Početna Auto 554 pregleda

Test Audi Q5 2.0 TDI quattro: Udoban i uvjerljiv, a dizel je logičan izbor

FOTO: Dubravko Kolarić

Treća generacija Audijeva Q5 donosi profinjen dizajn, naprednu blagu hibridnu tehnologiju i još uglađeniji TDI motor, uz ogromnu udobnost, sigurnost i poznatu quattro stabilnost

Treća generacija Audijeva bestselera stigla je s novom platformom, moderniziranim dizajnom, bogatijom tehnologijom, puno više digitalnih detalja, ali i uz zadržavanje onoga što je ovaj model oduvijek činilo logičnim izborom za kupce koji traže ugodnu vožnju, uglađenost i sigurnost na svakom kilometru. Q5 je sada temeljen na novoj PPC platformi, razvijenoj za djelomično elektrificirane motore s unutarnjim izgaranjem, i u svojoj TDI izvedbi nudi idealnu kombinaciju snage, učinkovitosti i udobnosti. Isprobali smo verziju s Audi Q5 TDI quattro S tronic s gotovo svom opremom koju je moguće ugraditi i blagim hibridnim dizelskim pogonom koji se na trenutke može ponašati kao pravi hibrid.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn i dojam: Poznata forma u zrelijem izdanju

Audi nije riskirao. Q5 zadržava prepoznatljive proporcije i ozbiljnost, ali linije su sada zategnutije, agresivnije, bokovi izraženiji, a svjetlosni potpis suvremeniji. LED Matrix i stražnja OLED svjetla dostupna su s čak osam digitalnih svjetlosnih potpisa sprijeda i straga, što je zgodan detalj za personalizaciju "noćnog izgleda" automobila. Testirani primjerak u S line paketu isticao se 20-inčnim kotačima Audi Sport i prepoznatljivom diskretnom, a opet drugačijom "Sakhir" zlatno/bež bojom koja mijenja ton ovisno o svjetlu. Skladne ali ne pretjerane dimenzije (472 x 190 x 166 cm) osiguravaju moćnu, ali profinjenu pojavu

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost djeluje poznato, no temeljito modernizirano. Novi, široki digitalni kokpit s čak tri zaslona (11,9" instrumenti + 14,5" središnji zaslon + 10,9" suvozačev zaslon) pruža visoku rezoluciju i intuitivno sučelje, dok se kvaliteta materijala, iako u cjelini vrlo dobra, ne doima besprijekornom kao u nekim starijim Audijima. Posebno u detaljima poput pretinca za rukavice ili dijelova obloga vrata vide se naznake štednje.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Interijer i tehnologija: Digitalno okruženje uz poneke manjkavosti

Udobna sportska sjedala S line paketa pružaju izvrstan bočni oslonac i ergonomiju, a položaj za vožnju savršeno se pronalazi zahvaljujući širokom rasponu podešavanja.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Novorazvijeni MMI infotainment sustav brz je, responzivan i logično strukturiran, no integracija klimatizacije u ekran zahtijeva dodatno privikavanje. Fizičke tipke za osnovne funkcije poput recirkulacije zraka bile bi dobrodošle, kao i intuitivnije klasične tipke na volanu, umjesto ovih dodirnih.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Suvozačev zaslon od 10,9 inča zanimljiv je i tehnički dojmljiv dodatak, no njegova je korisnost upitna. Nudi tek ograničene funkcije i ne donosi ništa što već nije dostupno na glavnom središnjem zaslonu, koji je ionako lako dohvatljiv suputniku.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Putnici straga imaju mnogo prostora, a klizna stražnja klupa i nasloni podesivog nagiba omogućuju varijabilnost. Prtljažnik nudi 520 litara, a preklapanjem sjedala do 1473 litre. Električna vrata prtljažnika serijska su, a ispod poda krije se koristan dodatni pretinac.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Performanse i dinamika: Taman pogođeno

Dvolitreni TDI motor od 204 KS i 400 Nm u kombinaciji sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem S tronic i novim quattro pogonom pruža vrlo dobar balans između performansi i ekonomičnosti. Ubrzanje do 100 km/h traje 7,4 sekunde, a najveća brzina iznosi 226 km/h, što su odlične vrijednosti za ovaj tip automobila i performanse koje će zadovoljiti veliku većinu kupaca.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zahvaljujući blago hibridnom sustavu MHEV Plus, motor se pri otpuštanju gasa često isključuje i neprimjetno ponovno pokreće, dok elektromotor od 24 KS pridonosi glatkom startu i povremenoj električnoj vožnji pri manjim brzinama. Sve funkcionira diskretno i bez trzaja. Novi quattro koristi “mokru” višelamelnu spojku koja dinamičnije raspoređuje snagu na stražnju osovinu, pa je trakcija izvrsna u svim uvjetima. Iako masa od 2030 kilograma ograničava okretnost, Q5 se u zavojima ponaša uravnoteženo, sigurno i precizno, baš kako bi se automobil ovog tipa trebao ponašati.

Udobnost i ovjes: Tišina, mir i ravnoteža

Zračni ovjes s adaptivnim amortizerima (doplata) jedan je od najjačih aduta novog Q5. U modu Comfort automobil lebdi preko neravnina, dok Dynamic osjetno spušta karoseriju i ukrućuje ovjes. Idealna je sredina u Individual modu, gdje se može postići prirodan kompromis.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zvučna izolacija je izvrsna, pri brzinama od 130 km/h, pa i mnogo većim u kabini vlada mir, a dizelaš ostaje kultiviran i tih, osim pri zaista naglom ubrzanju gdje se javlja malo glasnijim karakterističnim brundanjem. Putovanja od više sati prolaze bez umora, uz osjećaj stabilnosti i sigurnosti koji podsjeća na najprofinjenije i najskuplje SUV-ove.

Potrošnja i učinkovitost: Realno je vrlo štedljiv

Prosjek tijekom testa iznosio je 6,7 l/100 km. U gradskoj vožnji potrošnja se kretala između 6,5 i 7,5 l, ovisno o gužvama i duljini dionica, dok se na otvorenoj cesti Q5 zadovoljavao s 5 do 6 litara. Na autocesti, pri brzinama od oko 130 km/h, prosjek je bio oko 7 litara.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Najnižu vrijednost izmjerili smo na Autostartovu eko krugu, 20-kilometarskoj dionici lokalnih i prigradskih cesta s blagim usponima, bez semafora i gužvi. U tom idealnom scenariju za regenerativno kočenje i vožnju laganim tempom Q5 je postigao samo 4,8 l/100 km.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak i cijena: Bolje dobra evolucija, nego revolucija

Novi Audi Q5 nije automobil koji ruši granice ni donosi revolucionarne tehnologije. On je logičan, zreo i temeljito dorađen, baš onakav kakav kupci ove klase žele. U dizelskoj izvedbi je i dalje najuravnoteženiji: snažan, tih, uglađen i štedljiv. Zaključno, Audi Q5 2.0 TDI quattro ostaje oličenje profinjenosti i racionalne snage, automobil koji se ne nameće, ali u svemu djeluje sigurno, uravnoteženo i tehnički dorađeno. Njegova najveća vrijednost leži u mirui spokoju vožnje, kultiviranom dizelu i dojmu smirenog luksuza koji ne traži dokazivanje. Ipak, uz doplatu za zračni ovjes, tehnološke pakete, panoramski krov i ostalu dodatnu opremu, cijena testiranog primjerka penje se na 97.687 eura od čega je više od 37.000 eura dodatne opreme! To ga svrstava vrlo visoko, čak i u premium segmentu i pokazuje da je Q5 sve više luksuzna izjava za one koji cijene nenametljivu izvrsnost. S druge strane, ni slično opremljena konkurencija nije ništa jeftinija.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

+ Uglađen i štedljiv TDI motor

+ Odličan zračni ovjes i velika udobnost

+ Siguran i stabilan quattro pogon

Minus: 

-  Kvaliteta pojedinih materijala

-  Nedostatak fizičkih tipki

-  Visoka cijena dodatne opreme

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI
Masa 2030 kg
Dimenzije 4717 x 1900 x 1647 cm
Međuosovinski razmak 2828 cm
Motor 4-cilindrični turbodizel, 1968 cm³
Snaga 150 kW / 204 KS
Okretni moment 400 Nm
0–100 km/h 7,4 s
Najveća brzina 226 km/h
Mjenjač automatski, 7-stupanjski s dvostrukom spojkom
Potrošnja 6,7 l/100 km (prosjek testa)
Prtljažnik 520 – 1473 l
Cijena Cijena: 97.687 € (testirani model), 60.253 € (bez dodatne opreme), 57.270 (osnovni Q5 TFSI, benzinac)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testirani Audi Q5 TDI quattro S tronic

Aluminijski naplatci Audi Sport 20", Matrix LED prednja svjetla i OLED stražnja svjetla, , trozonska automatska klima, digitalni instrumenti 11,9", dodirni zaslon 14,5" dodirni zaslon za suvozača 10,9, head up zaslon, Bang & Olufsen 3D premium zvučni sustav, sjedala presvučena kombinacijom kože i mikrovlakana, električno podešavanje prednjih sjedala, grijanje prednjih sjedala, grijanje upravljača, sustav kamera s prikazom od 360 stupnjeva, zračni ovjes s adaptivnim amortizerima, panoramski krov, 360° kamera, Paket S line (unutrašnjost i eksterijer)...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.