Početna Auto 120 pregleda

Test Lexus LBX: Luksuz za mase i auto od kakvog su konkurenti odustali

FOTO: Dubravko Kolarić

Riječ je o savršeno zaokruženom proizvodu koji je u svakom smislu dostojan "pedigrea" ove luksuzne japanske marke

Lexus je lansiranjem modela LBX povukao potez kojeg su rijetki očekivali. Klasa malih SUV-ova je jedna od najpopularnijih na svijetu, no ne i kada su u pitanju premium marke koje u nju izbjegavaju uči. Jedino je Audi pokušao nešto s malim Q2, no sad od toga odustaju jer ovaj model uskoro nestaje i neće dobiti nasljednika. Lexus će se tako uskoro naći u tržišnoj utakmici u kojoj nema pravih konkurenata, odnosno konkurirat će mu modeli koji su izvan premium segmenta tržišta kao primjerice Volkswagen T-Cross ili Toyota Yaris Cross na kojoj se mali Lexus i temelji. Je li LBX dobar i isplativ potez za Lexus pokazat će vrijeme, no nama se čini zanimljivim potezom kojim će ova marka privući nešto kupaca koji vjerojatno nikada ne bi razmišljali o Lexusu jer si ga ne mogu priuštiti. S LBX-om se to mijenja jer model realno nije mnogo skuplji od usporedive Toyote.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kad smo već kod cijene, spomenimo da naš testirani primjerak baš i nije bio jeftin jer se radilo o "launch modelu" iz ograničene serije Original Edition koja se nudila samo na početku prodaje i koja je bila "natrpana" svom opremom koju je moguće staviti u ovaj model. Zapravo jedina opcija preostala na cjeniku ej bila boja. Zanimljivo da vidimo što sve LBX može i može imati, no kako bismo bili fer prema Japancima moramo odmah napomenuti i činjenicu da je osnovni model koji nije nimalo siromašan i ima isti pogon čak 10.000 eura jeftiniji.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se dizajna tiče, LBX je priličan pogodak. U isto vrijeme izgleda vrlo elegantno za jedan auto ove klase ali i izrazito dinamično, baš kao i njegova veća braća među koje se svojim izgledom idealno uklapa. Iznad svega, prednji dio u tipičnom Lexusovom stilu i oštri stražnji dio daju mu vrlo sportski i moderan karakter.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

S dužinom od 419 centimetara, LBX je stvarno vrlo kompaktan, među najmanjim modelima u klasi, ali trebao bi imati uobičajene Lexusove vrline. Kao prvo tu je apsolutni osjećaj luksuza s bogatom opremom u kojoj su lijepi crni 18" aluminijski naplatci, head-up zaslon, koža i alcantara na sjedalima i mnogo profinjenih i lijepo ukomponiranih materijala posvuda u kabini. Činjenica da je ovaj Lexus netipično malen i mnogo jeftiniji od svoje tipične "braće" nije ništa promijenila na kvaliteti izrade. Ovdje sve izgleda savršeno napravljeno, u dobroj tradiciji perfekcionističkog japanskog inženjerstva koje je tako tipično za Lexus. Po svemu tome se Lexus izdvaja od drugih "ne-premium" modela u klasi, ali i znatno nadmašuje jedinog preostalog konkurenta Q2.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Interijer je vrlo otmjen i definitivno može držati korak s većim modelima. Osim što je kvalitetno, sve ovdje jako dobro izgleda i moramo pohvaliti dizajnere koji su stvorili elegantnu tehno unutrašnjost s naznakama sportskog duha i bez pretjerane digitalizacije. LBX donosi brojna obilježja iz većih Lexusa među kojima su i elektronične kvake za otvaranje vrata. Na činjenice da se izvana vrata otvaraju bez ikakvog jasnog pritiska na ne neku polugicu na kvaki ili da se iznutra otvara pritiskom na kvaku, a ne njenim povlačenjem (koje aktivira manualno otvaranje vrata u nuždi) se treba priviknuti, no to nije previše teško. Nakon što smo vozili nekoliko Lexusa na testovima od po tjedan dana ovo nam je postalo vrlo prirodno i ugodno. No, s druge strane teško se naviknuti na multifunkcionalne tipke na upravljaču. Većina tipki na upravljaču ima više funkcija, a da biste otkrili o kojoj se funkciju u kojem trenutku radi ili da biste promijenili tu funkciju trebate pogledati na head-up zaslon gdje se taj prikaz nalazi. Ovo rješenje, koje je također preuzeto iz većih Lexusa ne čini nam se baš previše intuitivnim.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Veliki digitalni instrumenti su vrlo pregledni i moguće ih je konfigurirati na mnogo raznih načina te odabrati nekoliko različitih prikaza. Dobar je i pohvalno kompaktni dodirni zaslon od 9,8" koji je lijepo uklopljen u središnju konzolu i ne strši poput nekakvog tableta u unutrašnjosti. Infotainment je bogat funkcijama no istodobno vrlo logičan i relativno jednostavan za korištenje. Kvaliteta slike, izgled izbornika i navigacije us izvrsni. Pohvalno, klimom se i dalje upravlja klasičnim tipkama, a tu je i praktična okretna komanda za podešavanje glasnoće audio sustava.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Male dimenzije odražavaju se i na raspoloživom prostoru. Raspon podešavanja prednjih sjedala nije baš prevelik što bi mogao biti problem za vrlo visoke osobe, a straga će se skučeno osjećati odrasle muške osobe koje su iznad prosječne visine. Putnici prosječne veličine ipak će nekako pronaći dovoljno mjesta. LBX nije previše skučen, no ima mnogo prostranijih SUV-ova ove veličine. Pohvaliti moramo vrlo udobna sjedala koja nude i savršenu bočnu potporu. Prtljažnik je s 332 litre malo ispod prosjeka klase, no nipošto nije skučen. Ako preklopite stražnja sjedala, možete prevesti do 994 litre.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kada je riječ pogonu, LBX se za sada oslanja na jednu opciju, koja je dostupna s pogonom na prednje ili na sve kotače. Na testu smo imali verziju s prednjim pogonom. 1,5-litreni 3-cilindrični benzinski motor isporučuje 91 KS i ima najveći okretni moment od 120 Nm, koji je dostupan između 3600 i 4800 o/min. Elektromotor ima snagu od 94 KS i isporučuje 185 Nm okretnog momenta. Izlazna snaga sustava je 136 KS, a to je, kako se pokazalo, i više nego dovoljno za ovaj automobil. U praksi znatno više užitka u vožnji nego što bi se očekivalo sa spomenutih hibridnih 136 KS, a jedan od razloga za to je i relativno mala masa. Ubrzanje do 100 km/h je s 9,2 sekunde je sasvim dovoljno, a međuubrzanja su zbog pomoći električnog motora uvijek vrlo uvjerljiva. Vozač također može birati između različitih načina vožnje, pri čemu je normalni način vožnje optimalan za sve svrhe. Samo ljubitelji apsolutne štednje mogu probati koristiti Eco način rada. Maksimalna brzina je 170 km/h, no na tako niske brojke smo već navikli kod hibridnih modela. Kontinuirano varijabilni automatski mjenjač (E-CVT) jako se dobro slaže s pogonom i luksuznim karakterom vozila te pruža vrlo udobno iskustvo. Elegantno klizite cestom bez ikakvih primjetnih promjena brzina, a zahvaljujući dobroj zvučnoj izolaciji, u unutrašnjost ne prodire ozbiljnija buka motora, čak ni pri punom gasu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unatoč svom sportskom izgledu, vrlo dobrom držanju ceste i agilnosti pri življem stilu vožnje, LBX vas nekako ipak potiče na opušteniju vožnju. Uživate u luksuzu vozila i osjećate se ugodno na svim vrstama cesta. Također, zahvaljujući dobroj manevarskoj sposobnosti, LBX se odlično snalazi u gradu, ali je i ugodan suputnik na dugim putovanjima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja koju možete u svakodnevnim, sasvim realnim uvjetima postići s LBX-om je jedna od najboljih strana ovog auta. Tvornički specificirana potrošnja od 4,5 litara na 100 kilometara može se postići bez puno truda i bez žrtvovanja užitka u vožnji u gradu i na otvorenim cestama, izuzev autoceste gdje automobil ipak postane malo žedniji s oko 6 do 7 l/100 km, ovisno kako brzo vozite. Test smo završili s prosječnom potrošnjom goriva od 4,9 l/100 km.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Lexus LBX je prekrasan automobil koji odskače od konkurencije među malim SUV-ovima, posebno svojim luksuznim karakteristikama. Riječ je o savršeno zaokruženom proizvodu koji je u svakom smislu dostojan "pedigrea" ove luksuzne japanske marke. Naizgled netipičan, no zapravo - tako tipičan Lexus. 

Plus:

Luksuz
Vozna svojstva
Mala potrošnja

Minus: 

Relativno malo prostora 
Komplicirane tipke na volanu

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1280 kg
dimenzije: 419 x 183 x 156 cm
obujam motora: 1490 ccm
snaga sustava: 100 kW/136 KS
0-100 km/h: 9,2 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja: 4,5 l/100 km
cijena: 41.265 € (testni model), 31.500 € (osnovni model)

Važnija oprema testirani Lexus LBX 1.5 HEV Original Edition

Aluminijski naplatci 18",  LED svjetla, automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 12,3", dodirni zaslon 9,8", head up zaslon, navigacija,  električno podesiva i grijana prednja sjedala, sjedala presvučena kožom i alcantarom, grijani upravljač,  sustav kamera za parkiranje od 360 stupnjeva, prednji i stražnji parkirni senzori, ambijentalno osvjetljenje... 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.