, odnosno električnog, koji brine da na raspolaganju u novoj Panameri imamo kolosalnih i nevjerojatnih 680 konjskih snaga!
U vožnji, što me najviše iznenadilo, velika masa od 2480 kg se uopće ne osjeća, odnosno njen negativni učinak je zaista sveden na minimum, dok je osjećaj za upravljačem fenomenalan i precizan. U najsnažnijoj Plug-In hibridnoj Panameri moguće je birati između četiri načina vožnje: Electric, Hybrid, Sport i Sport+.
Nakon “guštanja” na ruti od Trogira do Novalje uslijedila je pauza nakon koje sam odlučio isprobati drugu zvijezdu “showa” - Panameru Sport Turismo. Za povratak prema jugu Dalmacije odabrao sam benzinsku verziju Turbo, koja iz 4,0-litrenog V8 motora razvija 550 KS. Riječ je o zaista prelijepom automobilu, koji u ovome izdanju po mome mišljenju donosi dodatnu dozu šarma koja u sedanske verzije - ne postoji. Model Sport Turismo od standardne izvedbe razlikuje se, osim u dizajnu, u samo nekoliko detalja. Ispod petih, stražnjih vrata, nalazi se prtljažnik povećan s 405 na 520 litara, a novost je i raspored sjedala 4+1.
Karavanska inačica toliko me očarala dizajnom, uglađenošću i naravno snagom, a posebice u prekrasnoj Kreide bijelo-sivoj boji eksterijera. U vožnji objema Panamerama upravlja se odlično, precizno i bez zadrške, što je bilo i za očekivati od Porscheovih automobila. Za toliku snagu i fenomenalne performanse potrebne su i najbolje kočnice. U slučaju nove Panamere Turbo S E-Hybrid karbonsko-keramičke kočnice su standard, dok u Sport Turismo Turbo modelu one dolaze kao opcija.
Osim Turbo verzije, u ponudi je i “obična” Panamera 4 i 4S Sport Turismo, te 4 E-Hybrid varijanta koja iz 2,9-litrenog V6 motora uz pomoć elektromotora razvija respektabilnih 462 KS. Tijekom ovog nezaboravnog iskustva ono o čemu nisam brinuo bilo je potrošnja goriva i cijena, tako da o tome neću pisati. Sve u svemu, nove Panamere iznenadile su me, očarale i potpuno zavele performansama, luksuzom i neprikosnovenom ekskluzivnošću.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.