Lexus LBX je iznimno elegantan luksuzni mali SUV koji opravdano zaslužuje predikat "premium" zbog izvrsne kvalitete izrade i materijala
Kada je Lexus lansirao svoja prva vozila isprva je okušao sreću s velikim limuzinama, a kasnije i s velikim i prestižnim SUV-ovima. Danas tvrtka ima vrlo široku ponudu modela, a s novim LBX-om ulazi u segment u kojem Lexus, realno, nismo očekivali, klasu malih SUV-ova. Kako je to neobičan potez oslikava i činjenica da Mercedes i BMW nemaju svojeg predstavnika u ovoj klasi (GLA i Mini Countryman su osjetno veći), a Audi uskoro izlazi iz tog segmenta jer će prestati proizvoditi Q2 koji neće dobiti izravnog nasljednika.
LBX je dugačak 419 centimetara i uvjerljivom je najmanji Lexus. Više je crossover nego SUV, no takva kategorizacija je danas prilično nezahvalna jer tko više zna što je crossover, što SUV-crossover, a što "pravi SUV". Granice su odavno izbrisane pa ćemo i mi nastaviti ovakve aute, pa tako i LBX nazivati SUV-ovima. Kakav je ovaj SUV sada smo provjerili testom bogato opremljene Relax verzije s Advanced paketom i hibridnim pogonskim sklopom od 136 KS.
Tehnički gledano, LBX je bliski rođak Toyote Yaris Cross s kojim dijeli ne samo TNGA-B platformu (Toyota New Global Architecture) već i potpuno hibridni pogonski sklop. Ipak, dovoljan je jedan pogled da bismo shvatili da je LBX potpuno drugačiji od Yaris Crossa. Izgled LBX-a je izražajni, smireniji i samouvjereniji. Kratki prevjesi, mišićavo prošireni lukovi kotača i prilično diskretna maska (u usporedbi s drugim Lexusovim modelima) čine vrlo modernu cjelinu, auto koji se ističe u masi maksimalno koliko jedan mali SUV to može i jasno daje do znanja svoju pripadnost Lexusu.
Unutrašnjost LBX-a je također dostojna svojeg imena i znatno prestižnija nego u Yarisu Cross. Već na prvi pogled je jasno da su kvaliteta materijala i izrade na razini dostojnoj ove marke koja je sinonim za to. Također, testirani auto ne oskudijeva ni luksuznim detaljima što je tipično za Lexus, ali neobično za ovu klasu. Osim malo tvrde plastike "u tragovima" sve je mekano, profinjeno, ugodno na dodir i vrhunski obrađeno. Dojam dodatno poboljšavaju sjedala presvučena kožom koja su udobna, no svojim dimenzijama možda neće biti najugodnija punijim osobama.
Unatoč tome što je fokus u unutrašnjosti i u ovom autu usmjeren na zaslone, mali luksuzni SUV ima i relativno mnogo tipki. Tako ćete pronaći tipke i "gumbove" za glasnoću audio sustava, kontrole klime, sustav za automatsko parkiranje, odabir načina rada pogonskog sustava i odabir načina rada sustava kamera od 360 stupnjeva, između ostalog. Ovo je već pozamašan popis tipki za jedan moderan auto. Također, tu su i tipke na upravljaču, među njima i višenamjenske kojima zamjeramo da nisu previše praktične za korištenje jer za služenje njima morate pratiti prikaz na head up zaslonu. U teoriji je ovo zanimljivo rješenje, no u praksi zahtijeva dosta navikavanja.
Sam Infotainment sustav je relativno jednostavan i prilično lagan za korištenje. Zaslon koji je s 9,8 idealno odmjeren za ovaj auto ima kristalno čistu grafiku i vrlo brzo i dobro reagira na dodir. Veliki digitalni instrumenti iza volana su vrlo pregledni, no malo ih je kompliciranije konfigurirati prema vlastitim željama. Malo nam je zasmetala i kamera za nadzor vozača koja je smještena na stupu upravljača te ju je lako slučajno zakloniti rukom, na što će se automobil odmah "pobuniti" upozorenjem.
:Sprijeda je ponuda prostora vrlo dobra, no straga je realno malo skučeno za automobil ove klase. Ako viši vozač pomakne svoje sjedalo sasvim unatrag, jedva da ima mjesta za koljena putnika straga. No dvije osobe visoke oko 175 do 180 cm mogu udobno sjediti jedna iza druge. Prtljažnik je s 332 litre je također malo ispod prosjeka klase, no nipošto nije skučen. Ako preklopite stražnja sjedala, možete prevesti do 994 litre. Sve u svemu, Lexus očito nije u ovom autu igrao na prostranost, svjestan da tipičan kupac ovog modela ne traži obiteljski auto, za razliku od situacije kod jeftinijih "ne-premium" konkurenata,.
Potpuno hibridni pogonski sklop koji se sastoji od 1,5-litrenog trocilindričnog benzinskog atmosferskog motora snage 91 KS i elektromotora snage 94 KS. Ukupno, ovaj dvojac isporučuje 136 KS koji se šalju na prednje kotače putem kontinuirano varijabilnog CVT mjenjača. Unatoč tome, u testnom modelu moguće je mijenjati šest "virtualnih brzina" s pomoću polugica na upravljaču što je zgodan detalj kada poželite voziti dinamičnije.
Mala pogonska baterija kapaciteta oko 1 kWh, kao u svakom klasičnom hibridu puni se rekuperacijom energije prilikom usporavanja i kočenja i radom benzinskog motora. Omogućava kratke dionice na struju, no sustav je vrhunski izbalansiran da je u stanju u gradu pružiti i oko 70 posto vožnje na struju što na kraju rezultira vrlo malom potrošnjom. Na testu smo u gradu tako, uz nježnu nogu na gasu, trošili oko 4 l/100 km, ponekad i manje, Ipak, na autocesti i pri velikim brzinama LBX troši osjetno više, konkretno oko 6,5 l/100 pri prosjeku od oko 120 km/h na autocesti. No unatoč tome, kada se sve zbroji, auto je vrlo štedljiv. je. Kombinirana potrošnja na kraju testa je iznosila 5,1 l/100 km.
Sam pogonski sustav u većini slučajeva se doima dovoljno snažnim, no to ovisi i o vašim očekivanjima. Ako tražite auto sa sportskim "pedigreom" vjerojatno bi vam bilo bolje da potražite negdje drugdje, no snaga je više nego dovoljna da se LBX, koji je prilično lagan sa 1280 kilograma, kreće kako treba u većini situacija. Potpuno hibridni pogon djeluje samouvjereno i sofisticirano i radi izuzetno uglađeno.
Vozne osobine su odlične. Ovjes je u stanju pružiti zabavne i dinamičke prolaske kroz zavoje, no istodobno je u stanju pružiti visoku razinu udobnosti nježno "peglajući" neravnine lošijih cesta.
Lexus LBX je iznimno elegantan luksuzni mali SUV koji opravdano zaslužuje predikat "premium" zbog izvrsne kvalitete izrade i materijala. Što se tiče vožnje, japanski automobil je vrlo dobro izbalansiran nudeći solidnu dinamiku vožnje, dobru udobnost i vrlo malu potrošnju goriva. Ukupan dojam mu najviše kvari relativno ograničena ponuda prostora na stražnjem sjedalu i prtljažniku. Izgleda dobro i jako odskače od konkurencije među malim SUV-ovima, posebno svojim luksuznim karakteristikama. To vrijedi i za cijenu jer više od 40.000 eura za testirani model i 31.500 za osnovnu verziju je dosta više nego što smo navikli od drugih auta u ovoj klasi. No ni jedan od njih nije tako dobro zaokružen kao LBX koji s pravom nosi ime - Lexus.
Plus:
Oprema i kvaliteta izrade
Vozna svojstva
Mala potrošnja
Minus:
Malo prostora straga
Komplicirane tipke na volanu
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1280 kg
dimenzije: 419 x 183 x 156 cm
obujam motora: 1490 cm3
snaga sustava: 100 kW/136 KS
0-100 km/h: 9,2 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja: 4,5 l/100 km
cijena: 40.915 € (testni model), 31.500 € (osnovni model)
Važnija oprema testirani Lexus LBX 1.5 HEV Relax
Aluminijski naplatci 18", LED svjetla, automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 12,3", dodirni zaslon 9,8", head up zaslon, navigacija, električno podesivo sjedalo vozača, grijana prednja sjedala, sjedala presvučena Semi-Aniline kožom, grijani upravljač, grijani vjetorobran, premium audio sustav Mark Levinson s 13 zvučnika, sustav kamera za parkiranje od 360 stupnjeva, prednji i stražnji parkirni senzori, ambijentalno osvjetljenje, akustična stakla...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.