U ponudi poznate aukcijske kuće RM Sotheby's ovoga vikenda naći će se jedan od triju postojećih prototipa legendarnoga Porschea 959
Model 959 bio je tehnološki najnapredniji sportski automobil u svoje vrijeme, kojim je Porsche odlučio zavladati svjetskim relijaškim prvenstvom tijekom 80-ih godina prošloga stoljeća. S obzirom na to da se poznata Grupa B ugasila, inženjeri iz Zuffenhausena dobili su zadatak dati novu svrhu ovom automobilu pa je tako dobio cestovnu verziju, inačicu pripremljenu za "Le Mans" te verziju koja je 1986. godine osvojila Paris-Dakar Rally.
Ukupno je proizvedeno malo manje od 350 primjeraka, a za sam razvoj trebalo je 12 prototipova. Nakon uspješnoga razvoja, skoro svi prototipovi trebali su biti uništeni, ali su tri nekako preživjela pa će se tako jedan od njih, ovoga vikenda, prodavati na aukciji. Riječ je o sedmome proizvedenom prototipu, koji je služio za testiranje električnih sustava i rada za vrlo visokih temperatura.
Nakon testiranja taj Porsche 959 F7 otkupio je zastupnik i kolekcionar Porschea Vasek Polak. Iako je tvornica htjela taj auto pretvoriti u cestovni, Polak to nije dozvolio te ga je kupio pod uvjetiom da automobil nikada ne registrira, proda ili se utrkuje njime prije nego što tvornica odradi potrebne dorade. Polak je 959 odvezaoo u svoj salon u Ameriku te ga ondje izložio. Nakon 1990. godine, F7 je premješten u Japan gdje je služio kao muzejski primjerak, do 1997. godine.
Nakon Polakove smrti, F7 se vraća u Europu, gdje je promijenio nekoliko vlasnika, a i registrira je za cestovnu upotrebu. S ovakvom bogatom poviješću i činjenicom da postoje samo tri komada, Porsche 959 F7 postiže početnu cijenu od 1,4 milijuna eura. Prema procjenama stručnjaka, trebao bi bez problema postići navedenu cijenu, a možda postići i 1,6 milijuna eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.