Početna Auto 215 pregleda

Revolucija 'Neue Klasse' je počela: Ovo je novi BMW iX3

FOTO: BMW

Serijska proizvodnja počinje uskoro u tvornici u Debrecenu, a prvi primjerci na europsko tržište stižu u ožujku 2026. godine

BMW iX3 nove generacije nije tek još jedan električni SUV, već projekt koji simbolizira prekretnicu za cijelu marku. Nakon povijesnog BMW-a 1500 iz 1962., koji je postavio temelje modernog uspjeha, iX3 otvara novo poglavlje, "Neue Klasse". Ulog je ogroman: najveća investicija u povijesti tvrtke, nova eDrive tehnologija šeste generacije, doseg do 805 kilometara i punjenje snagom do 400 kW.

Author: BMW foto: BMW

Na prvi pogled jasno je da je riječ o potpuno novom automobilu, a ne tek o evoluciji postojećeg modela. Duljina od 4782 mm, širina 1895 mm i visina 1635 mm čine ga nešto dužim, ali nižim i užim od benzinskog X3. Prtljažnik nudi od 520 do 1750 litara, a dodatni pretinac od 58 litara smješten je ispod prednje haube. Mogućnost vuče do dvije tone potvrđuje praktičnu stranu automobila.

Author: BMW foto: BMW

Prednji kraj obilježava uspravna, uska maska koja podsjeća na BMW-ove modele iz šezdesetih, u kombinaciji s tankim LED svjetlima i minimalističkim detaljima bez kroma. Straga dominiraju vodoravno postavljena svjetla i čisti, gotovo futuristički dojam. Dizajn je ostao blizak konceptu Neue Klasse X, a serijski model unosi dovoljno osobnosti da se razlikuje od konkurencije poput Audija Q6 e-tron ili Porschea Macan EV.

Author: BMW foto: BMW

Kabina iX3 donosi revoluciju u ergonomiji i sučelju. Prednje armature prelijevaju se u panele vrata, stvarajući "wrap-around" efekt, dok veliki prozori i panoramski krov otvaraju prostor svjetlu. Glavna atrakcija je BMW Panoramic iDrive, zaslon koji se proteže cijelom armatura ispod vjetrobrana i projicira informacije od A-stupa do A-stupa. U praksi vozač može birati sadržaje, dok ključni podaci poput brzine ostaju stalno vidljivi.

Author: BMW foto: BMW

Centralni zaslon smješten je na standardnom mjestu pored volana, a multifunkcijski upravljač kombinira fizičke tipke s dodirom i glasovnim naredbama. To omogućuje kontrolu nad multimedijom, navigacijom i asistencijama bez pretjeranog oslanjanja na touchscreen.

Author: BMW foto: BMW

Prostor straga je izdašan, s dovoljno mjesta za noge i prirodnim položajem sjedenja. Kvaliteta materijala je na visokoj razini, a mogućnosti personalizacije široke, od presvlaka do ambijentalnog osvjetljenja.

Novi BMW iX3 temelji se na šestoj generaciji eDrive tehnologije, koja spaja snažne elektromotore, visokonaponske baterije s cilindričnim ćelijama i naprednu 800-voltnu arhitekturu. U izvedbi iX3 50 xDrive, sustav razvija 469 KS, uz 645 Nm okretnog momenta. To je dovoljno da SUV ubrza do 100 km/h za 4,9 sekundi i dosegne elektronički ograničenu brzinu od 210 km/h. Riječ je o kombinaciji sinkronog motora straga i asinkronog motora sprijeda, čime se osigurava uvijek optimalna raspodjela snage na sve kotače.

Author: BMW foto: BMW

Baterija nudi neto kapacitet od 108,7 kWh, što donosi do 805 kilometara dosega prema WLTP-u. Na 800-voltnim brzim punionicama od 400 kW, iX3 se može napuniti od 10 do 80 posto u svega 21 minutu, dok dodatne funkcije omogućuju korištenje energije iz baterije za napajanje kućanstva ili povrat u mrežu. BMW ističe da se 98 posto usporavanja obavlja kroz rekuperaciju, a posebna funkcija Soft-Stop osigurava glatko zaustavljanje.

Author: BMW foto: BMW

Serijska proizvodnja počinje uskoro u tvornici u Debrecenu, a prvi primjerci na europsko tržište stižu u ožujku 2026. godine. Američka i kineska verzija dolaze nekoliko mjeseci kasnije.

Author: BMW foto: BMW

Cijena za Njemačku kreće od 68.900 eura za iX3 50 xDrive, što je osjetno povoljnije od usporedivog X3 M50 s benzinskim motorom koji starta na 84.500 eura. Osnovna izvedba s jednim motorom, stražnjim pogonom i cijenom oko 60.000 eura bit će lansirana kasnije, dok se odjel BMW M već sprema ponuditi još snažniju sportsku varijantu.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.