Presuda je slična kao i nakon prvog testa. Za ispod 30 tisuća eura dobijete prostran auto s odličnim motorom i mjenjačem uz nešto siromašniji infotainment sustav. Jamstvo je pet godina ili 100.000 kilometara.
Prije nešto manje od godinu dana testirali smo Forthing T5EVO, kineski SUV iza kojeg stoji div Dongfeng. U Hrvatskoj možda niste ni čuli za njih, ali evo iz Dongfeng Motor Company najavljuju da u 2025. godini planiraju prodati ukupno 2,48 milijuna vozila. Da, dobro ste pročitali, milijuna. Kinezi su u velikom naletu i rade automobile koji se bez problema mogu mjeriti s europskom konkurencijom, a u nekim stvarima su u ispred njih. Ono što im i dalje prednost kod nas je - cijena u odnosu na konkurente. I odličan odnos uloženog i dobivenog. Forthing T5 Evo, koji je na tržište plasirala Auto Hrvatska, testirali smo prije gotovo godinu dana, a u međuvremenu marka Forthing postala treća najprodavanija kineska marka u Hrvatskoj. Sada je model model je već dobio osvježenje po pitanju opreme i to u vrijednosti od otprilike 2000 eura. Cijena mu je ostala ista, 29.990 eura. To nije jeftino. Ali...
Radi se o SUV-u s Mitsubishijevim 1,5 litrenim turbo benzinskim motorom od četiri cilindra sa 177 konjskih snaga uparenim s mjenjačem s dvostrukom spojkom od provjerenog austrijskog proizvođača Magna Steyr. Kažu da je motor duša svakog automobila, u ovom slučaju to je stvarno tako. Gotovo svi koji su testirali ovaj auto kažu da je motor njegov najbolji dio. Taj sjajni Mitsubishijev turbobenzinac je uglađen, sjajno poteže i ne troši previše. Ok, 6,9 litara koliko piše na WLTP-u zaboravite. Pogotovo ako ste u gradu. No o tome ćemo nešto kasnije.
Oprema je i dalje samo jedna. U njoj su električno podesiva i grijana prednja sjedala, vozačevo ima masažnu funkciju i hlađenje. Ima impresivni električni panoramski krov, dvozonsku klimu, bežični punjač za mobitel i sjedala presvučena eko kožom. Osvježeni modeli poput ovog kojeg smo vozili dolaze i s panoramskom kamerom od 360 stupnjeva, upozorenje na objekte u mrtvom kutu (BSD), prednjim parking senzorima te instrument pločom novog dizajna. I dalje nema Apple Car Play ili Android Auto funkciju ili pak RDS nazive stanica na radiju. No uparili smo mobitel preko aplikacije koja nam je bila ponuđena na infotainmentu i mirror opcija je OK za one koji je traže previše. No za tu cijenu bilo bi lijepo imati Android Auto ili Car Play.
Upravo je infotainment jedan od slabijih točaka ovog modela. Dosta je siromašan, nemate tu baš previše opcija, a malo je nezgodno i ako, primjerice, želite upaliti grijanje sjedala. U nekim drugim modelima to je izvedeno dosta jednostavnije. No kako smo doznali, i po tom se pitanju infotainmenta nešto radi. Kinezi uče. Jako brzo. I mijenjaju modele po željama kupaca i feedbacku koji dobivaju.
U godišnjem izvješću Promocije plus o registracijama novih automobila u Hrvatskoj 2024. Forthing je treći najjači kineski brend u Hrvatskoj (iza MG-a i Geelyja) i to su uspjeli učiniti s jednim modelom T5EVO koji su prodali u 206 primjeraka. Auto i dalje izaziva 'wow efekt' gdje god se pojavi. S velikim maskom i LED svjetlima sprijeda podsjeća na Maserati, s boka na Jaguar, neki kažu da nalikuje i na Porsche Cayenne i Lamborghini Urus. Unutra je "inspiriran Mercedesima". Nije ni čudo jer dizajner zaslužan za izgled ovog automobila je Hans Henning Knoepfle, Nijemac koji je radio za Mercedes, Volvo, GM...
Model nam je stigao sa zimskim Continental gumama dimenzija 235/55/19. Vozili smo ga oko 500 kilometara. Prva dionica je uglavnom bila po Zagrebu. I tu dolazi do potrošnje koja je bila od 8 do 9 litara. No to je Zagreb. Ništa čudno. Čim smo ga pustili na obilaznicu i krenuli prema Kvarneru, druga priča. Recimo, 40-ak kilometara po cestama na Krku potrošnja nam je bila 4,5 litara. Kombinirano to dođe negdje na 8 litara što uopće nije loše za turbobenzinca od preko tonu i pol. Točnije - 1638 kilograma s punim tankom koji je 55 litara.
Motor je, kako smo rekli, najbolji dio automobila. Vuče sjajno, tih je i pouzdan. Novi model došao nam je sa senzorom upozorenja sa mrtvi kut što jako dobro dođe za vožnju gradom te s panoramskom kamerom od 360 stupnjeva. Kad stojite, gumbom na volanu možete prebaciti na 360 opciju i onda vam se na zaslonu pokaže nekoliko opcija i kuteva.
Volan je jako dobar, postoje i tri načina vožnje, normalni, eco i sport. U sportu ćete osjetiti razliku. Malo ćete je i vidjeti na potrošnji. U vožnji je ugodan, ovjes mu je mekan. Buka na autocesti nije prevelika.
Masažna funkcija vozačevog sjedala je veliki plus. Kao i to što je možete uključiti na dva načina. Prvo je preko infotainmenta za što vam savjetujemo da radite kad negdje stojite. No masažu možete uključiti i jednostavno tipkom koja se nalazi s lijeve strane sjedala. Automobil nudi puno komfora i općenito nemate osjećaj da se vozite u autu jeftinijem od 30.000 eura. Uz nove stvari koje su dodali u ovaj model postoje i dvoje dostupne boje - tamnosiva i mint zelena.
ZAKLJUČAK
Cijena je i dalje 29.990 eura. Presuda je slična kao i nakon prvog testa. Za ispod 30 tisuća eura dobijete prostran auto s odličnim motorom i mjenjačem uz nešto siromašniji infotainment sustav. Jamstvo je pet godina ili 100.000 kilometara.
PLUS
- dizajn
- vrlo dobar motor
- prostrana kabina
- sjajan automatski mjenjac
- bogata oprema
- cijena
MINUS
- ograničenost Infotainment sustava
- malo komplicirana rješenja oko grijanja sjedala, podešavanje retrovizora
- nema Apple Car Play ili Android Auto funkciju i RDS nazive stanica na radiju
- dinamičke vozne osobine
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije automobila:
duljina: 4565 mm
širina: 1860 mm
visina: 1690 mm
meduosovinski razmak 2715 mm
prtljažnik: 480 litara
motor: Mitsubishi 1,5 /benzin, turbo/ s direktnim ubrizgavanjem
zapremnina: 1481 ccm3
snaga motora (kW/ks) 130/177 pri 5600
okretni moment: 260 Nm
spremnik goriva: 55 litara
mjenjač: Magna Steyr DCT s dvostrukom spojkom sa 7 brzina
prednji ovjes: MacPherson neovisni s poprečnim stabilizatorom
stražnji ovjes: Multi-link
cijena: 29.990 € (testni model), 29.990 € (osnovni model)
Važnija oprema testirani Dongfeng Forthing T5 Evo
Aluminijski naplatci 19", automatska klima, digitalni instrumenti 10,25", središnji zaslon 10,25", električno podesiva grijana prednja sjedala presvučena umjetnom kožom, vozačevo sjedalo s funkcijom masaže i ventilacijom, sustav kamera za parkiranje s prikazom od 360°, prednji i stražnji senzori za parkiranje, handsfree ključ, električno pokretana vrata prtljažnika...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.