Početna Auto 7836 pregleda

Test Hyundai Tucson: Svemirac izvana, izuzetno praktičan iznutra

FOTO: Dubravko Kolarić

Ukupno gledano Tucson je vrlo dobar auto. Njegova odvažna vanjština i dalje se ističe u odnosu na mnoge konkurente, dok je unutrašnjost pametno osmišljena, funkcionalna i prostrana

Ako ste se pitali može li Hyundai svoj Tucson učiniti još neobičnijim, odgovor je stigao polovicom prošle godine kada se obnovljeni Tucson pojavio na našem tržištu. Model prije redizajna je već sam po sebi izgledao nekako "vanzemaljski", a to kupcima očito nije smetalo jer je obnovljeni modeli dobio još oštrije dizajnerske karakteristike. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Izvana osvježeni Hyundai SUV možete prepoznati promijenjenom prednjem dijelu na kojem dominiraju brojni odvojeni svjetlosni elementi koji su sada još veći i izraženiji nego kod prethodnika. Slično su sada koncipirana i glavna svjetla pa Tucson izgleda kao da ih uopće nema, već da su svi svjetlosni elementi sprijeda zapravo relativno male LED-ice. Tu je i modificirana maska te robusniji odbojnik. Sve u svemu, onima kojima je Tucson do sada "bio previše", ovo će biti još ekstremnije, a onima kojima se sviđao, vjerojatno će se dopasti još više. Novi izgled diže "tehno ekstravaganciju" na još malo višu razinu. Sve u svemu, nije bilo razloga da Tucson ne nastavi sa svojim "eksperimentalnim dizajnom" jer model je do sada bio hit, s više od 750.000 primjeraka koji su prodani diljem svijeta prije redizajna. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dobro je što postoji Tucson, jer dokazuje da se s drugačijim izgledom može uspjeti u svijetu automobila i da postoje oni koji ne žele voziti "iste aute kao i drugi". Naravno, postoji i druga strana medalje. Zbog svojeg izgleda, ovaj auto nije dobar izbor za one koji se žele uklopiti u masu i biti neprimjetni, diskretni. Toga smo itekako postali svjesni tijekom sedmodnevnog testa Tucsona s Luxury razinom opreme, N-Line paketom i benzinskim, blagim hibridnim motorom sa 160 KS. Povrh svega, auto je na sebi imao i "personaliziranu" registraciju "ZG TUCSON", pa nije bilo nikakvo iznenađenje da je naš auto tijekom testa stalno "bio praćen" znatiželjnim pogledima prolaznika i vozača. Tipični kompaktni SUV je danas jedno od najneprimjetnijih prometnih sredstava u gradu jer ih ima mnogo i vrlo su slični, no to ne vrijedi i za Tucson koji se itekako izdvaja iz gomile.  

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

I doke je vanjština samo ušminkana, u unutrašnjosti su napravljene najveće promjene te redizajnirani Tucson ovdje izgleda kao potpuno novi model. Dobio je kokpit koji nalikuje na onaj kakav se koristi u novim Ioniq modelima, s dva naizgled spojena zaslona i manjim volanom, no i svi ostali dijelovi prednjih armatura su potpuno promijenjeni, pa ovdje sada nema nikakve sličnosti s prethodnim modelom. Osim novog 12,3-inčnog dvostrukog zaslona, ​​obnovljeni Tucson također je dobio i veliki head-up zaslon kojeg je testni auto također imao. I praktičnost je poboljšana, pa je tu tako novi dodatni otvoreni pretinac iznad velikog pretinca za rukavice. Ostale promjene uključuju novi dizajn središnje konzole s integriranim bežičnim punjačem telefona i USB-C priključcima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kao i u svakom Hyundaiju tu je mnogo fizičkih tipki, a tu su i odvojene kontrole trozonske klime tako da niste nimalo ovisni o "nespretnom" tipkanju po dodirnom zaslonu. Hyundai jednostavno ne odustaje od fizičkih tipki i to je nešto što jako cijenimo, jer poboljšava ergonomiju i sigurnost vožnje. I samim zaslonom se može upravljati tipkama za brzi pristup ključnim značajkama uključujući navigaciju, medije i postavke vozila. Sam dodirni zaslon, odnosno Infotainment u njemu, je prilično jednostavan za uporabu, ima dobru grafiku i radi brzo. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prednja sjedala su široka i udobna, s materijalom od kože i izgledaju vrlo dobro. Stražnja sjedala imaju grijanje, nasloni se mogu nagnuti a prostranost je dobra, s mnogo mjesta za glavu i noge. U prtljažnik stane raskošnih 577 litara, a s preklopljenim sjedalima se dobiva ravna površina dok obujam raste na 1756 litara. Ono što nam se također jako svidjelo je su kvaliteta i izbor materijala koji su besprijekorni. Sve u svemu, unutrašnjost Tucsona zaslužuje "čistu peticu" jer impresionira svim što je važno, ponudom prostora, kvalitetom, ergonomijom i opremom.  

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Svi Tucsonovi pogonski sklopovi temelje se na 1,6-litrenom četverocilindričnom benzinskom motoru s turbopunjačem, a u testiranom autu je njegova varijanta s blagom hibridnom potporom od 48V i snagom od 160 KS. To je sasvim dovoljno za veliki i relativno teški SUV i rijetki će u ovom autu poželjeti više snage. Motor je prilično uglađen i čini se da ovom Tucsonu više odgovara nježniji stil vožnje. Naime, uz težu nogu na papučici motor postaje relativno glasan, a i automatski mjenjač nije uvijek na "vrhuncu zadatka" s malo sporijim promjenama i "razmišljanjem" koji prijenosni stupanj odabrati kod iznenadno stisnutog gasa.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja nije odlična, no nije ni loša. Test smo završili s prosjekom od 7,9 l/100 km, u gradu je auto trošio 8,8 l/100 km, a na otvorenoj cesti oko 7 l/100 km. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vozne karakteristike su vrlo solidne no nisu "najveća snaga" ovog automobila. Dobre strane su kočnice koje pružaju odličnu snagu zaustavljanja i osjećaj na papučici te upravljač koji je precizan i brz u reakcijama, iako možda malo "prelagan". Auto zavoje prolazi okretno, stabilno i uvjerljivo, s pristojnim prianjanjem i relativno malim naginjanjem karoserije. Prijenos snage na podlogu je odličan zbog pogona na sve kotače. Sve ovo je vrlo dobro, no Tucson sportski orijentirane vozače neće oduševiti i u ovoj klasi ima i osjetno dinamičnijih auta. Isto bismo mogli reći za udobnost. Vrlo dobra, no ima i boljih auta, pogotovo na lošim cestama i podlogama. Na kraju ostaje dojam da bi Tucson mogao biti još malo bolji auto da je su nekako bolje izbalansirane dinamika i udobnost, s većim naglaskom na neku od ove dvije kategorije, kada bi bio vrlo zabavan ili vrlo udoban. Ovako se svojim voznim karakteristikama "utapa u prosijeku". 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Ukupno gledano Tucson je vrlo dobar auto. Njegova odvažna vanjština i dalje se ističe u odnosu na mnoge konkurente, dok je unutrašnjost pametno osmišljena, funkcionalna i prostrana. Ne treba zaboraviti ni vrhunske materijale i luksuznu opremu koji pomalo guraju ovaj auto prema "premium" kategoriji. I dok pogon, potrošnja, vožnja i udobnost u vožnji nisu toliko impresivne strane ovog auta, Tucson ni po tome nije nimalo loš, samo su neki auti ove klase bolji. U kategoriji vrijednost za novac Tucson je među najboljima u klasi. Testni model s najbogatijim paketom opreme možda na kraju ispada skup, no usporedimo li ga s konkurencijom ili odaberemo li osnovni model za 29.490 eura, s još uvijek dobrom opremom i jednako snažnim motorom, Tucson ispada izuzetno "dobra kupnja". 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Kvaliteta izrade, materijali i oprema
Odnos uloženo i dobiveno
Prostranost

Minus: 

Malo sporiji mjenjač
Prosječne vozne osobine
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1649 kg
dimenzije: 451 x 187 x 165 cm
obujam motora: 1598 ccm
snaga: 118 kW/160 KS
0-100 km/h: 9,4 s
najveća brzina: 192 km/h
potrošnja: 6,9 l/100 km
cijena: 45.710 € (testni model), 42.990 € (bez dodatne opreme), 29.490 € (Osnovni Hyundai Tucson)

Važnija oprema testirani Hyundai Tucson 1.6T 160 7DCT 4WD Luxury

Aluminijski naplatci 19", trozonska automatska klima, digitalni instrumenti 12,3", dodirni zaslon 12,3", head-up zaslon 12",  sustav kamera s pregledom od 360°, Krell premium audio sustav, grijana prednja i stražnja sjedala presvučena kožom, električno podesiva i hlađena prednja sjedala, grijani upravljač, N Line paket, zavjese na stražnjim boćnim prozorima...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.