Brat blizanac Toyote Aygo i Peugeota 107 uzdigao se na sam vrh klase najmanjih auta i to zahvaljujući kvaliteti izrade, šarmu, posebnosti i neprikosnovenim japanskim 1.0 litarskim trocilindrašem
Odista hrabro! Citroen korača koracima od sedam milja, a sve na krilima senzacionalnog uspjeha svog pod brenda DS - a, posebice u Velikoj Britaniji. Ne bez razloga, upravo pred koji dan izašao je prvi DS 5 bez znaka Citroena. Odluka da se kvalitetom najbolje bori na tržištu, u slučaju DS-a dobila je potvrdu. Vrhunski složeni modeli, od Citroena DS 3 do DS 5, bolje se prodaju kod Union Jacka i od samog kultnog Minija. Ako je priča prošla sa DS-om, zašto ne bi i s Citroenom i to onim najmanjim, oznake 1! On se naprosto prometnuo iz konfekcije u trendseterski auto. Glazbenim riječnikom rekli bi; za oktavu više od konkurencije. Možda, u klasi, najbliže na tragu Fiata 500!
Teško je C1 s bilo kojim drugim konkurentom uspoređivati, možda jedino dimenzijama. Renault Twingo, Hyundai i10, Fiat Panda..., za njega su ljestvica dol! On je poseban, šarmantan i nadasve kvalitetno izrađen i opremljen. Mogućnosti individualizacije brojne su, a najbolji primjer je model Aircape s pomičnim platnenim krovom u crvenoj boji i atraktivnim stilskim detaljima. Sve je to divno, no ne i cijena od 92.097 kn. Danak je to svemu navedenome, trendovima i francuskom šarmu...
Tehničke karakteristike | |
Citroen C1 VTi 68 | |
motor | 3 cilindra, benzinski |
obujam | 998 ccm |
snaga | 51kW/69 KS pri 6000/min |
moment | 95 Nm pri 4800/min |
mjenjač | ručni, 5 stupnjeva |
maks.brzina | 155 km/h |
0-100 km/h | 14,3 s |
potrošnja | 5,0/3,6/4,1 l/100 km |
test | 5,4 l/100 km |
emisija CO2 | 95 g/km |
dimenzije | 3466/1615/1460 |
prtljažnik | 196/780 l |
masa | 956 kg |
jamstvo | |
cijena | 76.388 kn (test model 92.097 kn) |
Električno sklopivi krov u samo nekoliko sekundi pretvara u kabriolet. Udobnost u vožnji jamči i bogata oprema; od klime, daljinskog zaključavanja, električno pokretanih retrovizora i stakala, sigurnosnih elemenata... C1 se spretno kreće kroz grad, lako se parkira i pregledan je, a i živahan. Zaslužan tome je Toyotin benzinac obujma 998 ccm koji razvija 69 KS pri 6000/min i voli visoke okretaje.
Prijenosni omjeri u mjenjaču neobično su dugi, a vožnja nije zahtjevna. Prosječna potrošnja tijekom testa iznosila je 5,4 l, a uz malo truda da se spustiti i na 5 l. Sprijeda se sjedi komotno, sjedala su udobna i dovoljno je mjesta, dok je situacija straga dijametralno suprotna.
Sve u svemu, riječ je o sjajnom mladenačkom autu osebujnog šarma i jednostavnog koncepta. Nešto viša početna cijena nije bez pokrića. Bez metalik boje vrijedne 2700 kn, crvenog krova za 1200 kn i naplataka Comet vrijednih 3500 kn bio bi povoljniji, no ne i toliko atraktivan.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.