Početna Auto 1909 pregleda

Test Forthing T5 EVO: Kineski SUV SUV s hrpom opreme je postao bolji

FOTO: Marko Šnidarić

Presuda je slična kao i nakon prvog testa. Za ispod 30 tisuća eura dobijete prostran auto s odličnim motorom i mjenjačem uz nešto siromašniji infotainment sustav. Jamstvo je pet godina ili 100.000 kilometara.

Prije nešto manje od godinu dana testirali smo Forthing T5EVO, kineski SUV iza kojeg stoji div Dongfeng. U Hrvatskoj možda niste ni čuli za njih, ali evo iz Dongfeng Motor Company najavljuju da u 2025. godini planiraju prodati ukupno 2,48 milijuna vozila. Da, dobro ste pročitali, milijuna. Kinezi su u velikom naletu i rade automobile koji se bez problema mogu mjeriti s europskom konkurencijom, a u nekim stvarima su u ispred njih. Ono što im i dalje prednost kod nas je - cijena u odnosu na konkurente. I odličan odnos uloženog i dobivenog. Forthing T5 Evo, koji je na tržište plasirala Auto Hrvatska, testirali smo prije gotovo godinu dana, a u međuvremenu  marka Forthing postala treća najprodavanija kineska marka u Hrvatskoj. Sada je model model je već dobio osvježenje po pitanju opreme i to u vrijednosti od otprilike 2000 eura. Cijena mu je ostala ista, 29.990 eura. To nije jeftino. Ali...

Author: Marko Šnidarić foto: Marko Šnidarić

Radi se o SUV-u s Mitsubishijevim 1,5 litrenim turbo benzinskim motorom od četiri cilindra sa 177 konjskih snaga uparenim s mjenjačem s dvostrukom spojkom od provjerenog austrijskog proizvođača Magna Steyr. Kažu da je motor duša svakog automobila, u ovom slučaju to je stvarno tako. Gotovo svi koji su testirali ovaj auto kažu da je motor njegov najbolji dio. Taj sjajni Mitsubishijev turbobenzinac je uglađen, sjajno poteže i ne troši previše. Ok, 6,9 litara koliko piše na WLTP-u zaboravite. Pogotovo ako ste u gradu. No o tome ćemo nešto kasnije.

Author: Marko Šnidarić foto: Marko Šnidarić

Oprema je i dalje samo jedna. U njoj su električno podesiva i grijana prednja sjedala, vozačevo ima masažnu funkciju i hlađenje. Ima impresivni električni panoramski krov, dvozonsku klimu, bežični punjač za mobitel i sjedala presvučena eko kožom. Osvježeni modeli poput ovog kojeg smo vozili dolaze i s panoramskom kamerom od 360 stupnjeva, upozorenje na objekte u mrtvom kutu (BSD), prednjim parking senzorima te instrument pločom novog dizajna. I dalje nema Apple Car Play ili Android Auto funkciju ili pak RDS nazive stanica na radiju. No uparili smo mobitel preko aplikacije koja nam je bila ponuđena na infotainmentu i mirror opcija je OK za one koji je traže previše. No za tu cijenu bilo bi lijepo imati Android Auto ili Car Play.

Author: Forthing foto: Forthing

Upravo je infotainment jedan od slabijih točaka ovog modela. Dosta je siromašan, nemate tu baš previše opcija, a malo je nezgodno i ako, primjerice, želite upaliti grijanje sjedala. U nekim drugim modelima to je izvedeno dosta jednostavnije. No kako smo doznali, i po tom se pitanju infotainmenta nešto radi. Kinezi uče. Jako brzo. I mijenjaju modele po željama kupaca i feedbacku koji dobivaju.

Author: Marko Šnidarić foto: Marko Šnidarić

U godišnjem izvješću Promocije plus o registracijama novih automobila u Hrvatskoj 2024. Forthing je treći najjači kineski brend u Hrvatskoj (iza MG-a i Geelyja) i to su uspjeli učiniti s jednim modelom T5EVO koji su prodali u 206 primjeraka. Auto i dalje izaziva 'wow efekt' gdje god se pojavi. S velikim maskom i LED svjetlima sprijeda podsjeća na Maserati, s boka na Jaguar, neki kažu da nalikuje i na Porsche Cayenne i Lamborghini Urus. Unutra je "inspiriran Mercedesima". Nije ni čudo jer dizajner zaslužan za izgled ovog automobila je Hans Henning Knoepfle, Nijemac koji je radio za Mercedes, Volvo, GM...

Author: Marko Šnidarić foto: Marko Šnidarić

Model nam je stigao sa zimskim Continental gumama dimenzija 235/55/19. Vozili smo ga oko 500 kilometara. Prva dionica je uglavnom bila po Zagrebu. I tu dolazi do potrošnje koja je bila od 8 do 9 litara. No to je Zagreb. Ništa čudno. Čim smo ga pustili na obilaznicu i krenuli prema Kvarneru, druga priča. Recimo, 40-ak kilometara po cestama na Krku potrošnja nam je bila 4,5 litara. Kombinirano to dođe negdje na 8 litara što uopće nije loše za turbobenzinca od preko tonu i pol. Točnije - 1638 kilograma s punim tankom koji je 55 litara.

Author: Marko Šnidarić foto: Marko Šnidarić

Motor je, kako smo rekli, najbolji dio automobila. Vuče sjajno, tih je i pouzdan. Novi model došao nam je sa senzorom upozorenja sa mrtvi kut što jako dobro dođe za vožnju gradom te s panoramskom kamerom od 360 stupnjeva. Kad stojite, gumbom na volanu možete prebaciti na 360 opciju i onda vam se na zaslonu pokaže nekoliko opcija i kuteva.

Author: Marko Šnidarić foto: Marko Šnidarić

Volan je jako dobar, postoje i tri načina  vožnje, normalni, eco i sport. U sportu ćete osjetiti razliku. Malo ćete je i vidjeti na potrošnji. U vožnji je ugodan, ovjes mu je mekan. Buka na autocesti nije prevelika.

Author: Marko Šnidarić foto: Marko Šnidarić

Masažna funkcija vozačevog sjedala je veliki plus. Kao i to što je možete uključiti na dva načina. Prvo je preko infotainmenta za što vam savjetujemo da radite kad negdje stojite. No masažu možete uključiti i jednostavno tipkom koja se nalazi s lijeve strane sjedala. Automobil nudi puno komfora i općenito nemate osjećaj da se vozite u autu jeftinijem od 30.000 eura. Uz nove stvari koje su dodali u ovaj model postoje i dvoje dostupne boje - tamnosiva i mint zelena.

Author: Marko Šnidarić foto: Marko Šnidarić

ZAKLJUČAK

Cijena je i dalje 29.990 eura. Presuda je slična kao i nakon prvog testa. Za ispod 30 tisuća eura dobijete prostran auto s odličnim motorom i mjenjačem uz nešto siromašniji infotainment sustav. Jamstvo je pet godina ili 100.000 kilometara.

PLUS

  • dizajn
  • vrlo dobar motor
  • prostrana kabina
  • sjajan automatski mjenjac
  • bogata oprema
  • cijena

MINUS

  • ograničenost Infotainment sustava
  • malo komplicirana rješenja oko grijanja sjedala, podešavanje retrovizora
  • nema Apple Car Play ili Android Auto funkciju i RDS nazive stanica na radiju
  • dinamičke vozne osobine

 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

Dimenzije automobila:

duljina: 4565 mm

širina: 1860 mm

visina: 1690 mm

meduosovinski razmak 2715 mm

prtljažnik: 480 litara

motor: Mitsubishi 1,5 /benzin, turbo/ s direktnim ubrizgavanjem

zapremnina: 1481 ccm3

snaga motora (kW/ks) 130/177 pri 5600

okretni moment: 260 Nm

spremnik goriva: 55 litara

mjenjač: Magna Steyr DCT s dvostrukom spojkom sa 7 brzina

prednji ovjes: MacPherson neovisni s poprečnim stabilizatorom

stražnji ovjes: Multi-link

cijena: 29.990 € (testni model), 29.990 € (osnovni model)

Važnija oprema testirani Dongfeng Forthing T5 Evo

Aluminijski naplatci 19", automatska klima, digitalni instrumenti 10,25", središnji zaslon 10,25", električno podesiva grijana prednja sjedala presvučena umjetnom kožom, vozačevo sjedalo s funkcijom masaže i ventilacijom, sustav kamera za parkiranje s prikazom od 360°, prednji i stražnji senzori za parkiranje, handsfree ključ, električno pokretana vrata prtljažnika...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.