McMurtry Automotive je najavio da mala električna zvijer s ventilatorom kreće u proizvodnju u ograničenoj seriji od 100 vozila
S ubrzanjem do 100 km/h za nevjerojatnih 1,81 sekundu Rimac Nevera drži svjetski rekord za serijski auto, no to bi se moglo promijeniti za koju godinu. McMurtry Spéirling Pure bi se za dvije godine trebao naći u serijskoj proizvodnji, a njegovo ubrzanje do 100 km/g trebalo bi trajati samo 1,5 sekundi.
Ako vam ovaj auto izgleda poznato u pravu ste, to je mali električni sportski automobil koji je oborio rekord na brdskoj utrci u Goodwoodu prije godinu dana. S bivšim F1 vozačem Maxom Chiltonom za volanom, Spéirling je prešao stazu za 39,08 sekundi, nadmašivši stari rekord VW ID.R-a iz 2019. za 0,8 sekundi. Najviše je impresionirao na startu gdje je krenuo "kao ispaljen iz praćke".
Sada je McMurtry Automotive najavio da mala električna zvijer kreće u proizvodnju u ograničenoj seriji od 100 vozila. Prototip će biti izložen na Festivalu brzine u Goodwoodu u srpnju ove godine, a pretprodukcijski prototipovi uslijedit će 2024. godine. Prve isporuke kupcima planirane su za 2025. godinu. Automobil će koštati 954.000 eura plus porezi, što i nije neki astronomski iznos u svijetu preskupih hiperautomobila. Za taj novac dobivate minijaturno električno vozilo samo za stazu s monokokom od karbonskih vlakana. Vozilo je dugo samo 3,45 metara, široko 1,58 metara i visoko samo 1,02 metra.
Unatoč tome što je tako nizak, može primiti vozače visoke do dva metra i teške 150 kilograma zahvaljujući podesivim papučicama i podesivom upravljaču. Razvija okruglih 1.000 KS što danas nije neka senzacija, no senzacija je njegova masa, manje od 1000 kilograma. Za nevjerojatno ubrzanje i brzine kroz zavoje najviše je zaslužan sustav s ventilatorom koji isisava zrak ispod auta i tako ga "lijepi za podlogu".
Serijski Spéirling Pure vozit će se se na manjim 18-inčnim kotačima, koji su nešto lakši od prošlogodišnjih 19-inčnih kotača, te na širim slick gumama od 270 mm sprijeda i 300 mm straga. Tu je i novi sustav ventilatora s 15 posto boljom učinkovitošću i 14 posto manjom težinom u odnosu na stari sustav. Baterija od 60 kWh može se napuniti za samo 20 minuta i izdržat će 10 krugova Silverstonea punom snagom tvrdi proizvođač.
McMurtry Automotive dodatno je poboljšao ovjes, karoseriju i aerodinamiku dok je prilagođavao papučice, električnu arhitekturu, kočnice, šasiju i servo upravljač kako bi uštedio još više težine. Tu je i malo unaprijeđen mjenjač, redizajnirana, lakša baterija s boljim toplinskim upravljanjem i opcija ABS-a.
S obzirom da je McMurtry Spéirling Pure automobil koji se ne smije voziti javnim prometnicama, Neverin rekord za najbrži serijski cestovni auto nije ugrožen.
Koliko ludo McMurtry Spéirling Pure ubrzava i kako nevjerojatno drži zavoje možete pogledati na ovom videu:
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.