Audi A3 Allstreet je uglavnom vrlo dobar automobil, po nekim karakteristikama i odličan. Konceptom je dobra, iako ne inovativna ideja, a uvjerljiva vozna svojstva, ergonomija i vrhunska kvaliteta izrade su veliki aduti
Nakon četiri godine proizvodnje Audi je osvježio A3 i na tržište lansirao novu verziju A3 Allstreet. Ovaj naziv i koncept već poznajemo iz malog A1, a nešto slično imali su i A4 i A6 pod nazivom Allroad. Ideja je približiti se malo SUV-ovima za prokušani crossover recept. Konkretno za A3 to znači povišeno 15 milimetara, robusnije odbojnike, imalo "zaštitnih" ukrasa na drugim dijelovima auta, primjerice na lukovima kotača. Kakav je novi Allstreet u praksi isprobali smo testirajući verziju s benzinskim blagim hibridnim motorom i vrlo bogatom opremom.
Sve ove promjene u kombinaciji s 3 centimetara većom udaljenosti od podloge rezultiraju modelom koji je i dalje, prepoznatljivo A3, no s jasnim "avanturističkim dizajnerskim crtama", nešto što bi se moglo podjednako svidjeti i onima koji preferiraju SUV-ove, ali i ljubiteljima klasičnih karoserijskih oblika, konkretno kompaktnih hatchbacka. Naš testni automobil obojen je u posebnu sivu bisernu boju i ima naplatke od 18" (serija 17") što mu omogućava da se malo "izdigne iz mase" a da previše iskače nje. U svakom slučaju, vrlo dopadljiv i skladno dizajniran automobil.
U unutrašnjosti nema promjena u usporedbi s “normalnim” A3, ali naš testni automobil ima brojne opcije koje dosta podižu dojam ali i cijenu. Konkretno čak je desetak tisuća eura skuplji od verzije bez ikakve dodatne opreme. Audi ovdje vješto i lijepo kombinira analogne gumbe i zaslon osjetljiv na dodir kako bi se najvažnijim funkcijama, kao što su kontrola klime, grijanje sjedala, automatski start-stop i sustavi pomoći, moglo pristupiti brzo i jednostavno. Ergonomija je vrhunska, kao i sjedala s presvlakom od kombinacije tkanine i umjetne kože.
Kvaliteta materijala, barem onih koji su vam prvi pred pogledom (i dodirom) je vrhunska. No pogledate li malo niže otkrit ćete i tvrdu plastiku, primjerice na panelima vrata i pretincima u vratima koji nisu ni podstavljeni, što je malo razočaranje za automobil koji nije nimalo jeftin. No, na žalost to nije usamljen slučaj kod A3, i njemački premium proizvođači sve se češće "švercaju" s ovakvim rješenjima i na mnogo skupljim autima. No mora se priznati da je kvaliteta izrade i dalje impresivna, tu A3 ne možemo uputiti nikakvu zamjerku.
Z pogon našeg A3 zadužen je poznati blagi hibridni benzinac obujma 1,5 litara sa 150 KS. Uz neprimjetnu električnu pomoć radi izuzetno uglađeno, tiho i dovoljno je snažan. Vožnja je zaista užitak u kombinaciji sa standardnim 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, bez obzira vozite li se u gradu, krstarite otvorenom cestom, ili jurite zavojima ili autocestom. Snage će nedostajati samo rijetkima što potvrđuje i sprint do 100 km/h za oko 8 sekundi i maksimalna brzina veća od 220 km/h.
Što se tiče potrošnje, motor je zaista savršen, barem za jednog relativno snažnog benzinca. U gradu je automobil u stanju trošiti oko 7 l/100km, na otvorenoj cesti lako prolazi s manje od 6 l/100 km, a na autocesti oko 7 l/100 km, ako ne pretjerujete s papučicom gasa. Ako ste agresivniji tip vozača na ovo sve dodaje otprilike jednu litru. Mi smo test završili s prosjekom od 6,5 l/100 km uz dosta gradske i otvorene ceste i relativno malo autoceste.
Što se tiče ponašanja u vožnji, odmah se primjećuje da je ovjes drugačije podešen nego na klasičnom A3. Konkretno, dobili smo dojam da je dosta tvrđi pa se kratke neravnine dosta osjete u kabini. Naravno, ta tvrdoća nam nije metala pri sportskoj vožnji u kojoj se A3 Allstreet unatoč povišenoj karoseriji jako malo naginje i odlično drži cestu. Osjećaj koji pruža upravljač također je odlična, odnosno precizan i komunikativan. Sve u svemu, vezano uz vozne osobine, nismo primijetili da Allstreet u dinamici vožnje zaostaje za "običnim A3" no minus u pogledu komfora ovjesa je jasan.
Zaključak
Audi A3 Allstreet je uglavnom vrlo dobar automobil, po nekim karakteristikama i odličan. Konceptom je dobra, iako ne inovativna ideja, a uvjerljiva vozna svojstva, dobra ergonomija i vrhunska kvaliteta izrade su veliki aduti, tipični za jedan Audi. Tome valja pridodati i odličan izgled, iako ej to subjektivna katagorija. No objektivni pogled na cijenu će neke neugodno iznenaditi. Naime naš testni automobil je koštao gotovo 45.000 eura. Iako je bez dodatne opreme cijena manja od 36.000 eura, to nije velika utjeha, jer tko kupuje Audi bez dodatne opreme?
Plus:
Vozna svojsta
Motor i pogon
Vrhunska sjedala i ergonomija
Minus:
Relativno tvrd ovjes
Djelomično tvrda plastika
Cijena
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1436 kg
dimenzije: 435 x 182 x 147 cm
obujam motora: 1498 ccm
snaga: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 8,1 s
najveća brzina: 221 km/h
potrošnja: 5,4-5,8 l/100 km
cijena: 44.888 € (testni model), 35.766 € (bez dodatne opreme, osnovni A3 Allstreet)
Važnija oprema testirani Audi A3 Allstreet 35TFSI
Aluminijski naplatci 18", biserna boja, automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 10", dodirni zaslon 10", kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori, bežični punjač mobitela, električno pokretana vrata prtlhjažnika...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.