Na raznim cestama u okolici Rima, pa i na offroad poligonu isprobali smo Suzukijev novitet i potencijalni hit za 2017.
Iako nosi otprije poznati naziv Ignis, riječ je o posve novom autu ne samo konstrukcijski nego i konceptualno. Japanci su ga nazvali Ultra Compact SUV i ustvari je riječ o malome autu, odnosno Crossoveru gradskog auta i SUV-a. Vanjskim dimenzijama, ali i očekivanom cijenom parirat će najprodavanijim autima A segmenta kao što su Up, Twingo, i10 ili Aygo... Pa čak i broj većim autima.
No u odnosu na konvencionalne male aute dodatna mu je prednost to što je izgledom, ali i voznim odlikama "pravi mali terenac", dostupan i s Allgrip pogonom na sve kotače što je rijetkost u ovoj klasi. Novi je Ignis posve japanski proizvod. Nacrtao ga je dizajner Tetsuya Ozasa, projektirao glavni inženjer Masayuki Ishiwata, a i proizvodi se u japanskom pogonu u Sagari.
Tijekom predstavljanja u okolici Rima Japancima je stigla i odlična vijest iz Euro NCAP-a u vidu 5 osvojenih zvjezdica na Crash testu za najbolje opremljeni model koji u serijskoj opremi ima gomilu sigurnosnih sustava, pa tako i sustav automatskog kočenja u slučaju opasnosti koji prepoznaje zapreke poput auta, pa čak i pješake, a podupiru ga dvije kamere.
Napravljen je na novorazvijenoj platformi koja zahvaljujući upotrebi naprednijih čelika, osim čvrstoćom fascinira i malom masom (810 kg za osnovnu izvedbu do 920 za hibrid s pogonom na sve kotače). Sve izvedbe pokretati će četverocilindrični benzinac s obujmom 1.2 litre i snage 90 KS sa 120 Nm okretnog momenta koji je tijekom probnih vožnji trošio od 4,7 do 5,3 litre što je gotovo u rangu s tvorničkim podacima.
Dostupna je i izvedba SHVS s hibridnim sklopom, izvedba s pogonom na sve kotače Allgrip, te ručnim ili automatskim mjenjačem s pet stupnjeva. Sve u svemu, prvi dojmovi s vožnje izuzetno su pozitivni. Uz malu potrošnju, Ignis se doima živahnim i upravljivim, pohvalan je mali radius okretanja (4,7 metra), a visina od 18 milimetara od tla omogućuje i terensku vožnju.
U samo 3,7 metara duljine, djelomično zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku 2435 mm, a djelomično i zbog pomno dizajnirane i konstruirane unutrašnjosti Ignis je iznutra veći no što bi mogli pomisliti. Iako posve nov i moderan, novi Ignis evocira uspomene na kultne Suzukijeve terence i upravo ga taj "offroad spirit" čini jedinstvenim.
Tehničke karakteristike | |
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET 2WD | |
motor | 4 cilindra, benzinski |
obujam | 1242 cm3 |
snaga | 66 kw/90 KS pri 6000 o/min |
moment | 120 Nm pri 4400 o/min |
mjenjač | ručni, pet stupnjeva |
najveća brzina | 170 km/h |
ubrzanje (0-100 km/h) | 12,2 s |
potrošnja | 5,5/4,1/4,6 l/100 km |
emisija CO2 | 104 g/km |
dimenzije | 3700/1660/1595 mm |
prtljažnik | 260/110 l |
masa | 810 kg |
jamstvo | 5 godina |
cijena | 79.900 kuna |
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.