Početna Auto 1572 pregleda

Sve što trebate znati o najnovijim rekordima Nürburgringa

Ovo je deset najbržih serijskih automobila na zloglasnoj njemačkoj stazi Nürburgring Nordschleife

Author:

Nürburgring je oduvijek slovio za najrespektabilniju stazu u svijetu utrka. No u posljednje vrijeme slavna staza postala je ključni testni poligon proizvođača automobila, gdje se testiraju ponajbolji serijski automobili. Utrka za najbržim krugom i titulom najbržeg serijskog automobila na Nürburgringu svakako je bitna stavka u pedigreu jednog automobila. Dvadeset kilometara staze sadrži neke od najzahtjevnijih asfaltiranih dionica na svijetu, s visinskom razlikom većom od 300 metara, u gustoj borovoj šumi zbog koje se ova staza naziva i 'Zeleni pakao'. Vrijeme kruga na Nürburgringu svojevrsna je valuta kod automobilskih brendova, pa se tako razni proizvođači hvale rekordima staze Nürburgring u raznim kategorijama; od sportskih automobila, 'hot hatcheva' do SUV-ova.

Apsolutni rekord Nürburgringa

Porsche 919 Hybrid Evo trenutno je najbrži automobil na legendarnoj stazi, a vrijeme koje to potvrđuje je 5.19,55. Automobil je baziran na prototipu Le Mans, kojim se njemački proizvođač utrkivao na istoimenoj utrci. Na Nürburgringu je Hybrid Evo postigao najveću brzinu 368 km/h.


Najbrži automobil s prednjim pogonom

U ovoj kategoriji već se godinama odvija borba između Seata, Renaulta, Volkswagena i Honde. No kruna trenutno pripada Hondi, a Civic Type R odvezao je krug u vremenu 7.43,8, čime je s trona skinuo Volkswagen Golf GTI Clubsport S.

Author:

Najbrža limuzina

Jaguar XE SV Project 8 nedavno je uzeo titulu Alfi Romeo Giulia Quadrifoglio, a pobjedničko vrijeme kruga je 7.21,20.

Jaguar pokreće natjecanje za vozače starije od 50 godina | Author: Jaguar foto: Jaguar
 

Deset najbržih serijskih automobila na Nürburgringu

Poboljšanje rekorda u kategoriji automobila s prednjim pogonom u posljednje je vrijeme u porastu, no pravi kraljevi Nürburgringa su automobili iz samoga vrha ponude određenoga brenda. Tako na ovoj stazi padaju zavjese s najnovijih hiperautomobila ili se pak otkrivaju projektili na četiri kotača, koji dovode u pitanje krajnji potencijal Nürburgringa.
 

 

10. Lexus LFA Nürburgring Package – 7.14,64

Ispod poklopca krije 4,8-litreni motor V10, s 570 'konja'. Ova posebna serija Lexusa LFA, kao što mu i ime govori, fokusirana je na performanse. Više downforcea, niži i tvrđi ovjes, trkaće gume i još mnogo toga pridonijelo je vremenu kruga 7.14,64, što je dovoljno za ulazak u 'Top 10' najbržih.

Author:

 

9. Chevrolet Corvette C7 Z06 – 7.13,90

Jedan od samo dva američka automobila među deset najbržih je Chevrolet Corvette C7 Z06. Pokreće ga 6,2-litreni motor V8, koji raspolaže sa 650 'konja' i 881 Nm okretnoga momenta. Kao i mnogi drugi brzi automobili, opremljen je gumama Michelin Pilot Sport Cup 2, a 2017. godine postavio je neslužbeni rekord staze s vremenom 7.13,90.

Author:
 

8. Gumpert Apollo Sport – 7.11,57

Čudnovato ime i isti takav dizajn. Gumpert Apollu možda nedostaje klasične privlačnosti koju smo navikli vidjeti kod supersportskih automobila, no zasigurno mu ne nedostaje potencijala. Twin-turbo motor V8 razvija 720 'konja' i krug na Nürburgringu projuri za 7.11,57.

Author:
 

7. Mercedes AMG GT R – 7.10,92

Mercedesov novi ekstremni AMG GT R ostavio je trag na Nürburgringu 2016. godine, odnosno vrijeme kruga 7.10,92. Njegov rival, Porsche 911 GT3 RSa razvija 510 'konja' iz 4,0-litrenog motora V8. Do 'stotke' ubrzava 3,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu 318 km/h.

Author:
 

6. Nissan GT-R Nismo – 7.08,59

Najjeftiniji i najiskoristiviji superautomobil s ove liste, Nisan GT-R Nismo, protutnjao je Nürburgringom u vremenu 7.08,59. No u ovome je slučaju GT-R Nismo bio opremljen raznim 'track' opcijama, smanjenom masom i poboljšanom aerodinamikom.

Author:
 

5. Dodge Viper ACR – 7.01,03

S obzirom na to da je Dodge s Viperom iz 2010. godine imao vrijeme 7.12,13, mnogi su se nadali kako će ovaj Dodge Viper ACR projuriti Nürburgringom za manje od sedam minuta. Malo mu je falilo da to i ostvari, ali utješna nagrada mu je to što ostaje najbrži ručno sastavljani serijski automobil na Nürburgringu. Iz 8,4-litrenoga motora V10 razvija 655 'konja' i 813 Nm okretnoga momenta.

Author:

4. Porsche 918 Spyder (Weissach Package) – 6.57,00

Dok je McLaren sramežljiv po pitanju svojih postignuća na Nürburgringu, kada je riječ o hiperautomobilu s kodnim imenom 'P1', Porsche je modelom 918 Spyder postavio vrijeme 6.57,00. Tako je prvi i zasad jedini iz 'svetoga trojstva' koji je postavio službeni rekord u toj klasi, pa LaFerrari i P1 imaju cilj kojemu mogu težiti. Kombinirana snaga električnog i benzinskoga motora je 887 'konja' i 944 Nm okretnoga momenta. Ovaj stroj s pogonom na sve kotače projurio je Nürburgringom u rujnu 2013. godine, držeći rekord sve do dolaska Lamborghinija Performantea.

Author:
 

3. Lamborghini Huracan Performante – 6.52,01

Pred samu premijeru na Ženevskom salonu, Lamborghini je u javnost pustio snimku Huracana Performantea kako juri 'Zelenim paklom'. Zvijer presvučena kamuflažnom folijom i pogonjena 5,2-litrenim motorom V10, s Marcom Mapellijem za volanom, odradila je krug za 6.52,01.

Author:

2. Porsche 911 GT2 RS – 6.47,30

Kada je Porsche osmislio GT2 RS rečeno je kako cilja na vrijeme kruga otprilike 7.05,00. No potpuno je 'razbio' to očekivanje i nadmašio Lamborghinija Huracana Performantea žestokim rezultatom 6.47,30, s testnim vozačem Larsom Kernom, 2017. godine.

Author:
 

1. Lamborghini Aventador SVJ – 6.44,97

U rujnu 2017. godine Porsche je s trona skinuo Lamborghinija Huracana Performantea, a Lamborghiniju je trebalo manje od godinu da vrati naslov prvaka Nürburgringa i to Aventadorom SVJ i vremenom 6.44,97. Zahvaljujući 6,5-litrenome motoru V12 i snazi 770 'konja', moćni Aventador SVJ tako je za više od dvije sekunde prestigao Porsche 911 GT2 RS.

Author:

 

Ostali rekorderi Nürburgringa

Ako ste pomislili kako je ovih deset najbržih definitivna lista rekorda, varate se. Još je mnoštvo drugih automobila koje smo možda mogli vidjeti na ovome popisu deset najbržih, da nisu upali u 'sivu zonu' rekorda. Oni su neslužbeni odnosno nepriznati rekorderi, zbog određenih odstupanja od standardnih inačica automobila. Možda je to zbog posebnih guma, možda su to automobili pripremljeni za stazu ili prototipi nadolazećih modela...

Radical SR8 LM – 6.48,00

Ovaj superautomobil uz određene homologacijske preinake može se prilagoditi legalnoj cestovnoj upotrebi. Iz motora V8 razvija 456 'konja', a krug na Nürburgringu odradio je za 6.48,00 pa je svakako vrijedan spomena.

Author:

NextEV NIO EP9 – 6.45,90

Ovaj potpuno električni superautomobil krug je odvezao u vremenu 6.45,90, no kasnije se ispostavilo da je vozio na posebnim trkaćim gumama pa zato nije dospio na listu službenih rekordera.

Author:

McLaren P1 LM – 6.43,20

Ovo je cestovna verzija hiperautomobila P1 GTR, koji razvija 1000 'konja' i konstruiran je isključivo za stazu. Stoga je jasno zašto se ovaj jurišnik, s vremenom 6.43,2, nalazi u ovoj sivoj zoni rekordera.

Author:

Porsche 911 GT2 RS MR – 6.40,30

Kao i McLaren P1 LM, ovaj automobil izaziva kontroverze. Za razliku od standardnoga Porschea 911 GT2 RS sa službene top liste najbržih, ovaj primjerak posebno je prilagođen i preinaćen da bi na Nürburgringu bio što brži. Legalan je za cestovnu upotrebu, no ima dodatne trkaće elemente 'Manthey-Racing', što ga razlikuje od standardnog serijskoga modela. Na samome vrhu popisa dijelova 'Manthey-Racing', u svrhu postizanja što boljega vremena na Nürburgringu, GT2 RS MR ima poboljšanu aerodinamiku i preinake šasije.

Author:


Službena lista TOP 10 najbržih na Nürburgringu:

1. Lamborghini Aventador SVJ – 6.44,97
2. Porsche 911 GT2 RS – 6.47,30
3. Lamborghini Huracan Performante – 6.52,01
4. Porsche 918 Spyder (Weissach Package) – 6.57,00
5. Dodge Viper ACR – 7.01,03
6. Nissan GT-R Nismo – 7.08,59
7. Mercedes AMG GT R – 7.10,92
8. Gumpert Apollo Sport – 7.11,57
9. Chevrolet Corvette C7 – 7.13,90
10. Lexus LFA Nürburgring Package – 7.14,64

  • Tomek

    Mene interesira koliki je rekord nekog bolida F1 na toj stazi Nürburgringa?

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.