Početna Auto 5 pregleda

Test Audi A6 Sportback e-tron: Je li ovo najbolji električni auto

FOTO: Dubravko Kolarić

Električna imuzina koja kombinira luksuz, iznimnu udobnost, visoku efikasnost i vrlo velik realan doseg na nas je ostavila uglavno vrlo pozitivan doajm. Nedostaci su minimalni...

Nema sumnje, Audi A6 e-tron je do sada uvjerljivo najambiciozniji električni auto iz ove tvrtke: elegantna limuzina s peterim vratima, ogromnom baterijom, snažnim pogonom i impresivnim dosegom "na papiru" ima sve ono što bi trebalo oduševiti ljubitelje električnih auta i uvjeriti skeptike. Kakav je ovaj model provjerili smo testom izvedbe A6 Sportback e-tron performance edition, modela opremljenog baterijom od 100 kWh, motorom od 367 KS i deklariranim WLTP dometom do čak 732 kilometara.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vozili smo ga kako na gradskim prometnicama, na otvorenoj cesti i autocesti, isprobali punjenje na brzim DC punjačima, a posebnu pažnju posvetili smo udobnosti, voznim svojstvima i svakodnevnoj upotrebljivosti u ulozi električne poslovne ili obiteljske limuzine. Donosimo sve dojmove iz prve ruke i analizu detalja koji A6 e-tron svrstavaju među najozbiljnije kandidate u višoj srednjoj klasi, ali i nekoliko kritičkih zapažanja koja ga odvajaju od savršenstva.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn: Ostavlja dojam ali je i praktičan

Već na prvi pogled, A6 Sportback e-tron jasno daje do znanja da je riječ o nečem posebnom. Karoserija od 493 cm ističe se skladnim proporcijama i izduženom linijom krova koja ne skriva praktičnost petih vrata. Iako je riječ o limuzini, pristup prtljažniku je kao kod velikog hatchbacka, a obujam prtljažnika od 502 litre dostatan je za ozbiljna putovanja, iako malo manji od onoga što očekujete od pet metara duge limuzine. Sprijeda dominira zatvorena maska, Matrix LED svjetla i sofisticirana animacija svjetlosnih potpisa, sve u službi tehnologije i "ostavljanja dojma". I stražnja svjetla su impresivna  45 segmenata po OLED panelu. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost: Pravi Audi

Unutrašnjost pak nudi ono što se od Audija očekuje, vrhunsku završnu obradu, profinjene materijale i logičan raspored digitalnih površina. Doduše, neke površine piano crne plastike u središnjoj konzoli djeluju zastarjelo i podložne su otiscima prstiju i ogrebotinama, no opći dojam ostaje vrlo pozitivan.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Putnici na stražnjoj klupi uživaju u obilju prostora za noge zahvaljujući međuosovinskom razmaku od gotovo tri metra, dok je i prostor za glavu sasvim primjeren, čak i za vrlo visoke putnike. Prednja sjedala su električno podesiva i izuzetno udobna, ergonomski gotovo savršena i široka, pa se tako lako nalazi optimalan položaj sjedenja. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Novi zakrivljeni panoramski zaslon se sastoji od 11,9-inčnih digitalnih instrumenata i 14,5-inčnog infotainment zaslona. Tu je i 10,9-inčni zaslon za putnike i head-up zaslon druge generacije s funkcijom proširene stvarnosti. Infotainment sustav reagira brzo, podržava bežične standarde povezivanja, a head-up zaslon je jasan i informativan. Zaslon za putnike? Po našem mišljenju nepotreban, ali trenutno u modi, pa je logično da ovako prestižan auto ima nešto takvo.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se ergonomije tiče, zamjerka ide nelogičnom rješenju otvaranja vrata, ručka je previše naprijed, pa je nezgodno dohvatljiva iz položaja vozača. Također još jedna stvar je čudno pozicionirana. Panel s komandama za namještanje retrovizora, paljenje svjetala i neke druge funkcije nalazi se također na vratima pa je potrebno dosta vremena da se naviknete zne posezati za njime kada želite otvarati ili zatvarati prozore. Naime, tipke za prozore su odvojene od tog panela, više iza na vratima. Ovo definitivno nije ergonomski idealno i intuitivno.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vožnja: Putni stroj bez kompromisa

U vožnji A6 Sportback e-tron performance edition briljira. Unatoč masi od 2.150 kilograma, zračni ovjes apsorbira neravnine tiho i efikasno, zadržavajući uvijek gotovo savršenu razinu karoserije. Automobil se u zavojima ponaša agilno, a pri većim brzinama uvjerljivo stabilno. Upravljač je precizan i lagan, ali nipošto beživotan. Razina buke je izuzetno niska - ni vjetar ni buka s podloge ne narušavaju savršenu tišinu kabine.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Performanse su više nego uvjerljive. Elektromotor na stražnjoj osovini razvija 367 KS i 565 Nm, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h u samo 5,4 sekunde. To se ne osjeti eksplozivno kao kod nekih sportskih električnih auta ili Tesle, već linearnije i elegantnije, što se savršeno uklapa u luksuzni karakter vozila. Maksimalna brzina je elektronički ograničena na 210 km/h, što je i više nego dovoljno.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja i doseg: Rafinirana štedljivost i visoka efikasnost

S baterijom bruto kapaciteta 100 kWh (neto 94,9 kWh) i deklariranim WLTP dosegom od 732 km, očekivanja su visoka. I, iznenađujuće, u praksi ih A6 e-tron ispunjava. Tijekom našeg testa, Audi A6 Sportback e-tron performance edition pokazao je da može biti izuzetno učinkovit automobil, i to ne samo na papiru. Prosječna potrošnja na kombiniranim rutama iznosila je 15,7 kWh na 100 kilometara, što je izvrstan rezultat za luksuznu električnu limuzinu s gotovo 2,2 tone mase. U idealnim uvjetima, uz vrlo štedljivu vožnju, uspjeli smo postići rekordno nisku potrošnju od samo 11,9 kWh/100 km. Na drugom kraju spektra, tijekom vožnje autocestom pri brzinama od 200 do 130 km/h, potrošnja je narasla na očekivanih 21,5 kWh/100 km. U umjerenoj gradskoj vožnji pak A6 e-tron pokazuje vrlo dobru umjerenost, trošeći u prosjeku 14,0 kWh.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ako se u obzir uzme neto kapacitet baterije od 94,9 kWh, te vrijednosti znače sljedeće realne dosege. Uz najnižu potrošnju moguće je dosegnuti do oko 800 kilometara, s prosječnom potrošnjom 600 kilometra, u gradskom režimu oko 680 kilometara, a na autocesti 440 kilometara. U svakodnevnim uvjetima, realan doseg između 550 i 650 kilometara uistinu je ostvariv bez potrebe za previše kompromisa u stilu vožnje. A6 e-tron se tako pozicionira kao jedan od modela s najboljim dosegom u svojoj klasi, ne samo na papiru, već i u praksi.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Punjenje je izuzetno brzo zahvaljujući 800-voltnom sustavu. Na DC punjaču snage 270 kW, punjenje od 20 do 80 posto traje oko 21 minute, dok je AC punjenje ograničeno na 11 kW. Naravno, kod kuće, na običnoj utičnici auto će se puniti "danima" zbog ogromnog kapaciteta baterije. Preko noći možete računati napuniti oko 20 posto kapaciteta baterije.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ako postoji jedna stvar koja narušava ukupni dojam, to je pretjerana uzbuna koju automobil izaziva kad kapacitet baterije padne ispod 20 posto. Prikaz na instrumentima se pojednostavljuje, uključuju se upozorenja, a sustav počinje predlagati vožnju u Eco načinu. Za neiskusne korisnike ovo može biti zbunjujuće, iako realno i s 20 posto kapaciteta ostaje sigurno stotinjak kilometara dosega. Iskusniji korisnici će taj 'nervozni' softverski pristup ignorirati, no neiskusnijima bi sve ovo moglo biti dosta stresno.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak i cijena: Jedan od najboljih električnih auta

Audi A6 Sportback e-tron performance edition ne donosi revoluciju, ali predstavlja izvrstan kompromis između električne učinkovitosti i luksuza koji se očekuje u višoj srednjoj klasi. Njegova izrada, ponašanje u vožnji i realan doseg postavljaju ga u sam vrh segmenta električnih auta. Mana ima malo, ali među njima je i cijena te potreba nadoplate za obilje dodataka ako želite imati auto koji je opremljen poput našeg. No kupci premium auta su se već navikli plaćat desetke tisuća eura za dodatnu opremu, pa ni ovaj Audi, sa 17.000 eura dodatne opreme nije nikakva iznimka. No u cjelini, kad pogledamo sve pluseve i minuse, riječ je o jednom od najuvjerljivijih električnih modela današnjice. Kada bi svi imali nova za ovakve električne aute, prijelaz na "struju" bi sigurno bio mnogo jednostavniji i bezbolniji.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

+ Izvrsna udobnost i zvučna izolacija kabine

+ Doseg i brzo punjenje

+ Kvaliteta izrade

Minus:

- Visoka osnovna cijena i cijena dodatne opreme

- Plastika s "klavirskim lakom"

- Neergonomski detalji poput ručke vrata

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

Masa: 2.150 kg

Dimenzije: 492 x 192 x 145 cm

Snaga: 270 kW / 367 KS

Okretni moment: 565 Nm

Baterija (neto): 94,9 kWh

0–100 km/h: 5,4 s

Najveća brzina: 210 km/h

Doseg kombinirano (WLTP): 732 km

Potrošnja: 14,0 kWh/100 km (test)

Cijena: 84.445 € (testirani model), 67.308€ (bez dodatne opreme), 56.001 (osnovni A6 Sportback e-tron, 286 KS)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testirani Test Audi A6 Sportback e-tron Perfomance Edition

Aluminijski naplatci 20", automatska trozonska klima, LED Matrix svjetla, dodirni zaslon 14,4", digitalni instrumenti 11,9" zaslon za suvozača 10,9", sustav kamera s pregledom od 360 stupnjeva, prednja sjedala električno namjestiva, grijana i ventilirana sjedala presvučena kožom, električno pokretana vrata prtljažnika...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.